BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Ruiten die niet meer omhoog willen
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    Ruiten die niet meer omhoog willen

    door frank » di mei 23, 2006 12:07 am

    Wie heeft er al eens voorgehad dat beide zijruiten niet meer omhoog willen? Wel ik heb dat nu voor! Alle zekeringen zijn goed, bedrading lijkt ok en motors werken nadat ik ze zelf ompool met een andere batterij. Ik vermoed ergens een relais die de spanning zou moeten omkeren of weet iemand "de juiste oplossing" zodat deze amateur met dit hondenweer weer droog kan uitrijden......
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 23, 2006 12:41 am

    Misschien kom je er met een schema uit ?
    http://www.mgfcar.de/schedules/index.htm

    (De zekeringen voor de power-windows zitten onder de voorkap niet onder het stuur)
    Building >200BHP K-series
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » di mei 23, 2006 12:58 am

    Sander schreefColonMisschien kom je er met een schema uit ?
    http://www.mgfcar.de/schedules/index.htm

    (De zekeringen voor de power-windows zitten onder de voorkap niet onder het stuur)

    Alle zekeringen, voor en onder zijn OK. Heb schema maar lijkt me toch niet zo simpel. Er staan zoveel verbindingen met andere systemen(slot-alarm-deurslot.....) op dat ik feitelijk niet goed weet waar beginnen!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 23, 2006 1:10 am

    Je kunt het beste de schakelaars er uittrekken. Daar moet je op 2 posities 12V meten met het contact aan en licht uit (pak de sigaretten aansteker als massapunt, natuurlijk nadat je de werking hiervan hebt gecontroleerd.)

    Aangezien je 2 defecte ramen hebt zal je hier wel géén 12V meten.
    Meet dan of je wel 12V voor het Window relais hebt (en niet erna).
    Meet daarna of je 12V hebt over de spoel van het window-relais.
    ...
    Building >200BHP K-series
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » di mei 23, 2006 9:54 pm

    Sander schreefColonJe kunt het beste de schakelaars er uittrekken. Daar moet je op 2 posities 12V meten met het contact aan en licht uit (pak de sigaretten aansteker als massapunt, natuurlijk nadat je de werking hiervan hebt gecontroleerd.)

    Aangezien je 2 defecte ramen hebt zal je hier wel géén 12V meten.
    Meet dan of je wel 12V voor het Window relais hebt (en niet erna).
    Meet daarna of je 12V hebt over de spoel van het window-relais.
    ...


    OK gemeten - bleek twee defecte schakelaars tegelijk!!!! Wat ik ook eigenaardig vond is dat mijn wagen niet meer kon gestart worden nadat ik de raammotors had omgepoold(buiten het circuit van de wagen om) om te kunnen sluiten. Het alarm was van geen kanten af te zetten - moest alles opnieuw openen om te kunnen starten. Nadien(na schakelaars) geen problemen meer. Ik dacht dat de ruiten niets te maken hadden met het alarm maar vermoedelijk moet er toch ergens een link zijn. Waar weet ik niet. Momenteel laat ik alles zoals het is want het werkt terug. Nu nog alles terug monteren zodat ik terug droog kan rijden. Thanks....Frank
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 23, 2006 10:09 pm

    Mooi, ik heb trouwens ook een een slechte schakelaar gehad. Het lensje wat de verlichting van de knop vormt was een stukje af gebroken en dat lag tussen de contacten :lol:

    2 stuk verwacht je niet. Ze zullen erg symmetrisch gebruikt zijn zeker ;)
    Building >200BHP K-series
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » di mei 23, 2006 10:27 pm

    Sander schreefColon2 stuk verwacht je niet. Ze zullen erg symmetrisch gebruikt zijn zeker ;)


    Ja dat heb je als je een dagje ouder wordt, alles nog open(ruiten) behalve de broek :cry:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 23, 2006 10:29 pm

    frank schreefColonbehalve de broek :cry:


    Dat zijn jouw woorden ;)
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten