Hoe pookhoes vervangen?
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    Hoe pookhoes vervangen?

    door Bart-Jan » ma maart 20, 2006 11:13 pm

    Heeft iemand ervaring met de pookhoes van onze geliefde F (tot modeljaar 2000) vervangen? Ik heb in het werkplaatshandboek gekeken en daar staat in dat er ergens schroeven te bereiken zijn naast de stoelen om de hele console te verwijderen (dat nodig schijnt te zijn). Ik heb alleen het idee dat daarvoor de beide stoelen ook verwijderd moeten worden, maar daar zegt het handboek niets over... Wie heeft raad?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma maart 20, 2006 11:16 pm

    pookhoes? Gewoon de top losdraaien en het middenconsolestuk lostrekken (zit vastgeklikt). Daarna kan je onderaan het middenconsolestuk de onderkant van de hoes lossen.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma maart 20, 2006 11:17 pm

    Hoef je absoluut geen zetels voor uit de wagen te sleuren, behalve als je de middentunnel bedoelt waar de asbak in zit. Dat is een ander verhaal.
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » ma maart 20, 2006 11:22 pm

    Ik wil ook de handrem vervangen; bij aanschaf heb ik een hendel met chromen knopje en leren handgreep gekregen. Is mooier dan respectievelijk zwart en kunststof. Daarvoor moet denk ik wel de middenconsole (asbakdeel) eruit? Of zijn daar ook fijne tips voor?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma maart 20, 2006 11:23 pm

    Je kunt ook gewoon het handvat er af trekken en het knopje idem, je hoeft niet de hele hendel te vervangen.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 11:23 pm

    Lees in het werkplaatshandboek alleen iets over de middenconsole verwijderen (alleen het stuk met de meters erin)
    vervolgens 2 schroeven waarmee de bevestigingssteun van de hoes losmaken en je kan hem vervangen.
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » ma maart 20, 2006 11:29 pm

    Ik heb eerder gelezen dat de handrem-greep (hoe heet dat handvat ding ook eigenlijk?) eraf valt te trekken, maar ondanks 3x per week naar de sportschool te gaan is het mij niet gelukt; moet ik misschien nog vaker gaan :? , of is daar ook een goede tip voor (de handrem greep eraf halen bedoel ik dus...)?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma maart 20, 2006 11:38 pm

    Ik heb nooit geen sportschool nodig gehad om mijn rechterhand te trainen...
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 11:43 pm

    MGF_TV schreefColonIk heb nooit geen sportschool nodig gehad om mijn rechterhand te trainen...


    :P :lol: :lol: Bijna weer trainingstijd zeker? :wink:
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » ma maart 20, 2006 11:45 pm

    Gelukkig compenseert het menselijk lichaam automatisch het extra gewicht aan spierbundels aan de rechterarm...
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma maart 20, 2006 11:53 pm

    Remieme schreefColon
    MGF_TV schreefColonIk heb nooit geen sportschool nodig gehad om mijn rechterhand te trainen...


    :P :lol: :lol: Bijna weer trainingstijd zeker? :wink:

    sinds ik getrouwd ben zijn mijn spieren wat aan het afnemen, heb gehoord dat na tien jaar huwelijk het wel weer beter gaat. :lol:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di maart 21, 2006 12:03 am

    Bart-Jan schreefColonhoe heet dat handvat ding ook eigenlijk?) eraf valt te trekken, maar ondanks 3x per week naar de sportschool te gaan is het mij niet gelukt


    :shock:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di maart 21, 2006 9:15 am

    Brooklands schreefColon
    Bart-Jan schreefColonhoe heet dat handvat ding ook eigenlijk?)


    :shock:


    Lovehandles? :wink: :lol:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di maart 21, 2006 10:38 am

    Om het maar deftig te houden (shame on you, guys)
    - de middenconsole: maak ik het liefste los startende bovenaan. Door de centrale ventilatierooster los te maken (een door een doek beschermde schroevendraaier onderaan het rooster plaatsen, moet ervoor zorgen dat het het hele deel vlotjes loskomt) kan je makkelijk aan de achterkant van de console. De console zit op verschillende plaatsen vast met klipjes/klemmetjes. Durf gerust door te trekken (in zekere zin), het is allemaal wel vrij stevig.
    Ook kan je door de pookzak naar beneden te duwen, je hand zo plaatsen dat je het onderste deel van de consle makkelijk kan vastgrijpen om het los te maken.
    Als je de verwijderde console omdraait, zal je merken dat de pookzak bevestigd is door een plastiek ding dat de basis van de pookzak op z'n plaats houdt tussen console en plastiek ding. Het plastiek ding zit vast onder 2 klips (niet los te rukken) en langs de andere kant met 2 schroeven. Het wijst zichzelf uit.

    Wat de handrem betreft: het handvat moet losgerukt worden. Het zakje kan onderaan losgemaakt worden door de voorkant of achterkant iets in te drukken (de langgerekte 'ovaal' iets minder groot maken), waardoor het vlot los 'geklikt' wordt.

    damn, die dingen zijn moeilijk te beschrijven
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di maart 21, 2006 7:02 pm

    ErikB schreefColonOm het maar deftig te houden (shame on you, guys)

    Ik had het over pinten pakken op café natuurlijk :!:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten