Heb effe jullie raad nodig ( No F-content !)
Sommige van jullie zullen wel nu en dan eens iets kopen, al dan niet voor de (T)F, via het internet in het buitenland.
Wij zijn nl. van plan om een digitale camera te kopen. Heb ondertussen al enkele (online) winkels bezocht en gezien dat er nogal wat prijsverschil is tussen het ten eerste gewone handelszaak en on-line handelszaak, ten tweede het vasteland, de U.K. en de U.S.A.
Bvb voor een KODAK DX6490 :
gewone winkel : meer dan 500€
www.digicamshop.be : 405€
www.dixons.co.uk : 240GBP => 358€
www.dell.com : 399$ => 336€
Voor zover ik kon achterhalen zijn alle prijzen incl. BTW, al hoewel de BTW niet overal hetzelfde is.
Verzendingskosten zijn niet inbegrepen.
Hoe zit het eigenlijk met de invoerkosten of -taksen van zo'n zaken ?
Dell uit de USA lijkt met iets te ver; transport kosten zullen waarschijnlijk te groot zijn, maar digicam.be (eigenlijk een shop ergens in Nederland) en Dixons in de UK zijn ongeveer voor mij even ver...dus gelijke transportkosten.
Ik heb ooit eens een pakje besteld bij Mike Satur en dit ontvangen via normale post en heb daar niks moeten voor extra betalen.
Is dit in dit geval ook geldig ?
Zijn er nog andere zaken waar ik moet op letten ?
Mvg
Geert en Katy