Vervangen distributieriem...
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

Vervangen distributieriem...

door Sir Charles » vr apr 07, 2006 4:29 pm

Mijn TF van 6/2002 heeft nu 42500km.
    Aangezien de distributieriem volgens MGR vervangen moet worden na 100000km OF 4 jaar, lijkt het alsof het nu in juni moet gebeuren (dus na 4 jaar) of moet ik in de praktijk meer rekening houden met de km-stand?

Wat hebben jullie gedaan? Allemaal stipt vervangen op 4 jaar ook al zaten jullie nog niet aan de kms?

thanks voor de info...
    Carl
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr apr 07, 2006 4:34 pm

Bij mij is hij gewoon vervangen bij mijn eerste HGF :?

Was ergens bij 55000 km. Bij 90000 km is er een volledig nieuwe (gereviseerde) motor in gehangen, dus voorlopig kan mijn distributieriempje nog wel even mee.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » vr apr 07, 2006 4:56 pm

Ik meen mij te herinneren dat voor een F, 80.000 km of 5 jaar staat.
    ik heb de mijne vervangen na 7 jaar (dus eigenlijk 2 jaar te laat) maar toen was het nog niet mijn F.

Ik denk dat tijd of km's voor een TF gelijk zijn?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

door Sir Charles » vr apr 07, 2006 5:14 pm

Op de maintenance sheet voor een TF (die ik ergens gedownload heb) staat 60000 miles OF 4 jaar.

Het lijkt er dus op dat dit voor F en TF niet hetzelfde is.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr apr 07, 2006 5:34 pm

Better save than sorry... Vier jaar lijkt me kort voor een auto die 42.000km op de teller heeft staan. Het gaat hier immers om een auto die regelmatig heeft gereden en waarbij de riem regelmatig heeft gedraaid. Uit ouderdom zal ie nog niet stuk gaan, en bij 42.000km is ie ook nog niet versleten. Aangezien je de auto nog maar pas hebt, zou ik nog even de kat uit de boom kijken en dan toch wisselen, want: better save than sorry.

Nog een slecht voorbeeld:
    Distributieriem vervangen op 42.000km, bij de eerste HGF
    Distributieriem vervangen op 79.000km, bij de tweede HGF
    en nu ben ik aan het sparen :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » vr apr 07, 2006 5:47 pm

Hoop dat de volgende keer ook pas over 5 jaar is. En dan hopen dat ze nog leverbaar zijn.

Zit er eigenlijk wel een distributie speciaal voor K-motoren op, of gaan die dingen gewoon op lengte? Ben op sleutelgebied gewoon een leek hè :wink:

Laat LandRover maar gewoon K-motoren blijven gebruiken in de Freelander :P
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » zo apr 09, 2006 8:38 pm

heb de mijne vervangen op 70000km (was nog de originele en de wagen was al 6 jaar oud). 7000km later HGF. Ik heb de riem toen niet vernieuwd.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » ma apr 10, 2006 1:34 pm

MGF_TV schreefColonheb de mijne vervangen op 70000km (was nog de originele en de wagen was al 6 jaar oud). 7000km later HGF. Ik heb de riem toen niet vernieuwd.

Volgens mijn garagist mag een gebruikte distributieriem nooit opnieuw gemonteerd worden. :shock:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189

door MGF_TV » ma apr 10, 2006 3:03 pm

Tja, hij had nog bijna niets gedraaid.
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

door sjolmers » do sep 14, 2006 2:22 pm

Voor de doet-het-zelfers onder ons staat HIEReen mooi filmpje hoe het moet bij een K-serie motor.

Het best kun je met de rechtermuis-knop save as.. of opslaan als.. kiezen want het filmpje is +/- 50MB!
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do sep 14, 2006 2:43 pm

Geweldig filmpje, dat kan ik de volgende keer dus ook gewoon zelf..

:lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189

door MGF_TV » do sep 14, 2006 3:10 pm

Hij toont wel niet hoe hij de motor uit de F gekregen heeft. De moeilijkheid bij het vervangen van de riem is het feit dat je alles langs de bovenkant moet doen en niet langs de zijkant zoals hij het doet.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do sep 14, 2006 3:15 pm

:? mm, dus het is wel meer dan 10 minuten werk?

O het zit mij ook nooit mee he.. :lol:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do sep 14, 2006 3:15 pm

:? mm, dus het is wel meer dan 10 minuten werk?

O het zit mij ook nooit mee he.. :lol:
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

door sjolmers » do sep 14, 2006 4:11 pm

Misschine een idee om een ditributieriem vervang meeting te organiseren...er zijn hier vast wel mensen die er al wel ervaring mee hebben. En er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die het willen leren/doen.

Wat ik jammer vind aan het filmpje is dat hij de waterpomp niet verwijderd. Ik dacht namelijk dat je die het beste ook direct maar kon vervangen...

Weet iemand waar ik (goedkoop) die camlock kan kopen? Ik zag op Ebay.co.uk enige staan, maar ze verzenden niet naar NL en reageren ook niet op mijn mailtjes waarin ik dit vriendelijk verzoek... :(
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....