Wij hebben vorig jaar een nieuwe MG ZS gekocht met bodykit dus ook de 17" velgen van de ZS180.
Gisteren zag ik dat er een bout in mijn band stak dus ging ik vandaag naar de bandencentrale om mijn band te laten herstellen.
Ik wil mijn wiel er af halen en kom tot de vaststelling dat links en rechts van mijn wagen verschillende antidiefstal bouten zitten.... de bijna platte band zit juist aan de kant waarvan ik de sleutel niet heb natuurlijk...
Leutig !!!
Ik rij dan maar naar mijn garage om de tweede sleutel te vragen. En daar krijg ik te horen dat "ze nog nooit zo'n veiligheidsbout hebben gezien en die zeker niet standaard is...." en dat ze me verder niet kunnen helpen.
ik begin me kwaad te maken. Ik ben slim genoeg om als ik ze zou vervangen hebben de sleutel ergens op een veilige plaats te steken en/of tenminste alle 4 de bouten te vervangen en niet met 2 verschillende veiligheidsbouten rond te rijden !!!
Iemand enig idee wat ik kan doen ?
Langs de ene kant zitten de gewone rover veiligheidsbouten die ook op mijn oude MGF zaten. Die waar je eerste een kapje moet van aftrekken en dan de sleutel kan opzetten.
Langs de andere kant is de bout ipv een zeskant een soort van torx-achtige bout.
mvg,
Geert






