ErikB schreefColonDe TF heeft versterkte side sills en nog een deel braces om de flex verder te reduceren. 't Verhaal van haast elke cabrio: neem het dak weg en je moet veel gewicht toevoegen om een sterke auto over te houden.

ErikB schreefColonDe TF heeft versterkte side sills en nog een deel braces om de flex verder te reduceren. 't Verhaal van haast elke cabrio: neem het dak weg en je moet veel gewicht toevoegen om een sterke auto over te houden.
Coen schreefColonDat is meer dan dat hij zou moeten wegen. Een MPi en VVC zijn even zwaar, beiden 1035. Dat een VVC motorblok 55 kilo zwaarder is dan een MPi klopt dus niet.
Coen schreefColonVandaar dus dat de TF ook zo goed uit de NCAP test kwam.

Sander schreefColon- in sommige gevallen behoorlijk zware wielen (+15kg)
- achteklep met lip (minimaal maar toch)
- zouden schroefveren meer wegen dan hydragas ?
- gemiddeld genomen beter uitgerust (ABS, 2 airbags, airco, ...)

Coen schreefColonMassa leeg MGF: 1035 kg
Massa leeg MG TF: 1105 kg

Coen schreefColonMijn bron is de carbase van Autoweek, zou het daar dan verkeerd instaan?

Sander schreefColonMaar die vallen onder de "braces" waar Erik het over heeft

Pete schreefColonSander schreefColonMaar die vallen onder de "braces" waar Erik het over heeft
Dan is het ook niet vreemd dat de TF zoveel zwaarder is... als alles er dubbel in zit!![]()
Ik zal "braces" aan mijn auto vocabulaire toevoegen, naast decor en coulissen![]()
Pete

ErikB schreefColon... Ik gebruikte tde term 'braces' (Eng.) aangezien ik geen geschikte Nederlandse term kon verzinnen.
Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.