Eagle F1
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

Eagle F1

door Demor » wo mei 05, 2004 11:31 am

Rijd er iemand met Goodyear Eagle F1's? Ik lees in diverse bladen dat dit DE band is om mee te scheuren. Ze zijn geloof ik wel erg duur maar ze slijten dan ook niet zo hard als Toyo's. :?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo mei 05, 2004 11:42 am

Dit onderwerp is al miljoenen keren besproken op allerhande forums, echter, een sluitend antwoord is er nog steeds niet, daar veel afhangt van persoonlijke smaak qua weggedrag. Er wordt ook ontzettend veel "gezeverd" over "GD2's zijn goed" en "GD3's zouden dat niet zijn" , zelfs de constructeur zou dit beamen. Allemaal onzin IMO !
    Ik heb vooraan de F1's liggen type GD3, en ik vind ze SUPER. Ik heb al met veel types band gereden op MG, en deze zijn IMO de beste qua "performance", en de look mag er ook zijn. Laat ze maar zeggen !

Ik denk dat er hier weer een discussie gaat ontstaan, ik voel het tot in mijn kleine teen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » wo mei 05, 2004 11:49 am

Hoe veel duurder zijn die dingen t.o.v. Toyo's? :?:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

door John » wo mei 05, 2004 11:51 am

Dacht dat ze die F1 nu standaard onder de TF monteren, in ieder geval onder die van mij.
    Die van mij heeft er in ieder geval een goede wegligging mee en ze sturen prima, maar ik heb geen ervaring met andere banden behalve mijn winterbanden. Die zijn van Dunlop (ook Goodyear) en die bevallen ook goed :wink:

Wat dat betreft heeft Bruno wel gelijk: je kunt er eeuwenlange discussies over houden, een ieder stelt andere eisen en 'voelt' andere dingen.
    Ik heb jarenlang zéér tevreden met Continental gereden onder allerlei merken auto's. Er zijn mensen die dat merk NOOIT onder welke auto dan ook willen hebben. Mijn ervaring was meermaals dat ze beter reageerden dan bijv. Michelins, maar ja.

Voor mijn TF weet ik het nu wel: die Goodyear F1's (GD3) bevallen mij uitstekend, ik ga niet experimenteren met andere merken.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » wo mei 05, 2004 12:32 pm

Is die aanduiding 'GD2' of 'GD3' de zachtheid van de band? :?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo mei 05, 2004 12:54 pm

De GD2 is de voorganger van de GD3. GD2 is dus niet meer verkrijgbaar.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    CONTACTCOLON

door John » wo mei 05, 2004 1:02 pm

Wat betreft prijzen: als je kijkt op http://www.autobandenmarkt.nl krijg je een aardig idee van het prijsverschil.
    Ik weet niet welke velgmaat je hebt, want ook daar zit een prijsverschil.

Als voorbeeld 15" 185/55 (standaard velgmaat voor):
    Goodyear F1 GS-D2 adviesprijs € 146,- bij autobandenmarkt.nl € 91,40
    Toyo Proxes T1-S adviesprijs € 67,- bij autobandenmarkt.nl € 63,60
    Daar komt nog wel montage, ventiel en balanceren bij.
  • rogerr
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 76
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 7:17 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

door rogerr » wo mei 05, 2004 1:50 pm

Als je de prijzen van autobandenmarkt.nl laat zien bij je lokale bandenboer is er vaak ook nog wel iets aan de prijs te doen 8)

Hier in het mooie Limburg lukt dat in ieder geval wel :D
    1997 BRG 1.8i

Windstop,3e remlicht,houtinleg,Union Jack L+R,F-Register badge,MGCCNL badge, Cold air pipe
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo mei 05, 2004 2:34 pm

Toch nog maar es duidelijk stellen dat:
    Niet elke band dezefde is,
    Niet elke GoodYear band dezefde is,
    Niet elke GoodYear Eagle F1 dezelfde is,
    en dat Niet elke GoodYear Eagle F1 GS-D3 dezelfde is.

Ik heb het hier niet over kleine productieverschillen die binnen een bepaalde tolerantie vallen, maar over bewust anders gekozen karakteristieken of eigenschappen.

Ga bvb. naar de bandencentrale en bestel 4 nieuwe banden van hetzelfde merk, type en maat zoals op je Audi TT en je krijgt een afschuwelijke wegligging. Vertel je de bandencentrale erbij dat het de banden voor een Audi TT bestemd zijn, dan krijg je net die iets andere band (met zelfde merk, type, maat, enz.). Dit geldt voor een aantal merken en kan misschien een verklaring zijn waarom sommigen in de wolken zijn met de GS-D3's en anderen er absoluut niet over te spreken zijn.

Eveneens is het zo dat een producent z'n band ook wel durft aan te passen aan de afzetmarkt. Om het sterk te stellen: band X geleverd in Europa zal/kan zachter zijn dan 'dezelfde' band X geleverd in Afrika.

Om problemen te voorkomen, heb ik dan ook niet voor GS-D3's gekoen maar voor de Bridgestone Potenza's S03. Persoonlijk vonden we dat de Potenza's S02 beter scoorden dan de Eagle F1 GS-D2. De Eagle F1 GS-D2 waren absoluut geen slechte banden, maar de S02's waren nog net its beter.

Zolang we maar niet terug moeten naar de GoodYear NCT-3... wnat die zijn eigenlijk levensgevaarlijk.

Ik heb vooraan de F1's liggen type GD3, en ik vind ze SUPER. Ik heb al met veel types band gereden op MG, en deze zijn IMO de beste qua "performance",

Tevens niet vergeten dat je bij de switch enkele cm's breedte hebt gewonnen.... wat natuurlijk ook wel z'n effect zal hebben.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

door Johan V » wo mei 05, 2004 5:23 pm

Bij mij zitten er nu Fulda Carat Extrema's onder, volgens mij kosten die iets van 75 euro per band, maar ik vind ze prima, OOK in de regen....
    Ik moet echt gek gaan doen voordat ze over hun nek gaan...
    En dan vind ik het bovendien ook nog wel fijn dat ze iig een beetje feedback geven....
    Als je echt hele goede banden hebt (bridgestones ofzo, kosten ook 275 euro per stuk maar goed, dat terzijde) heb je bijna geen feedback meer volgens mij, als ie dan fout gaat, gaat ie ook echt fout, en is er geen houden meer aan.... :?

Volgens mij.... :?:
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Alexander M
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:39 pm
    WoonplaatsCOLON bij Gent, België
    CONTACTCOLON

door Alexander M » wo mei 05, 2004 9:20 pm

Nu we toch op't onderwerp zijn:
    Wat vinden jullie van Firestone banden? Ik heb net nieuwe velgjes voor m'n B'tje gekocht (15"x5.5") en ga waarschijnlijk 185/65/15 leggen.

thx,

A
    '65 MGB with a twist
    '74 MGB GT V8 factory original, no modifications YET
  • Gast

door Gast » wo mei 05, 2004 10:18 pm

Over het algemeen zijn Firestone banden toch meer voor de Amerikaanse markt, dwz wat slap en vaag in het gevoel van sturen.

Als ik de spec van je B tje bekijk lijkt dat me niet helemaal de bedoeling.

Johan
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » wo mei 05, 2004 10:26 pm

Was ik dus

Johan
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    CONTACTCOLON

door John » wo mei 05, 2004 10:59 pm

Ik weet niet wat de bedoeling van 't Btje is, racerij, rally of gewoon toeren ?
    Als het gewoon toeren is heeft Vredestein een speciale reeks voor oldtimers. Probleem is nl. vaak dat het profiel van moderne banden bij oldtimers problemen met weggedrag geeft.

Ik heb er een folder van, kon de info helaas niet vinden op hun site.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo mei 05, 2004 11:27 pm

ErikB schreefColonToch nog maar es duidelijk stellen dat:
    Niet elke band dezefde is,
    Niet elke GoodYear band dezefde is,
    Niet elke GoodYear Eagle F1 dezelfde is,
    en dat Niet elke GoodYear Eagle F1 GS-D3 dezelfde is.

Ik heb het hier niet over kleine productieverschillen die binnen een bepaalde tolerantie vallen, maar over bewust anders gekozen karakteristieken of eigenschappen.

Wel Erik, we hebben op dit forum dikwijls dezelfde mening, maar hier moet ik toch even een andere kaart trekken. Het enige verschil in dezelfde band kan, zoals je zegt, alleen maar een verschil zijn van afzetmarkt. Zo heb je de bewuste Taiwanese Goodyears, zonder E-merk. Deze zijn qua kwaliteit ronduit slecht : Geen grip en toch direkt versleten. De banden die je kan kopen zonder E-merk, zijn ook niet goedgekeurd door de keuringscentra. De banden kwamen hier via parrallelmarkt, en zijn veel goedkoper. Echter binnen dezelfde afzetmarkt zijn banden van zelfde type en merk identiek. Het enige verschil bij opgave van type en merk van wagen, waarvoor de banden moeten dienen bij aankoop, kan zijn dat men dan de opgegeven bandenmaat door constructeur gaat monteren op de wagen. Vraag het maar eens na bij een bandencentrale.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :