BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
De standaard problemen met een MG
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

De standaard problemen met een MG

door Coen » zo feb 12, 2006 10:49 pm

Een quote uit een nieuwsbericht van Autoweek

[quote]
    Overigens lijkt het alsof mensen die de laatste tijd een nieuwe MG of Rover hebben gekocht, niet erg gelukkig met hun auto zijn. Warranty Direct is het bedrijf dat in Engeland na het faillissement van MG Rover verantwoordelijk is voor de garantieclaims op Rovers. Zij melden dat bij twintig procent van auto´s jonger dan drie jaar geklaagd wordt over storingen. Vooral het brandstofsysteem en de elektronica spelen de auto´s parten. “Alarmlichten gaan spontaan branden, aanjagers doen hun werk niet goed en de motoren van de elektrische ramen functioneren slecht. Het komt zelfs voor dat de claxon en de ruitenwissers aangaan, als op de knoppen van de raambediening wordt gedrukt,â€Â
    Lotus Elise S2 111s
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

Re: De standaard problemen met een MG

door Brooklands » zo feb 12, 2006 11:02 pm

Coen schreefColonZijn die bekend onder ons?

Veel moderne auto's hebben storingen in de electronica. MG Rover zal daar wel geen uitzondering op zijn. Ik zie eigelijk nooit geen MG of Rover met pech aan de weg staan, dus het zal nog wel mee vallen.
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » zo feb 12, 2006 11:06 pm

Een HGF hadden ze beter in het lijstje kunnen opnemen, alhoewel Land Rover dit probleem misschien heeft opgelost.
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » ma feb 13, 2006 11:55 am

Enkel de aanjager die in stand 1 niet meer werkt omdat de weerstand doorgebrand is en de ruitenwissers die in de interval stand niet meer werkten omdat de ruitenwissermotor onder water stond (opgeslost door een gaatje in de behuizing te boren). Beide dingen kunnen moeilijk onder electronicaproblemen gecatalogeerd worden denk ik :?
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » ma feb 13, 2006 12:11 pm

Stand 1 werkt bij mij volgens mij ook niet, vanaf stand 2 :roll: Hoe is dit te verhelpen?
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189

door MGF_TV » ma feb 13, 2006 12:35 pm

er zit ergens een weerstandsmodule in die door de lucht gekoeld word en het toerental van de aanjager verlaagt. Daar zitten drie weerstanden op en een ervan zal doorgebrand zijn. Het hele ding vervangen of gewoon een nieuwe weerstanddraad erop solderen zou het moeten doen.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189

door MGF_TV » ma feb 13, 2006 12:41 pm

dit is de resistor pack:

Afbeelding

meer info vind je in de volgende topic: verwarming
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » ma feb 13, 2006 11:47 pm

En nog meer info in m'n gallery http://dennis.core-lan.nl/mgf/album22 , rotklus maar wel gelukt met de adviezen van hier :o
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » wo feb 15, 2006 12:49 pm

Demor schreefColonEn nog meer info in m'n gallery http://dennis.core-lan.nl/mgf/album22 , rotklus maar wel gelukt met de adviezen van hier :o

Heb jij het nog aangepast? Het hele dashboard overhoop halen vind ik ook al zo wat... Zo veel hinder heb ik er nou ook weer niet van.
    Lotus Elise S2 111s
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo feb 15, 2006 1:03 pm

Je hoeft het dash niet te slopen maar je moet wel in een hernia-achtige positie eronder kruipen om er bij te kunnen. Het werkt weer perfect bij mij.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo feb 15, 2006 1:33 pm

Demor, jij hebt dan ook het lichaam van een slangemens natuurlijk. Die kruipt via de uitlaat binnen en komt er via de handschoenenkast weer uit :wink: :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo feb 15, 2006 1:35 pm

Coen,
    Als alternatief voor standje 1 kun je ook stoelverwarming inbouwen.
    Heerlijk, als het vriest en je moet je Ramen krabben, zit na zeg 2 minuten al in een heerlijk warme zetel...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » wo feb 15, 2006 2:02 pm

Bedoel je dat standje 1 dan de stoelverwarming is? Maar hoe moet je dat installeren in de stoelen?
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo feb 15, 2006 2:11 pm

nee, :oops:

Hoewel, misschien is dat zelfs wel mogelijk, maar ik heb een losse schakelaar voor de stoel.
    Weet ik niet, zat er al in toen ik heb kocht.. ik dacht tot voor kort dat het standaard was, maar het is wel achteraf ingebouwd.

Maar zeer zeker een echte aanrader..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » wo feb 15, 2006 2:39 pm

Aangezien ik de auto vrijwel alleen in de zomer gebruik zal ik het nog niet echt heel hard nodig hebben. Het is opzich wel een fijne optie als je de auto in de winter veel gebruikt.
    Lotus Elise S2 111s
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1