Help, mijn F doet niks meer
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Help, mijn F doet niks meer

    door Nem58 » zo apr 23, 2006 5:22 pm

    Afgelopen vrijdag lekker met de kap er af gereden richting mijn vriendin.
    Ik merkte tijdens het rijden dat de auto net onder de 2000 toeren begon te haperen. Dit was mij nog niet eerder opgevallen tijdens het rijden, maar het werd ook niet erger dus ben gewoon door gereden, had tenslotte nog 65km te gaan.

    65km later rijdt ik de straat in bij mijn vriendin (erg steile heuvel omlaag, en heb de rest van de reis alleen maar vlakke snelweg gehad) en wil ik mijn auto achteruit heuvelopwaarts inparkeren. Ik stond stil en schakelde naar de achteruit.... geef een beetje gas en ... mijn motor slaat af. In eerste instantie denk je daar niet zoveel bij. Vervolgens wil ik mijn auto weer starten .. maar de motor springt niet aan.

    Snel de motorkap open en wat blijkt? Koelvloeistofreservoir zit tot boven toe vol en het begint er ook al uit te sijpelen. (Tijdens de reis was de motor en olie temperatuur net zoals anders....)

    De auto laten afkoelen en reservoir bijgevuld, olie gecontroleerd alles oké....maar nog start de auto niet. De anwb gebeld, en ook de monteur kan, na alles te hebben doorgemeten, niks vinden. Hij kwam tot de conclusie dat het dan maar een kapotte brandstofpomp moet zijn!?

    Op zich logisch... maar hoe kan dit vraag ik mij af, en als het dit niet is wat kan het anders zijn?


    Symptomen waren dus:
    - auto schokt bij lage toeren
    - koelvloeistof reservoir tot boven toe vol en begon te spuiten
    - motor en olietemperatuur waren perfect in orden, en ook de vloeistoffen waren voor aanvang van de reis op pijl.

    Wie kan mij helpen?

    Alvast bedankt,

    Nem


    Autofeiten:

    Mg F ´99 50.000 km
    Goed onderhouden, net nieuwe startmotor
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo apr 23, 2006 9:43 pm

    Zodra je het contact aanzet (standje 2) moet je de brandstofpomp aan horen slaan voor een paar tellen waarna deze weer stopt.

    Moest je water bijvullen nadat het eerst over liep ? M.a.w. is de hoeveelheid water weer terug gedaald ?

    Hoe schuin is de helling ? Misschien dat het vaatje erg vol zat en dat het daarom er uit komt. Het kan evt. ook een luchtbel in het koelsysteem zijn geweest die door de helling "versprong". Heb je recentelijk iets aan het koelsysteem laten doen ? Het kan ook een lekkende koppakking zijn: Uitlaatgassen in het koelwater. Een testprobe die ook bij de gasmeting met de APK gebruikt wordt in het koeltankje kan dat uitsluiten. Als er ook steeds een beetje water in een cilinder is gelopen zou dat het stotteren kunnen verklaren. Heb je geen mayonaise op de peilstok ?

    Heb je een MPi opf een VVC ? Een MPi heeft nml andere ontsteking dan de VVC en ook wil de inlaat spruitstuk pakking wel eens water in een cilinder lekken. Kun je eens zien hoe de bougies eruit zien ?
    Building >200BHP K-series
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » do apr 27, 2006 5:12 pm

    Bedankt voor de reactie... ik hoor al dat je veel meer verstand hebt van auto´s of in ieder geval mg´s dan ik.

    Ik ben in het bezit van een mpi.... alle checks gedaan die je me hebt aangeraden.. en alles lijkt in orde te zijn.

    Inmiddels heb ik net uitslag gehad van de garage. De brandstofpomp blijkt in orde te zijn, er is iets met de ontsteking... wat precies werd mij niet geheel duidelijk.

    Maar het gaat om het onderdeel dat de vonk overbrengt naar de motor om het gemakkelijk te zeggen ( de zündspülung, heb een duitse garage :wink: )

    Nu heb ik echter een nieuw probleem. De garage is niet in staat om deze zündspülung te verkrijgen. Wat dus tot resultaat heeft dat het waarschijnlijk nog wekenlang kan duren voordat ik weer rondtuf in mijn F.

    Misschien hebben jullie tips waar ik nieuwe mg onderdelen kan krijgen, zou jullie echt reuze dankbaar zijn.

    Wil namelijk nog een tijdje genieten van mijn f en wat ook ban plan de kempenrit mee te doen.... maar dat is nu nog ver weg.

    Alvast bedankt

    Nem
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do apr 27, 2006 6:01 pm

    Mijn Duits is niet top maar het zou wel eens de "Ignition Coil" kunnen zijn:
    http://cgi.ebay.co.uk/NEW-BOXED-IGNITIO ... dZViewItem

    Zou onder de €75,- thuis moeten liggen !
    Building >200BHP K-series
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » do apr 27, 2006 8:28 pm

    bobine dus
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do apr 27, 2006 9:22 pm

    Emile schreefColonbobine dus


    Yep :wink:
    Building >200BHP K-series
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » vr apr 28, 2006 7:25 pm

    Nou bedankt voor de tip, ik ga het even voorleggen aan mijn garage... en dan maar hopen dat mijn f snel weer rijdt. Want het leven zonder auto is ...nou.. ja .. bijna ondragelijk!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di mei 02, 2006 11:57 pm

    is het probleem reeds verholpen Nem58?
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » vr mei 05, 2006 11:02 am

    Ik ben een paar dagen geleden bij mijn garage geweest.
    En nog konden ze het probleem niet vinden, ik heb toen alle data meegenomen die ik van de auto heb (bouwtekeningen, onderhoudsboekjes, etc etc). Daarmee zijn ze sinds afgelopen maandag aan de slag gegaan. En ik ga vanmiddag (5mei) kijken of ze iets gevonden hebben en wat het dan uiteindelijk is.

    Dus ik ben benieuwd, maar ben uit voorzorg al op zoek naar een andere mg. Niet dat ik dit wil, maar ja als het niet anders kan....

    Maar ik laat jullie horen wat het is, zodra ik het weet... Wie weet heeft een van jullie ooit hetzelfde probleem.

    mvg Nem58
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » vr mei 05, 2006 11:06 am

    Nu al op zoek naar een andere F? Dan geef je de moed snel op. :?
    Misschien op zoek gaan naar een andere garage?
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr mei 05, 2006 11:42 am

    Was het niet de bobine? of het onderdeel nergens te pakken kunnen krijgen tot dusver? :shock:
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » vr mei 05, 2006 4:38 pm

    Nou ik ga niet naar een andere garage.. omdat ik bij deze garage gelukkig nog garantie heb tot eind oktober! Zou stom zijn om de garantie te laten verlopen en alles zelf gaan betalen. Dus wat dat betreft toch nog een geluk bij een ongeluk.

    Maar ja, heb nu toch weer wat, hopelijk, positief nieuws:

    de garage weet nog niet precies wat het kan zijn, maar ze gaan nu een nieuwe bobine plaatsen (zündspülung), nieuwe verdelerkap en nieuwe bougies... en ze hopen dan dat het daarmee opgelost is. De onderdelen komen pas volgende week binnen, dus ik zal nog even geduld moeten hebben. Maar ik hoop dat het goed komt, want het weer is ideaal om met de kap er af te gaan touren!
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » vr mei 05, 2006 4:44 pm

    Als je nog garantie hebt is het een ander verhaal.

    Maar of ik er veel vertrouwen in zou hebben? Ze kunnen hem dus ook niet uitlezen met een T4? Misschien kunnen ze dan aan de foutcode zien wat er aan de hand is. Nu gaan ze iets proberen maar ze weten het niet zeker. Gelukkig dat het nog binnen de garantie is.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr mei 05, 2006 4:48 pm

    Nem58 schreefColonNou ik ga niet naar een andere garage.. omdat ik bij deze garage gelukkig nog garantie heb tot eind oktober! Zou stom zijn om de garantie te laten verlopen en alles zelf gaan betalen. Dus wat dat betreft toch nog een geluk bij een ongeluk.

    Maar ja, heb nu toch weer wat, hopelijk, positief nieuws:

    de garage weet nog niet precies wat het kan zijn, maar ze gaan nu een nieuwe bobine plaatsen (zündspülung), nieuwe verdelerkap en nieuwe bougies... en ze hopen dan dat het daarmee opgelost is. De onderdelen komen pas volgende week binnen, dus ik zal nog even geduld moeten hebben. Maar ik hoop dat het goed komt, want het weer is ideaal om met de kap er af te gaan touren!


    Als het nog in je garantie valt, zou ik ook nog even blijven :)

    Op het forum staan diverse soortgelijke gevalletjes, incl. de mijne.
    Over het algemeen is het de Rotor en/of bobine. Heb er dus wel vertrouwen in, dat je volgende week weer kunt rijden met dit prachtige weer.

    Vind wel dat ze erg traag zijn imo. :?
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » za mei 06, 2006 2:08 pm

    Inderdaad kunnen ze de auto niet uitlezen.. maar neem maar van mij aan dat dat één van de dingen is die ze gaan doen als mijn auto eind volgende week nog niet start.

    Ze zijn heel traag ja, komt waarschijnlijk omdat ze op het moment de gehele garage aan het verbouwen zijn voor hun 35 jaars bestaan. Maar ja, daar mogen de klanten eigenlijk geen last van hebben toch?

    in ieder geval ga ik nog een weekje rondrijden in een tijdelijke auto, en balen dat mijn eigen auto nog steeds niks doet. Ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt voor de feedback. ik heb ondervonden dat het echt een informatief forum is waar veel kennis aanwezig is. Heb al de nodige tips en ideeen gekregen uit andere topics.

    mvg Nem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten