door MGF_TV » di mei 30, 2006 2:09 pm
Heb ondertussen nieuwe banden laten leggen en toen werd het trillen bij remmen op hoge snelheid echt beangstigend. Had bij de bandencentrale (jawel, de bekende VR van Peter) even gevoeld aand de lagers en ook Peter zag er geen problemen in. Wel zagen we dat de linker remschijf iets blauwer was dan de andere en dus waarschijnlijk weer krom was.
Goed, ik dit weekend maar weer eens de auto opgekrikt en aan het opmeten geslagen. Idd, schijf krom. Maar WAAROM daar voor de tweede keer?
Toen heb ik maar de hele remklauw uit elkaar gevezen omdat metingen niet zo echt veel opbrachten behalve dat het veertje om versleten remschoen aan te geven tegen de klauw klemde. Nergens iets ergs gevonden dus die boel terug in elkaar. Bij nazicht van de handreminstallatie echter zag ik dat de beugel voor de handremkabel geplooid was. Gezien dit het enigste was dat werkelijk goed verkeerd zat neem ik dat aan als oorzaak van het slecht terugkomen van de schoenen en aldus het opwarmen en kromtrekken van de schijf (in combinatie met het veertje dan).
Heb dan vervolgens de schijven wat afgedraaid tot ze binnen de tolerantie van .5mm zaten (heb nog 9,24mm van de 10 mm over nu), de remolie achteraan wat ververst (hoeveel olie moet je eigenlijk drainen vooraleer de ganse hoeveelheid remolie ververst is?) en alles terug gemonteerd. Het remgedrag bij hoge snelheid is nu weer volkomen normaal en ik hoop dat de schijf nu niet terug krom trekt.