BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Banden
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    Banden

    door PatrickT » ma mei 01, 2006 10:11 pm

    Aangezien mijn 2 achterste banden binnekort aan vervanging toe zijn zit ik te denken aan een nieuwe set banden.

    Ik heb vanuit de fabriek voor Toyo en achter Goodyear eronder liggen. Maar volgens bruno is het gewoon het beste om 4 dezelfde banden te nemen.

    Maar wat is nu de beste Setup voor een F?
    Rondom Toyo's, Goodyears of wat anders? en natuurlijk welk type?

    Zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken bij de aanschaf van nieuwe banden? en is er ergens een goedkoop adres te vinden? :roll:

    Ook wil in dan gelijk lowering knuckles (laten)plaatsen. om zo de wegligging te verbeteren. Maar waar koop ik deze? mg-sp.com?

    B&G heb ik al om de prijs gevraagd ( staat niet op de website vermeld ) maar heb er nog geen antwoord op gehad. Maar koop toch liever in NL/BE dan dat ik het in UK moet bestellen. weet iemand een prijs indicatie van de knuckles?


    Grt,
    Patrick
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma mei 01, 2006 10:22 pm

    http://mgf.ultimatemg.com/

    En dan midden onderin bij what's new staat een uitgebreid voerzicht over banden.
    Building >200BHP K-series
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » ma mei 01, 2006 10:42 pm

    flinke lap tekst.. en dan krijg ik 12 type banden die allemaal "goed" zijn. de een wat beter dan de ander. Maar daar word ik dus niet veel wijzer van :(

    wat zijn de persoonlijke meningen van de mensen op dit forum? misschien dat ik daarmee een keuze kan maken :)

    zat zelf te denken aan Toyo's rondom. En volgens de website die je met gaf is dit geen slechte keuze.

    dan kan ik nog kiezen tussen de T1-R en T1-S toyo's.

    De t1-R's zijn goed op droog en nat wegdek. Bij de T1-s's vertellen ze dat hij goed is op droog wegdek. Neem aan dat nat wegdek ook goede grip heeft?? volgens de website zijn de t1-s's wel een stuk goedkoper.

    *Zucht* Toch een moeilijke keuze als ik het zo bekijk.
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma mei 01, 2006 10:52 pm

    Smaak, budget, verwachtingspatroon, eigen ervaringen uit het verleden, reacties van anderen. Allemaal van invloed op je eigen keuze. Sorry ik denk dat alleen dit lijstje je op de rit kan zetten, de rest moet je zelf doen. Wat de een fantastisch vind, zal door een ander, terecht of niet, de grond in geboord worden.

    We zijn het echter wel allemaal erover eens dat er 1 type band is die je niet moet monteren, terwijl zij misschien ook wel de beste band maken.

    Let wel, naast de keuze van het rubber is de uitlijning ook van belang voor een goede rijervaring. Een top band met een verkeerde uitlijning geeft een slecht weggedrag en een snelle slijtage.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Banden

    door ErikB » ma mei 01, 2006 11:27 pm

    PatrickT schreefColonIk heb vanuit de fabriek voor Toyo en achter Goodyear eronder liggen.

    Vanuit de fabriek ? .... Lijkt me hééél sterk.

    Wat de Toyo's betreft, de T1-R is de opvolger van de T1-S, die laatste zal dus op termijn volledig verdwijnen. Het is dan makkelijker als je een T1-R hebt.

    Ik heb nog niet genoeg ervaring met de Toyo's om er zelf een mening over te hebben, maar velen vinden het een schitterende prijs/kwaliteit verhouding.

    Zelf blijf ik een beetje uit de buurt van de GSD-03's.... Er zijn al veel verhalen verteld over de opvolgers van de GSD-02, maar onlangs dook dit dan weer op (http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=123552). OK, I know, 't is gepost door Perry en 't gaat over TF's.... maar toch, ik blijf (voorlopig) weg van bij de GSD-03's.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di mei 02, 2006 8:24 am

    Heel ver weg :!:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » di mei 02, 2006 8:41 am

    En de Toyo Proxes CF1 ?
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » di mei 02, 2006 1:10 pm

    OK, uitgaand van de Toyo T1-R.
    Dan zie ik op de website die Sander aanhaalde hetvolgende staan:

    16" rims 195/45 front, 215/40 rear


    het eerste getal is de breedte en het 2e getal de dikte? of zit ik er nu helemaal naast?

    volgens mij heb ik nu rondom 215/45, waarom zou ik aan de voorkant smallere en dikkere banden nemen dan achter?


    en ook heb ik zojuist een mail gehad van B&G in the UK:

    Thank you for your email, unfortunately the lowering knuckles are no longer available. How ever we can supply modified pin to fit the original lowering knuckles at a cost of £14.00 each Ex VAT. The shipping cost for them to the Netherlands is £9.30 INT signed for.
    Hope this is of some help.

