BUTTON_POST_REPLY 103 berichten
Goodyear of Toyo ?
  • Goodyear of Toyo ?

    Toyo
    11
    58%
    Goodyear
    8
    42%
     
    Totaal aantal stemmenCOLON 19
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Goodyear of Toyo ?

    door Sander » ma feb 20, 2006 5:04 pm

    Ik ga een nieuwe set banden op de ULW wielen gooien. Een set Goodyear Eagle F1 GS-D3 kost €400,- Een set Toyo T1-R kost €350,-

    De Toyo's wegen 1kg minder per band maar Goodyear is weer een vertrouwder merk...

    Ik was gewoon benieuwd naar jullie mening :)

    UPDATE

    Voor mij persoonlijk zit het momenteel zo:

    Toyo:
    + gewicht
    + prijs

    Goodyear:
    + Looks
    + Kwaliteit v/d Grip
    Laatst bijgewerkt door 1 op Sander, in totaal 0 keer bewerkt.
    Building >200BHP K-series
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma feb 20, 2006 6:29 pm

    Kosten, en naam spelen natuurlijk mee.. worden banden eigenlijk ooit getest?

    Ik zou om ULW velgen ook ULW banden gooien..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma feb 20, 2006 7:25 pm

    Zeker en vast Goodyears. Gewicht is één zaak, maar de Goodyears zijn zeker weten gewoon veel beter, en wat is de bedoeling van een band ?
    Een zo goed mogelijk contact te maken in alle omstandigheden met het wegdek. Veiligheid eerst, nooit besparen op een band !!!!
    Dus zeker weten Goodyears (en ze zijn nog mooier ook)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma feb 20, 2006 7:40 pm

    Bruno schreefColonde Goodyears zijn zeker weten gewoon veel beter


    Waar baseer je dat dan op ? Of is het een princiepe kwestie net als met je K&N filters ;) Diverse polls o.a. op de BBS wijzen uit dat de Toyo vergelijkbaar is met de Goodyear.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma feb 20, 2006 7:54 pm

    Ik baseer me op de mening van bandenboeren, waar ik al eens pleeg te komen voor mijn job. en ik baseer me in het algemeen, wat het merk betreft, op de mening van menig autocoureurs. Ik heb nog nooit een standje zien staan van Toyo op Zolder of Francochamps bij één of andere race, laat staan heb ik er nog niet op zien racen.
    Good year heeft nu eenmaal meer know how en technologie in huis om een goede band te maken, daar waar Toyo eerder als prioriteit stelt een goedkope band te maken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma feb 20, 2006 8:02 pm

    Sander, ik heb geen idee... maar ben wel heeeeel benieuwd naar de uitkomst :-)

    Is dit niet wat?


    Afbeelding
    MGTF 135 - Pearl black
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma feb 20, 2006 8:08 pm

    De Goodyears zijn duurder, dus meer marge. Logisch dat de bandeboer liever een Goodyear verkoopt. Op Zolder zullen ze in de regel ook niet met een Eagle F1 / Toyo T1-R rijden maar met slicks. Daarbovenop is Toyo behoorlijk actief in de autosport, maar dan in amerika en niet zo zeer in België ;)

    Heb jij al eens een langere tijd met een Toyo gereden ? Ik wel met Goodyears :P Het verschil is wat mij betreft mimaal. De Goodyear is misschien net iets beter. Daarintegen reed ik met de Toyo's op 15" en de Goodyears op 16" Niet helemaal eerlijk dus...

    Bovendien liggen tegenwoordig op de Donkervoort ook Toyos. Ik geloof niet dat ze op een stuurmans-auto van €70.000,- €50,- bespaard hebben door er Toyo's op te knallen. Zelfs is het een Nederlands product ;)
    Building >200BHP K-series
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » ma feb 20, 2006 8:34 pm

    Toyo is een topmerk, doet zeker niet onder voor Goodyear. De banden zijn weliswaar niet duur, maar het is zeker geen budget-merk en het is niet voor niets dat ze standaard gemonteerd worden door merken als Aston Martin, Donkervoort etc.

    Veel mensen verwarren het met merken als Nankang, Nokian, Fulda en dat soort troep. Maar een bandenboer die vertelt dat Toyo slecht is, weet niet waar hij over praat (of wil je graag duurdere banden verkopen :? ).

    Toyo is qua aanschaf wel goedkoper, maar doordat het erg zacht rubber is (waardoor het als kauwgom aan de weg kleeft) slijt het ook veel sneller dan de meeste andere banden. Al met al zal het qua prijs dus niet veel schelen.

    Ik heb Goodyear zelf nog niet getest, dus kan daar weinig over zeggen. Toyo heb ik wel uitvoerig getest en dat zijn de beste banden die ik tot nog toe gehad heb (en ik heb inmiddels de nodige banden versleten :D. Ik heb nu 3x zo dure Michelin Pilots, die MG standaard monteerde op de ZR, maar die zijn echt levensgevaarlijk :roll: ).
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma feb 20, 2006 8:47 pm

    Zelf heb ik hele goede ervaring met de Toyo's, andere banden hebben ook niet onder deze auto gezeten. De banden die onder de grijze F zitten zijn veel minder.

    De vorige Duitse eigenaar had het er over dat de Toyo's als 2e uit de test kwamen bij de TÜV. Volgens mij waren het de Goodyear Eagle F1 banden die er nog beter uit kwamen.

    Zelf heb ik dus goede ervaringen met de Toyo's waar mijn stem naar uit gaat en zal ze naar alle waarschijnlijkheid hierna er ook weer opzetten.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Coen, in totaal 0 keer bewerkt.
    Lotus Elise S2 111s
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » ma feb 20, 2006 8:51 pm

    Ik ben net gaan kijken uit nieuwsgierigheid. Ik wist namelijk niet welke banden er op mijn f lagen. Het blijken banden van Fulda te zijn en tot nu toe vallen die mee maar ik weet natuurlijk niet hoe lang ze al op liggen. Als ik zo moest kiezen ging ik voor goodyear maar dan ook alleen omdat ik dat merk alleen maar ken dus hier ben je waarschijnlijk niet veel mee geholpen Sander. Wie kent trouwens deze Fulda banden of zijn het misschien namaak uit de Oostbloklanden? :lol:
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma feb 20, 2006 8:54 pm

    Ivan (Vanio) schreefColonIk ben net gaan kijken uit nieuwsgierigheid. Ik wist namelijk niet welke banden er op mijn f lagen. Het blijken banden van Fulda te zijn en tot nu toe vallen die mee maar ik weet natuurlijk niet hoe lang ze al op liggen. Als ik zo moest kiezen ging ik voor goodyear maar dan ook alleen omdat ik dat merk alleen maar ken dus hier ben je waarschijnlijk niet veel mee geholpen Sander. Wie kent trouwens deze Fulda banden of zijn het misschien namaak uit de Oostbloklanden? :lol:


    Fulda banden zijn niet zo heel bekend. Striker doet ze af als prut banden maar ze zitten wel onder een Maybach Exelero (die sportauto van Maybach). Echte prut banden zijn het dus niet.

    De nieuwe Carat Exelero is getest tegenover de belangrijkste concurrenten door het Duitse onafhankelijke testinstituut TUV.Uit de testresultaten van de TUV komt de Carat Exelero naar voren als beste band in alle categorieën. De band scoort ook het beste bij belangrijke veiligheidsaspecten als 'remmen op nat wegdek', 'handling op nat wegdek' en 'zijwaartse grip op nat wegdek'.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma feb 20, 2006 8:56 pm

    Rijdt nu 5 jaar met de GoodYear Eagle F1 onder mijn auto en ben er zeer tevreden over. Voorbandjes gingen dik 50.000km mee. Maar ligt misschien aan rijstijl :D Moesten vervangen i.v.m. schuin afslijten.

    Kan je overigens adviseren om eens hier en daar rond te bellen over de prijzen die ze vragen. Tot nu toe bij Kwik-Fit het goedkoopst ~ €305,-/2 en GoodYear is GoodYear hè.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma feb 20, 2006 8:59 pm

    Zijn ze bij www.autobandenmarkt.nl niet goedkoop?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma feb 20, 2006 9:14 pm

    Coen schreefColonZijn ze bij www.autobandenmarkt.nl niet goedkoop?


    Yep, €105,70 + €22,50 montage is beslist goedkoper. zet het gelijk in mijn favo's
    Toyo beslist stuk goedkoper met € 77,-, maar heb ik geen ervaringen mee. Hoe lang gaan ze bij "normaal" gebruik ongeveer mee?

    Mag graag flink door de bocht raggen, maar trek geen rubberen spoortjes bij het optrekken :)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma feb 20, 2006 9:16 pm

    Remieme schreefColonRijdt nu 5 jaar met de GoodYear Eagle F1 onder mijn auto....


    :shock: :shock: :shock: Sjesus, dat haal ik niet hoor.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
BUTTON_POST_REPLY 103 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten