BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Alarm
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

Alarm

door Jean » wo maart 29, 2006 5:28 pm

Een vraag met betrekking tot het alarm:

Het alarm is toch ook gekoppeld aan de kofferbak? Ik heb net iets in het koffer gelegd en volgens mij niet het alarm uit geschakeld. Toen ik het alarm wilde activeren zag ik dat de deur nog op slot was => dus alarm niet gedeactiveerd.

Kan er een breuk in een kabel zitten? Een defecte sensor?
    Thuis nog eens proberen. Dan is de buurt ook wakker als ik me nu vergist heb.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo maart 29, 2006 5:39 pm

Jean,

Nomaal gesproken geld dat als je de koffer met de sleutel open maakt, je het alarm direct ontkoppelt. Op het moment dat de koffer open gaat, staat dus het alarm uit. Alleen met een bediening van binnenuit (Demor?) zou je volgens mij het alarm kunnen activeren, maar dan gaat het alarm waarschijnlijk af via de binnensensor.

Of je gebruikt bruut geweld :D
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo maart 29, 2006 6:18 pm

Als ik me niet vergis, kan je tijdens het openen van de koffer met de sleutel ook de tijdelijke deactivatie zien door het veranderen van de knipperfrequentie van het lampje op het dashboard.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo maart 29, 2006 6:48 pm

Volgens mij blijft het alarm er gewoon opstaan, ik maakte namelijk een keer de kofferklep open en trok aan de hendel voor de voorklep, en meteen stond het alarm te loeien.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo maart 29, 2006 7:05 pm

Het alarm wordt voor de koffer gedeactiveerd, de andere onderdelen blijven op scherp staan (al ben ik niet helemaal zeker van de volumetrische sensor).
    Alarm op, koffer open en dan de voorklep openen heeft inderdaad een concert als gevolg.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » wo maart 29, 2006 8:37 pm

Het alarm wordt voor de koffer gedeactiveerd

Dat lijkt me logisch, anders zou namelijk altijd het alarm afgaan als je de kofferklep opendoet zonder eerst de auto te openen.
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo maart 29, 2006 10:03 pm

klopt allemaal. Gooi altijd eerst m'n tas in de koffer voordat ik het alarm uitschakel.

Staat volgens mij ook in de manual, dat de kofferruimte bij openen met de sleutel enkel deze ruimte deactiveert.

Ook eens in zo'n situatie de voorklep geopend. Erg leuk midden in de nacht en goede controle of je alarm goed werkt :wink: :lol:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » wo maart 29, 2006 10:44 pm

Ook eens in zo'n situatie de voorklep geopend. Erg leuk midden in de nacht en goede controle of je alarm goed werkt

Precies wat ik ook een keer gedaan heb, om 22:00 s'-Avond's :wink:

• Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » do maart 30, 2006 6:24 pm

De voorklep heb ik ook eens gehad. Ik had van te voren iets voorin gelegd. Daarna een stukje gereden (2 Km max) stap ik uit en zie dat de klep niet helemaal dicht is. (vast in de eerste vergrendeling) Dus ik maak de voorklep open en het alarm begint. Ik had het alarm alweer geactiveerd. :oops: :oops: Dit was ook rond 21:00/22:00 volgens mij.

Ik ben het eigenlijk nog eens vergeten te checken. Ik heb toen ook niet op een licht signaal gelet. Als ik de klep dicht doe moet hij dan ook weer een signaal geven?

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » do maart 30, 2006 11:52 pm

Jean schreefColonDe voorklep heb ik ook eens gehad. Ik had van te voren iets voorin gelegd. Daarna een stukje gereden (2 Km max) stap ik uit en zie dat de klep niet helemaal dicht is. (vast in de eerste vergrendeling) Dus ik maak de voorklep open en het alarm begint. Ik had het alarm alweer geactiveerd. :oops: :oops: Dit was ook rond 21:00/22:00 volgens mij.

Ik ben het eigenlijk nog eens vergeten te checken. Ik heb toen ook niet op een licht signaal gelet. Als ik de klep dicht doe moet hij dan ook weer een signaal geven?

Nope geeft geen lichtsignalen als je enkel de koffer opend en/of sluit.

Geeft wel een tweede lichtsignaal wanneer je de auto op superlock zet, terwijl de koffer open is. Geeft slechts 1x een signaal en bij sluiten van de koffer het 2e.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » ma apr 03, 2006 4:14 pm

Wel makkelijk om te weten. Ik haal eerst het alarm eraf (en dan moet je natuurlijk naast de deur staan) en dan pas maak ik het koffer open.

Maar van de andere kant vind ik het wel het idee geven dat er een alarm op mij F zit zit. Dat is bij elke F/TF ook zo, maar dat weet niet elke rand mongool (sorry voor het taal gebruik). Als je de auto ergens hebt staan en je gaat er iets inleggen en je haalt eerst het alarm eraf en dan pas maak je het pas koffer open, geeft het, naar mijn mening, duidelijker aan dat er alarm op zit. Ook omdat er al aan 1 kant het stickertje van de ruit is.

Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » ma apr 03, 2006 4:49 pm

Tja, zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken. Voor potentiële inbrekers, die juist kijken, zal het wel iets afschrikken.

Zelf kijk ik altijd ff lelijk om me heen. Als ze me zien, laten ze het wel uit d'r hoofd om m'n F aan te raken. :wink:
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1