    Your Sincerely
    Daniel Abbott

    Parts Dept.
    Brown and Gammons Ltd

    18 High Street
    Baldock
    Herts

    Tel 01462 490049
    Fax 01462 896167


    Dat zou dus uitkomen op: 4x 14 = 56 + 9.30 = 65.30 Pond, en dat is ongeveer 100 euro? voor 4 pinnetjes? :roll:
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » di mei 02, 2006 1:29 pm

    PatrickT schreefColonOK, uitgaand van de Toyo T1-R.
    Dan zie ik op de website die Sander aanhaalde hetvolgende staan:

    16" rims 195/45 front, 215/40 rear


    het eerste getal is de breedte en het 2e getal de dikte? of zit ik er nu helemaal naast?

    volgens mij heb ik nu rondom 215/45, waarom zou ik aan de voorkant smallere en dikkere banden nemen dan achter?


    De maat geeft de verhouding (%) weer van de dikte in verhouding met de breedte weer.

    Het is dan:

    195/45: 45% van 195 mm = 87,75 mm
    215/40: 40% van 215 mm = 86,00 mm

    De 195/45 is 1,75 milimeter dikker dan de andere.

    De rest laat ik aan de experts.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » do mei 04, 2006 1:33 am

    Ik heb sinds vandaag (woensdag) 2 nieuwe achterbanden en ben gegaan voor de Toyo's T1R.

    Ik ben er zeer tevreden over en ze zien er natuurlijk echt vet uit met die V-vormig profiel!

    Waren 95 per band plus monteren ( 205/50 v15)
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » do mei 04, 2006 1:04 pm

    wat koste het plaatsen + uitlijnen ?

    overigens zijn ze hier een stuk goedkoper (autobandenmarkt.nl):
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest ... 047&dsco=7


    Maar ik ga denk ik voor de 215 / 40 / 16 die komen op 78,40:
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest ... 087&dsco=7

    en dan is de prijs ook incl. verzendkosten.

    Iemand ervaring met dit bedrijf?
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » do mei 04, 2006 1:12 pm

    Mwa dan komt de prijs nog in de buurt, want je moet ze nog erop laten leggen plus uitlijnen.

    Plus dat ik ze meteen moest hebben de banden ivm herkeuring.
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » do mei 04, 2006 1:31 pm

    bakel schreefColonIk heb sinds vandaag (woensdag) 2 nieuwe achterbanden en ben gegaan voor de Toyo's T1R.

    Ik ben er zeer tevreden over en ze zien er natuurlijk echt vet uit met die V-vormig profiel!

    Waren 95 per band plus monteren ( 205/50 v15)


    uit jou post haal ik uit dat de banden 95 waren en daarbovenop nog de plaatsing kosten kwamen. Daarom vraag ik dus aan jou wat jij betaald hebt voor het plaatsen? aan banden scheelt het in jou geval toch al 50 euro per 2)
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » do mei 04, 2006 1:35 pm

    PatrickT schreefColon
    bakel schreefColonIk heb sinds vandaag (woensdag) 2 nieuwe achterbanden en ben gegaan voor de Toyo's T1R.

    Ik ben er zeer tevreden over en ze zien er natuurlijk echt vet uit met die V-vormig profiel!

    Waren 95 per band plus monteren ( 205/50 v15)


    uit jou post haal ik uit dat de banden 95 waren en daarbovenop nog de plaatsing kosten kwamen. Daarom vraag ik dus aan jou wat jij betaald hebt voor het plaatsen? aan banden scheelt het in jou geval toch al 50 euro per 2)


    Ow hehe,

    Een band kostte 95 euro en daarbij zat het plaatsen plus uitlijnen bij, dus was in totaal voor 2 banden €190,- kwijt
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten