ben vandaag evenlangs de MG-Rover dealer geweest om een fles koelvloeistof te halen, Ze gebruiken daar zelf altijd "Texaco halvoline" en moet 1:1 gemixt worden. Aannemend dat dat gewoon goed is heb ik een fles meegenomen ( 6 euro nog wat )
Maar toch vroeg hij nog even vlug waarom ik het nodig had. Dus ik vertel dat de tank binnekort vervangen gaat worden. Natuurlijk vraagt hij direct waarom die tank vervangen moet worden. Dus ik leg simpel en vlug uit wat de bedoeling is "Er komt een laag-water sensor op"
Reactie:
Maar ow, ga je dat echt zelf doen? je weet wel dat er absoluut geen lucht in de leiding mag komen? als dat wel het geval is dan rij je je koppakking gegarandeert kapot! heb je daar wel een over nagedacht? als je dan toch het tankje vervang zou ik gewoon heel het systeem hier laten verversen.
Maar ho, je mag het zelf weten natuurlijk.
Dus ik vertel hem dat het wel mee zal vallen en dat ik het wel zelf denk te kunnen.
Dus ik vraag hem voor de zekerheid nog even of dit hetzelfde koelvloeistof is die ze bijvullen bij bv. een beurt.
"Ja dat is deze vloeistof, maar als het water laag staat in de tank wil het niet zeggend at hij bijgevuld moet worden. want tijdens het rijden stijgt het water in de tank ietsjes"
Hier heb ik niet op gereageert, maar het lijkt mij juist andersom? of heeft hij hier wel gelijk?
Anyway.. is dat lucht in de leiding verhaal waar? of valt dit indd wel mee? hoorde remieme eens zeggen dat er bij hem lucht in de leidingen zat na het plaatsen van zijn kitje bij de dealer. en daardoor de sensor aansloeg. maar voor de rest geen nare gevolgen had? ook heb ik er nog nooit iemand over horen waarschuwen. Dus een beetje overdreven verhaal? en zijn ze gewoon zo wanhopig dat ze op deze manier proberen klusjes aan te nemen?
Ik hoor het wel van de echte specialisten hiero
Groeten,
Patrick.






