softtop gaat niet helemaal naar beneden...
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    softtop gaat niet helemaal naar beneden...

    door Rijkers » ma mei 08, 2006 4:19 pm

    't is duidelijk niet het veel voorkomende probleem van het niet volledig naar achteren klappen van het dak, maar als ik het dak helemaal open, blijft het 'nogal hoog' op de auto liggen. Enkel met het nodige trekwerk en de hulp van een tweede persoon lukt het me om de afdekhoes te bevestigen.
    Bij de meeste MG's ligt de 'voorste dakrail' ongeveer op gelijke hoogte van het kofferdeksel terwijl deze er bij mij zeker 10 cm boven ligt... Komt ook alles behalve gestroomlijnd over hè...

    Iemand een oplossing hiervoor ?? 'k zal d'er nog wel eens een fotooke van posten, dan wordt het mss een stuk duidelijker.

    Ter info: TF, van Augustus 2003...
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma mei 08, 2006 5:04 pm

    Vouwt het dak zich wel goed op? Niet dat er vouwen of knikken inzitten.
    MGF VVC Nightfire

    Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 08, 2006 5:28 pm

    Het schanier in het midden van de softtop kun je het beste omhoog laten gaan, automatisch gaat deze naar beneden. Dit zorgt er ook voor dat de stof van de kap er niet tussen gaat zitten anders krijg je namelijk gaatjes.
    Lotus Elise S2 111s
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    door Rijkers » ma mei 08, 2006 5:42 pm

    Coen schreefColonHet schanier in het midden van de softtop kun je het beste omhoog laten gaan, automatisch gaat deze naar beneden. Dit zorgt er ook voor dat de stof van de kap er niet tussen gaat zitten anders krijg je namelijk gaatjes.


    Eens effe proberen; volgens mij gaat dat inderdaad naar beneden... En 't is zo dat er in het dak al de eerste sporen zijn van slijtage
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 08, 2006 5:43 pm

    Mocht het niet helemaal lukken kan ik wel even wat foto's maken.
    Lotus Elise S2 111s
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    door Rijkers » ma mei 08, 2006 6:19 pm

    Da Snap het nie goed denk ik...
    Heb net eens een aantal foto's gemaakt, maar moet nog uitzoeken hoe ik die kan posten.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 08, 2006 6:31 pm

    Het posten van foto's is niet zo moeilijk.

    Ga naar http://dennis.core-lan.nl/mgf/

    Klik op registreer

    Log in

    klik vervolgens op nieuw album en bij beheer opties ga dan naar foto's toevoegen.

    Mocht dat niet lukken, stuur ze dan naar het mail adres die ik je in een P.M. heb gestuurd (via PM stuur ik je die want als je die rechtstreeks op internet zet krijg ik spam mail)

    Tevens kun je daar ook de foto's neerzetten van je eigen MG TF
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 08, 2006 6:46 pm

    Nou, even de foto gemaakt. Waar de schanieren naar beneden klappen gaat de stof van de kap ook mee. Het beste kun je het dan iets omhoog drukken zodat de stof niet tussen de schanieren gaat zitten. Dit voorkomt ook gaatjes in de kap.


    Als je op de foto zelf klikt krijg je de afbeelding vergroot.
    Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    door Rijkers » di mei 09, 2006 8:14 am

    Foto's zijn gemaakt:

    http://www.pixagogo.com/S5bv7ohFHVDxMtY ... gepast.JPG


    http://www.pixagogo.com/S5bv7ohFHVDxMdl ... gepast.JPG

    Dit zijn de resultaten na het openen van het dak zoals op bovenstaande foto. En toegegeven: 't ligt al iets lager in vergelijking met vroeger, maar het lukt me nog steeds niet om de afdekhoes te bevestigen...
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 09, 2006 10:16 am

    Het is lastig te bepalen wat er mis gaat. Misschien kun je naar de darkside workshop komen ? Heb je vergelijkingsmateriaal. Er is genoeg kennis aanwezig om weer wat verder te komen.
    Building >200BHP K-series
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    door Rijkers » di mei 09, 2006 10:38 am

    Nu ik die foto van Coen nog eens bekijk, valt het me op dat het dak niet met velcro-strips vastzit aan het frame...
    Bij mij is dit in elk geval wel zo: er staat toch nergens in de handleiding dat je die velcrostrips moet losmaken ?? Is m'n dakje dus verkeerd gemonteerd misschien ?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 09, 2006 12:35 pm

    Er is voor de TF een modificatie geweest (werd gratis uitgevoerd destijds) om de knipbeweging van het frame om de stof tegen te gaan. Heb je die modificatie uitgevoerd gekregen ?

    De modificatie bestond uit 2 elestieken welke de stangen van het frame een bepaalde kant op trokken.
    Building >200BHP K-series
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » di mei 09, 2006 1:05 pm

    Op mijn dak zit aan iedere kant voor bij het raam waar het frame knikt wat pluisjes ( dus niet versleten). Maar komt dat omdat het frame vast zit aan het dak?
    Laatst bijgewerkt door 1 op bakel, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF VVC Nightfire

    Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    door Rijkers » di mei 09, 2006 1:07 pm

    Sander schreefColonEr is voor de TF een modificatie geweest (werd gratis uitgevoerd destijds) om de knipbeweging van het frame om de stof tegen te gaan. Heb je die modificatie uitgevoerd gekregen ?

    De modificatie bestond uit 2 elestieken welke de stangen van het frame een bepaalde kant op trokken.


    Geen idee, heb de auto tweedehands gekocht... Hoe kan ik dit controleren ?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di mei 09, 2006 1:16 pm

    Rijkers schreefColon
    Sander schreefColonEr is voor de TF een modificatie geweest (werd gratis uitgevoerd destijds) om de knipbeweging van het frame om de stof tegen te gaan. Heb je die modificatie uitgevoerd gekregen ?

    De modificatie bestond uit 2 elestieken welke de stangen van het frame een bepaalde kant op trokken.


    Geen idee, heb de auto tweedehands gekocht... Hoe kan ik dit controleren ?


    Als er tussen de 2e en 3e beugel 2 elastieken in lengterichting zitten, heb je de modificatie.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten