BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Airco kapot ?
  • Marco
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON za apr 10, 2004 2:22 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede

    Airco kapot ?

    door Marco » ma mei 29, 2006 6:40 pm

    Sinds dit weekend doet mijn airco het niet meer. Ik heb de zekering reeds gecontroleerd, deze is niet stuk. Tevens brand het lichtje (knopje) van de airco.

    Ook heb ik geen lekkage geconstateerd, dus ik ga ervan uit dat het systeem ook niet lek is.

    Heeft een van jullie suggesties/ideeen wat ik hierzelf nog aan kan doen of moet ik toch hiermee naar de garage.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma mei 29, 2006 7:15 pm

    Hij draait niet meer of er komt geen koude lucht uit?
  • Marco
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON za apr 10, 2004 2:22 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede

    door Marco » ma mei 29, 2006 8:10 pm

    Normaal gesproken kon je aan het toerental merken wanneer de airco werd ingeschakeld. Nu gebeurd er niets meer bij het inschakelen. De lucht die naar binnen wordt geblazen is niet gekoeld.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma mei 29, 2006 8:16 pm

    Als je het motorpaneel verwijdert zie je of de compressor draait.
    Als je onder auto gaat kijken (passagier zijde) thv de motorbaai, moet je ook zien of de pulley van de airco draait.

    Ik dacht dat er voor de airco een aparte zekering was onder de "motorkap". In een zwart doosje, ergens (als je voor de wagen staat) rechts achter. Er zitten meerdere zekeringen in en op het klepje staat geschreven waar ze voor zijn.

    Je gewone verwarming doet het wel nog?
  • Geertjen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON di maart 07, 2006 1:36 pm
    WoonplaatsCOLON Aalter O-Vl

    door Geertjen » ma mei 29, 2006 9:13 pm

    Een airco moet normaal toch iedere 2 jaar bijgevuld worden. Gebeurt dat niet dan vermindert de werking ieder jaar. Als er te weining gas in het systeem zit, slaat ook de compressor uit veiligheid niet meer aan.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma mei 29, 2006 9:20 pm

    Ik heb er de manual nog niet op nageslagen, maar het lijkt me logisch
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma mei 29, 2006 9:21 pm

    een garage moet dat toch kunnen vullen? of onder druk zetten om een lek te zoeken, ander onderzoek en moegelijke reparaties aan een Airco zijn toch meteen een stuk duurder?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma mei 29, 2006 9:25 pm

    ja, er wordt vooral nu met de zomer (die er al had moeten zijn) veel reclame gemaakt voor bijvullen van de airco. kost 2 keer niks
  • Marco
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON za apr 10, 2004 2:22 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede

    door Marco » ma mei 29, 2006 9:33 pm

    Ik heb zojuist de manuel even doorgelezen en heb gezien dat de beveiliging wordt ingeschakeld wanneer de druk in het systeem onder de 2 bar komt. Ik hoop dat dit de oorzaak is van mijn probleem, aangezien bijvullen de minst dure "reparatie" is.

    De andere beveiligingen (rpm, stand glasklep en te hoge koelwatertemp.) lijken mij geen voor de hand liggende oorzaken. Mocht dit niet de oorzaak zijn, dan ben ik bang dat de elektro-mechanische koppeling op de compressor kapot is, maar daar ga ik nog maar niet vanuit.

    Alvast bedankt voor jullie reacties. Deze week zal ik de druk in het systeem laten controleren en ik hou jullie op de hoogte.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma mei 29, 2006 9:39 pm

    de mijne doet het immers ook niet meer. Ik gebruikte die enkel om te ontwasemen, maar nu echt niks van koude lucht niet meer. Ik denk dat hij vanaf het begin (´99) niet meer werd bijgevuld. :shock: kan bijna niet anders dan fout lopen
  • Marco
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON za apr 10, 2004 2:22 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede

    door Marco » di jun 13, 2006 4:54 pm

    Zojuist de auto opgehaald, maar tijdens het vacuumtrekken is gebleken dat de condensor lek is. Reparatie via de garage kost bijna 400,- euro (incl. het vullen dan het systeem).

    Nu heb ik reeds op internet een "alternatieve" condensor gevonden van fabrikaat Narim (type C6445) en ook een verkooppunt hier in de buurt. Kosten 148,- euro.

    Nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie ervaring met het de- en monteren van een condensor? Kan ik dat zelf? Volgens de werkplaatsinstructies zijn het maar 4 bouten.

    Volgens de werkplaatsinstructies moet ook de "receiver drier" worden vervangen. Klopt dit?

    Alvast bedankt voor jullie reactie.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 13, 2006 5:00 pm

    Sorry Marco, maar met airco's heb ik absoluut gee ervaring... over naar de anderen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Marco
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON za apr 10, 2004 2:22 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede

    door Marco » wo jun 21, 2006 10:23 pm

    Mocht iemand anders in de toekomst ooit een lekke condensor hebben van het airco systeem, deze is eenvoudig te vervangen. De condensor wordt op zijn plaats gehouden door 2 beugels. Verder heb je een aan- en afvoer die losgekoppeld moeten worden.

    Om de condensor te vervangen moet je wel de voorbumper demonteren en het systeem moet drukloos/leeg zijn voordat eea wordt losgekoppeld.

    Vandaag het systeem weer laten vullen en alles werkt weer prima (helaas weer enkele euro's armer).

    Als ik nu binnenkort ook nog het probleem van het hoge stationaire toerental opgelost krijg, ben ik weer een "happie" mg rijder ! :D
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten