Verlichting Olietemperatuurmeter middenconsole
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Verlichting Olietemperatuurmeter middenconsole

    door Remieme » zo maart 12, 2006 2:03 pm

    Na een tip van Bruno en ErikB vandaag het middelste ventilatierooster losgepeuters om toegang te krijgen tot de achterzijde van mijn olietemperatuurmeter.

    Kan daar echter geen lampje ontdekken, alleen 2 stekkertjes. Zit de verlichting ingebouwd in de behuizing? :?

    Moet ik nu, om toch wat af te kunnen lezen in het duister, een volledig nieuwe meter geplaatst en zo ja, iemand een idee wat die dingen kosten?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo maart 12, 2006 2:57 pm

    De olietemperatuurmeter heeft normaal 2 stekkers: 1 stekker met 2 draaijes (de bovenste kleine stekker) en 1 grote stekker met 3 draaden (onderste stekker). De bovenste stekker, met de 2 draadjes is het lampje. Eigenlijk is het zelfs geen stekker maar een lampenhouder met 2 schuifklemmetjes op. Die lampenhouder kan je met een halve slag losdraaien, waardoor je er een nieuw lampje kan inplaatsen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    Re: Verlichting Olietemperatuurmeter middenconsole

    door Ivan » zo maart 12, 2006 6:46 pm

    Remieme schreefColonNa een tip van Bruno en ErikB vandaag het middelste ventilatierooster losgepeuters om toegang te krijgen tot de achterzijde van mijn olietemperatuurmeter.

    Kan daar echter geen lampje ontdekken, alleen 2 stekkertjes. Zit de verlichting ingebouwd in de behuizing? :?

    Moet ik nu, om toch wat af te kunnen lezen in het duister, een volledig nieuwe meter geplaatst en zo ja, iemand een idee wat die dingen kosten?

    'k weet alleen dat ze moeilijk te vinden zijn 2de hands!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo maart 12, 2006 8:06 pm

    @ Vanio : Er ligt er hier trouwens eentje met je naam op, samen met enkele compliance washers.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » zo maart 12, 2006 8:57 pm

    Bruno schreefColon@ Vanio : Er ligt er hier trouwens eentje met je naam op, samen met enkele compliance washers.


    thanks Bruno, kom het zo snel mogelijk halen.
    thanks Sander, breng het zo snel mogelijk in orde!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo maart 12, 2006 10:56 pm

    Ivan (Vanio) schreefColonthanks Sander, breng het zo snel mogelijk in orde!


    Daar heb ik alle vertrouwen in ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 13, 2006 12:46 am

    Bruno schreefColonDe olietemperatuurmeter heeft normaal 2 stekkers: 1 stekker met 2 draaijes (de bovenste kleine stekker) en 1 grote stekker met 3 draaden (onderste stekker). De bovenste stekker, met de 2 draadjes is het lampje. Eigenlijk is het zelfs geen stekker maar een lampenhouder met 2 schuifklemmetjes op. Die lampenhouder kan je met een halve slag losdraaien, waardoor je er een nieuw lampje kan inplaatsen.


    Zal me er morgen nog eens over buigen. Heb nog een dagje vrij, dus zal wellicht wel een gaatje daartoe vinden.

    Thanks voor de tip. Voor dit soort dingetjes word je dus gewoon lid hè :wink:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 13, 2006 4:04 pm

    Bruno schreefColonDe olietemperatuurmeter heeft normaal 2 stekkers: 1 stekker met 2 draaijes (de bovenste kleine stekker) en 1 grote stekker met 3 draaden (onderste stekker). De bovenste stekker, met de 2 draadjes is het lampje. Eigenlijk is het zelfs geen stekker maar een lampenhouder met 2 schuifklemmetjes op. Die lampenhouder kan je met een halve slag losdraaien, waardoor je er een nieuw lampje kan inplaatsen.


    zojuist nog eens gekeken, maar helaas. Het verhaal gaat wel op voor de klok. Maar bij de olietemp.meter zit geen lampbehuizing. Zal dus de hele unit moeten vervangen :cry:
  • Bert
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON di maart 22, 2005 9:20 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhoven

    lampje vervangen oliedr meter

    door Bert » wo maart 15, 2006 9:05 pm

    Had zelf al geruime tijd een niet verlichte oliedrukmeter. en had de moet niet om er aan te beginnen. Vandaag (na het lezen van dit bericht ) de kapotte lamp vervangen was een fluitje van een cent het lampje kosten 84 ct. met een theelepeltje heel voorzichtig het ventielatierooster eruit gewipt en hopa!

    gelukkig nu doet alles het weer.

    Nog bedankt dus voor de tip
    MGF (geweldig hé)
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    Re: lampje vervangen oliedr meter

    door Ivan » wo maart 15, 2006 10:13 pm

    Bert schreefColonHad zelf al geruime tijd een niet verlichte oliedrukmeter. en had de moet niet om er aan te beginnen. Vandaag (na het lezen van dit bericht ) de kapotte lamp vervangen was een fluitje van een cent het lampje kosten 84 ct. met een theelepeltje heel voorzichtig het ventielatierooster eruit gewipt en hopa!

    gelukkig nu doet alles het weer.

    Nog bedankt dus voor de tip

    :cry: Helaas bij mij niet. Zonet een andere olietemperatuurmeter geprobeerd maar deze deed het ook niet. Ik denk dat de oorzaak dus ergens anders ligt. Iemand suggesties???
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo maart 15, 2006 10:33 pm

    Zou er in de MKII een ander type olietemperatuurmeter gemonteerd zijn? Iemand hiermee bekend.

    Bij het klokje is het lampje inderdaad heel eenvoudig te vervangen, maar bij de olietemp.meter zit op die plaats een plastic blokje (met de 2 schuifstekkers) waarin verder geen beweging zit :roll:

    Zal binnenkort proberen om de console eruit te halen en ter verduidelijking een foto posten.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 15, 2006 10:46 pm

    Dat blokje met de schuifstekkers moet je een halveslag draaien, en dan komt het uit de moeter. Lampje vervangen en klaar.
    Voor de zekerheid, onder dat blokje zit nog een stekker met 3 draden, right ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo maart 15, 2006 10:54 pm

    Bruno schreefColonDat blokje met de schuifstekkers moet je een halveslag draaien, en dan komt het uit de moeter. Lampje vervangen en klaar.
    Voor de zekerheid, onder dat blokje zit nog een stekker met 3 draden, right ?


    Dat blokje zit nogal vast en enigszins bang de boel verrot te draaien. eronder zit inderdaad nog een stekker met 3 draden.

    Weet je toevallig hoe de ring rondom de versnellingspook vast zit. Met klemmetjes? Want heb de indruk dat de imbusboutjes er puur voor decoratie zitten. Kan ze wel draaien, maar zit volgens mij nergens aan vast.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 15, 2006 10:55 pm

    Die inbusbouten zijn nep, en van plastiek. Sander verving ze door echte RVS exemplaren.
    Hier zie je de helft al echt, en de andere helft die nepdingen.

    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 15, 2006 11:02 pm

    Trouwens de console zit IMO gewoon geklikt. Van de MKI console ben ik het zeker, en van de MKII console vermoed ik het. Gewoon even proberen te lichten en eventueel met een lapmje schijnen om zo te weten te komen hoe het bevestigd zit als je het zeker wil weten. Gewoon met wat kracht trekken dus, maar doe dit maar als het wat warmer is, want koude kunstof durft te barsten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten