BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Brandstoflucht « Thread started: May 20th, 2003 »
  • Patrick

    Brandstoflucht « Thread started: May 20th, 2003 »

    door Patrick » ma maart 22, 2004 12:03 pm

    Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een MGF.
    Het is echt een geweldige auto, maar er is één probleem: telkens als ik in de auto stap ruik ik een brandstoflucht is dit normaal of kan ik hier iets aan doen?

    ------------ Reply Bruno ---------------

    Toevallig achter de chauffeurszetel geen versterker of zoiets tegen de achterwand gevezen ?

    Rook je in je wagen ?

    ------------ Reply Ivan ---------------

    Patrick

    De oorzaak kan een dichtgeknepen ontluchtingsbuis van de tankvulling zijn (best eens in de garage laten nazien).

    Anders is het een MKI-feature. Vanaf de MKII werd een dubbelwandige benzinetank gemonteerd die dit probleem niet meer geeft.

    Ter info : de benzinetank zit tussen de zetels en de motor.

    Ivan

    ------------ Reply Jupilerman ---------------

    Ivan heeft gelijk, simpel op te lossen die verstopte of geplooide ontluchtingspijp. ´k vraag mij toch af wat voor apen die auto in elkaar hebben gestopt hoor. Djeezus. ´k had al lang mijn C4 gekregen.

    ------------ Reply Erik ---------------

    Beste,

    Zeggen dat dit verschijnsel normaal is, is niet echt correct. Het is echter wel een vrij common problem bij de wat oudere MGFs.
    Er zijn een hele reeks oorzaken reeds de revue gepasseerd en bij de ene helpt oplossing A en bij de ander enkel maar oplossing B. Sommigen waren genoodzaakt om een nieuwe benzinetank te steken. Waarschijnlijk de meest voorkomende oorzaak is dat er iets mis is met de verbinding tussen de pijp waarlangs gevuld wordt en de tank zelf.

    HTH,
    Erik
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten