Onaangenaam verrast
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    Onaangenaam verrast

    door flesh » vr maart 24, 2006 5:15 pm

    Hey mensen,

    Zoals sommigen onder jullie misschien nog wel weten heb ik ongeveer anderhalf jaar geleden problemen gehad met de koeling van mijn efje. Na veel tijd en geld te hebben gespendeerd in een officiële garage in het Mechelse heeft uiteindellijk een van de forumleden oplossing gebracht voor mijn probleem (waarvoor ik hem nog steeds dankbaar ben).

    Deze morgen kreeg ik echter, tot mijn grote verbazing, telefoon van die 'officiële garage in het Mechelse' om me te laten weten dat er nog een factuur openstaat bij hen voor de benzine van de huurauto die ze me toen ter beschikking stelden.

    1. ik heb de wagen volgetankt afgeleverd
    2. er is op het moment van aflevering geen constatatie gedaan van de tankinhoud
    3. ik heb nooit een factuur gekregen
    4. ik heb ook achteraf nooit een herinnering gekregen

    Is er toevallig iemand die soortgelijke ervaringen heeft? Of is er iemand die weet wat me te doen staat? Kunnen ze dat zo maar om anderhalf jaar na de feiten geld op te eisen voor een factuur dat ik nooit ontving?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 24, 2006 6:07 pm

    Ik zou gewoon even op de man af gaan vragen wat zij ervan vinden, met een beetje goede wil van de garage en een goede uitleg van uw kant, kan de fout misschien alsnog worden rechtgezet, alvorens het alleen maar erger wordt. In ieder geval ,Flesh, als je gelijk hebt, heb je gelijk, en moet je ervoor gaan.
    T'zijn in ieder geval IMO zeer rare praktijken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » vr maart 24, 2006 6:24 pm

    Als ik zeker wist dat die tank vol was bij aflevering. en er daadwerkelijk nadien niks over gezegd is.. en nooit een factuur is verzonden, dan zou ik het gewoon simpelweg niet betalen.
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » vr maart 24, 2006 6:26 pm

    Dat is dus een probleem. Wegens gebrek (of zelfs de afwezigheid) van enige vorm van goede wil heb ik dus eerder ook al besloten om niet langer klant bij hen te blijven.

    En ook vandaag toen ik mijn uitleg deed kreeg ik als reaktie 'dan zal ik noteren "klant wil niet betalen" en ik zal het zo doorsturen naar de boekhouding. prettige dag verder nog.' :roll: Tot zover dus de 'goede wil'.
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » vr maart 24, 2006 6:27 pm

    Ik voel me ook niet echt gemotiveerd om te betalen, maar zou ook nie graag nen deurwaarder aan mijn deur krijgen voor zoiets natuurlijk.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 24, 2006 6:51 pm

    Ik denk niet dat ze daadwerkelijk iets kunnen ondernemen. T'zou gemakkelijk zijn, want zo zou iedere zelfstandige in het wilde weg factuurtjes kunnen sturen. Gemakkelijke vorm van uw brood verdienen.
    Als men dan niet betaald, even een deurwaarder sturen, waarna er al enkele uit schrik toch maar betalen, en de rest via gerechterlijke weg...neen, zo simpel is het dus niet.
    Om te beginnen, moet men u al een aangetekend schrijven sturen...en dan nog, denk ik niet dat ze a) er een rechtzaak van maken (bedrag is te klein) en b) dat ze die dan ook nog kunnen winnen.
    Als ze alsnog zouden overgaan tot een aangetekend schrijven, kan je dit heel simpel oplossen, een aangetekend schrijven terug sturen, met de mededeling waarom je niet wil betalen, wedden dat ze het dan opgeven ...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr maart 24, 2006 8:07 pm

    Ik geloof niet dat deurwaarders bedragen onder de 50 euro oppakken.. om hoeveel gaat het?
    Ik weet niet zeker waar de bewijslast ligt, bij de garage die een factuur stuurt, of bij jouw? heb je bij het aftanken met pin betaald, dan kan je zo laten zien dat je echt getankt hebt.

    Als dit probleem zich over een ½ jaar nog steeds voordoet, dan leggen we een kleine omleiding in de kempen rit.. eens kijken wat de garage doet als er plots meer dan 200 F-jes voor de deur staan.. :wink:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr maart 24, 2006 9:38 pm

    Bruce schreefColonIk geloof niet dat deurwaarders bedragen onder de 50 euro oppakken.. om hoeveel gaat het?
    Ik weet niet zeker waar de bewijslast ligt, bij de garage die een factuur stuurt, of bij jouw? heb je bij het aftanken met pin betaald, dan kan je zo laten zien dat je echt getankt hebt.

    Als dit probleem zich over een ½ jaar nog steeds voordoet, dan leggen we een kleine omleiding in de kempen rit.. eens kijken wat de garage doet als er plots meer dan 200 F-jes voor de deur staan.. :wink:


    Strak plan, zouden we bij alle twijfelachtige MG/Rover dealers moeten doen :wink:

    Vind het ook erg vreemd dat ze na zo´n lange tijd met zo´n twijfelachtige rekening aan komen zetten.

    Het kost hun meer om een deurwaarder in te huren, dan de rekening voor een tank benzine. Kans is dus zeer gering dat ze zover zullen gaan.
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » vr maart 24, 2006 10:07 pm

    Uit ervaring kan ik je zeggen dat je best onmiddellijk een aangetekende zending stuurt naar de garage met melding van de feiten zoals jij die ervaart (reeds ruime tijd geleden, geen opmerking bij inleveren wagen, nooit factuur ontvangen, alles reeds betaald bij inlevering voertuig, enz) en stel ook in je brief dat hiermede de "zaak" gesloten is.
    Je kan als laatste paragraaf in je brief vermelden dat je overweegt de inspêctiediensten van het Ministerie Economisch zaken in te schakelen om deze "zaak" verder te onderzoeken.
    Ik kan je garanderen dat je als consument bij de inspectiediensten steeds gehoor krijgt en dat deze diensten nauwgezet werken.
    Je ex-garage zal dan wel uit een ander vat moeten tappen om je te blijven beschuldigen van "niet betalen" !! De bewijslast ligt bij hen en niet bij jou
    Veel succes en drink er nog eentje op. :wink:
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » vr maart 24, 2006 10:16 pm

    Bruce schreefColonIk geloof niet dat deurwaarders bedragen onder de 50 euro oppakken.. om hoeveel gaat het?
    ]
    In Vlaanderen treedt de gerechtsdeurwaarder altijd op vraag van de opdrachtgever op (het verschuldigde bedrag heeft geen belang!!)
    In Vlaanderen (in de pré-historie) diende destijds iedereen die radio of tv had een Kijk en Luistergeld te betalen ; ik kan je garanderen dat de overheid er niet mee lachte als je niet betaalde !! Een autoradiotaks (destijds iets van 20 euro per jaar) werd via gerechtsdeurwaarder in opdracht van de overheid ingevorderd (uiteindelijke kostprijs circa 300 euro !!)
    En heel belangrijk in Belgie : de overheid (belasting-inningskantoren) hebben NOOIT een vonnis van de rechtbank nodig om in te vorderen. De ontvangkantoren van de belastingen beslissen zelf om al dan niet een gerechtsdeurwaarder in te schakelen indien de belastingsplichtige niet tijdig betaald heeft (en ongeacht het bedrag dat je verschuldigd bent)
    Laat je dus niet vangen in ons Belgenland.... of emigreer tijdig naar de Bahama's of enig ander belastingsparadijs
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr maart 24, 2006 10:26 pm

    Mmmm, het is maar goed dat ik boven de wet sta.. :wink:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za maart 25, 2006 2:23 am

    Ik zou hier zo boos van worden dat ik dat ene telefoontje wel genoeg vind, en ze voor de rest laten doodvallen. Laat die deurwaarder maar komen, knappe jongen als hij iets mee kan nemen. De bewijslast ligt bij hun en na 1,5 jaar? Pffffffff.... ja doei, zo kan ik ook geld verdienen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za maart 25, 2006 2:27 am

    Demor schreefColonzo kan ik ook geld verdienen.


    :idea: :wink:
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » za maart 25, 2006 9:05 am

    Flesh,

    ongeveer hetzelfde verhaal voorgehad met een schrijnwerker die 2 jaar na datum opeens met enkele facturen stond te zwaaien. Werken die trouwens niet of maar half waren uitgevoerd. Ik heb deze indertijd gewoon genegeerd. Nooit meer iets van gehoord.

    Ten tweede: de reden waarom ik, en nog enkele bekenden, enkele jaren terug besloten hebben deze officiële dealer, BCC uit Mechelen (ik zal hem hier maar meteen noemen), niet meer te bezoeken, ligt een beetje in de lijn van wat jij hier verteld.
    Ik ben totaal niet verrast door zijn manier van handelen. Het was zelf zo dat meneer nooit thuis was als ik ergens niet mee akkoord was (vooral prijzen op facturen en de door hem geleverde service). We hebben nooit de kans gekregen om met hem enige vorm van discussie te hebben.
    Toen we de wagen daar indertijd hebben gekocht kregen we bovenop de aankoopfactuur, die al niet mals was, nog eens een gepeperde benzinefactuur als cadeau. Als service kon dat tellen. Ik heb in mijn leven al enkele nieuwe wagens gekocht, maar dat is de enige garage geweest die mij dit presentje zelfs niet gunde.

    na, das eruit zie :evil:
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » ma maart 27, 2006 12:52 pm

    Vwala, hiermee is dus de naam en toenaam van de garage gevallen. Die garage is dus blijkbaar bekend.

    Om ook over het bedrag duidelijkheid te scheppen: 11,40 euro :roll: .

    Belachelijk als je het mij vraagt. Moet je weten dat ik daar toen op dat moment een factuur van om en bij de 2000 euro (Jawel!!!) mogen betalen heb voor allerlei dingen die ze zonder resultaat hebben vervangen en werkuren die ze gebruikt hebben om te zoeken naar iets wat ze nooit vonden. Ook ik ben er nooit in geslaagd om de verantwoordelijke te pakken te krijgen.

    Zoals ik al zei, ik ben niet echt geneigd om op dat verzoek in te gaan en eigenlijk hoef ik me ook nie echt zorgen te maken denk ik. Ze gaan het aan de boekhouding doorgeven. Als die even efficient te werk gaat dan zit ik nog eens voor anderhalf jaar gerust :wink:

    Alvast dank voor jullie reakties!!!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten