Fabric hood cleaner - UNIPART
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Fabric hood cleaner - UNIPART

door PatrickT » ma mei 22, 2006 2:42 pm

Ik heb al een hele tijd (1,5jaar :?: ) een reinigings middel in de kast staan voor mijn Softtop. Heb hem destijds bij de MG-Rover dealer gekocht. Maar eigenlijk nooit meer gebruikt.

Vroeg me af of iemand er bekend mee is, en of het goed spul is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus als ik het goed begrijp, zou ik eerst de cleaner moeten gebruiken door hem met een dunne laag in te sprayen. 3min in laten trekken en dan afspoelen met water.

En daarna de hood impregnator oplossen in 2,5 liter water. en met een spons aanbrengen en op laten drogen?

Vraag me af of hij daar schoon van word? Dus opmerkingen zijn welkom. ben zuinig op m'n sofftop! maar hij moet nu echt een keer gereinigd worden.

Grt,
    Patrick
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » ma mei 22, 2006 2:59 pm

Vraag me af of hij daar schoon van word?

Schade aanrichten zou het middel vast niet aangezien het er speciaal voor gemaakt is.

Ai, dit moet ik ook al een hele tijd doen :oops: Volgens Sander is Autoglym fabric hood cleaning kit een hele goede. Misschien is het wat voor een group buy?
    Lotus Elise S2 111s
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma mei 22, 2006 3:47 pm

Als het goed is, heeft Fredje afgelopen weekend (of while were typing) zijn rode softtop gereinigd. Dacht dat hij een softtopcleaner en impregnater van Autoglym daartoe heeft aangeschaft.

Fredje en ikzelf hebben al eerder onze softtop gereinigd met een setje van de BMW-dealer. Helaas heb ik het spul niet meer, dus kan je niet vertellen welk merk het was. Werkt prima, maar had destijds een zwarte kap. Fredjes rode kap kwam er ook ongeschonden uit.

Als je een schone (of nieuwe) spons gebruikt, zal het niet meer vervuiling aanbrengen als je nu op je kap hebt. :roll:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » ma mei 22, 2006 9:02 pm

Coen schreefColon
    Vraag me af of hij daar schoon van word?

Schade aanrichten zou het middel vast niet aangezien het er speciaal voor gemaakt is.

Ai, dit moet ik ook al een hele tijd doen :oops: Volgens Sander is Autoglym fabric hood cleaning kit een hele goede. Misschien is het wat voor een group buy?

ben ook wel geinteresseerd in goede cleaner. moet nu steevast het zwart van me handen gaan wassen als ik mijn F'je 's avonds goeie nacht streel. :wink:
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

door Fredje » di mei 23, 2006 9:54 am

Heb inderdaad een paar jaar geleden een onderhoudsset gekocht voor de kap bij de BMW dealer, ze hebben nu eenmaal de naam dat ze goed spul leveren, echter niet helemaal naar volle tevredenheid over het reinigen van het dak. rood is natuurlijk wel een stuk gevoeliger dan zwart. heb vorige week een setje gekocht van autoglym(fabric hood cleaning kit), moet deze echter nog gaan gebruiken, als het mogelijk is nog voor de octagon-tour van aankomend weekend. als ik het dak heb gereiningd dan laat ik wel weten of ik erover tevreden ben

mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di mei 23, 2006 9:56 am

Fredje, kun je voor en na foto's nemen, is mooi om het verschil hier te posten..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

door Fredje » wo mei 24, 2006 7:04 pm

Heb gisteren het dak gereinigd met autoglym en opnieuw waterafstotend gemaakt.foto's volgen nog. je ziet wel degelijk een groot verschil, maar alle vlekken gaan er niet uit, maar het dak frist wel weer mooi op, toch de moeite waard geweest.

mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » wo mei 24, 2006 8:54 pm

Is er een onderhoudsschema voor de behandeling van de kap. Mijn TF is nu twee jaar oud en ik heb er nog niets aan gedaan. Ik rij de TF als plezierauto dus niet in de winter.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » wo mei 24, 2006 9:37 pm

In de winter rijd ik met plezier, maar met Hardtop. :wink:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo mei 24, 2006 10:04 pm

Remieme schreefColonIn de winter rijd ik met plezier, maar met Hardtop. :wink:

:lol:

Een MG(T)F is IMO een prima winterauto, maar in de zomer is hij natuurlijk op z'n leukst!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo mei 24, 2006 10:09 pm

Een F is zeker een goeie winter auto, met een uitstekende verwarming.
    Ik wilde eigenlijk ook een hardtop, maar ben daar nu van afgestapt..

Maar het is geen makkelijke auto in de sneeuw..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo mei 24, 2006 10:13 pm

Maar het is geen makkelijke auto in de sneeuw..

Ik denk dat dat geldt voor veel auto's met een RWD layout, dat is nu eenmaal lastiger dan FWD en helemaal AWD.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » do mei 25, 2006 12:21 am

Bruce schreefColon....is geen makkelijke auto in de sneeuw..

Nooit ergens last mee gehad, gewoon jezelf even beheersen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » do mei 25, 2006 4:36 pm

de goodyear eagle F1 GS-D3 (en D2) zijn zomerbandjes met slechte rijeigenschappen in de sneeuw.

Moet nog eens een extra set velgen met winterbandjes aanschaffen.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » do mei 25, 2006 4:39 pm

Fredje heeft inmiddels zijn softtop bewerkt en moet zeggen dat op de foto's toch een aanzienlijke verbetering te zien is. (of is het kapje nog gewoon vochtig :roll: )

Voor:
    Afbeelding

Na:
    Afbeelding