BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
1e : raar geluid 2e : openen kap
  • Rudy
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 17
    GeregistreerdCOLON zo maart 05, 2006 4:15 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    1e : raar geluid 2e : openen kap

    door Rudy » zo maart 05, 2006 11:35 am

    Hallo,

    Ben sinds een goede 2 maand trotse bezitter van een MG TF 135 zilver kleur.

    - Wanneer ik achteruit rijdt hoor ik net bij het vertrekken (dus na het schakelen) een "klak" , sorry kan het niet anders bescchrijven.
    De handelaar waar ik hem kocht zegt dat dit normaal is en iets zou te maken hebben met het lossen van de remmen.
    Kennen jullie dit en kan dit kwaad? :?:

    - Ik heb al een paar keer geprobeerd om de kap te openen en meestal krijg ik ze maar halverwege open. Als ze net tot boven de zetels open is blokkeerd het. Met verschillende keren open en dicht te doen lukt het dan uiteindelijk wel maar duurt al bij al toch zo'n 5 à 10 minuten? Ik kan niets abnormaals vinden?
    Kan iemand zeggen waar dit aan zou kunnen liggen? :?:

    Groetjes,
    Rudy
    Binnenkort zet ik hier wel eens een foto van mijn MG TF

    Groetjes,
    Rudy
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo maart 05, 2006 12:24 pm

    Hoi Rudy,

    Het achteruitrijden zouden de remblokken kunnen zijn die in de klauw een milimeter om schieten. Om zeker te zijn zou ik het eens moeten horen/bekijken.

    Wat de kap betreft hier is een modificatie voor geweest. Het is de middelste staaf van het frame van het dak die dan niet gelijkmatig mee loopt waardoor hij de softtof halverwegen blokkeerd. Er zouden door dealer ooit onder garantie elastieken geplaatst moeten worden die de middelste staaf optijd mee trekken. De beste oplossing is tijden het openen van de kap de middelste staaf mee naar achteren te geleiden.

    Al met al kun je denk ik het beste mee komen naar onze Dyno-meeting dan kunnen we het je laten zien ;)
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo maart 05, 2006 12:33 pm

    Hoi Rudy,

    Het is je dan toch gelukt je hier in te loggen, met hulp van Sander naar ik veronderstel.
    Welkom !

    Wat het eerste probleem betreft, denk ik ook aan de remblokjes. Deze hebben een soort veertje dat de remblokken stevig in de klauw houdt. Dit veerteje verslapt soms. Ook extra kopervet op de achterkant zou de oplossing kunnen zijn...als de remblokken natuurlijk het probleem zijn, want het life eens bekijken zou al meer klaarheid kunnen brengen.

    Wat het tweede probleem betreft, heeft Sander alles al gezegd, alhoewel ik de stang niet mee zou begeleiden zoals Sander zegt, maar die stang eerder naar boven zou trekken, terwijl je de kap opent. Dit gaat nog beter.

    HTH
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten