BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Alarmsysteem klasse III (VERPLICHT VOOR DE VERZEKERING)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

Alarmsysteem klasse III (VERPLICHT VOOR DE VERZEKERING)

door Brooklands » za dec 24, 2005 1:21 am

Je kijkt op verkoopsites van auto's (altijd naar MG's) en komt dan de volgende tekst tegen: Alarm met afstandsbediening + alarmsysteem klasse III (VERPLICHT VOOR DE VERZEKERING!!)

Een klasse III alarm is mooi meegenomen, maar is zeker niet verplicht voor de verzekering van een F of TF. Toekomstige MGF en MGTF rijders: betaal hiervoor niets extra. De forumleden kunnen binnen één dag een goede keuzelijst samenstellen waar een F of TF met een standaard alarm zonder problemen verzekerd kan worden.
  • Gauke
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo sep 21, 2005 7:55 pm
    WoonplaatsCOLON Leiden

door Gauke » za dec 24, 2005 8:13 pm

Mijn F is verzekerd bij FBTO en geen enkel probleem ermee.
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » za dec 24, 2005 11:29 pm

Het IAK in Eindhoven vindt een startonderbreker voldoende voor een cabrio als deze niet duurder is dan 40.000 euro (nieuwwaarde)

Interpolis lijkt wel een klasse III eis te hebben voor cabrio's.

ZLM (alleen voor zeeland en noord brabant) is erg goedkoop, heeft echter wel een behoorlijk eigen risico op joyriding, diefstal en brand (500 euro)

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » zo dec 25, 2005 1:43 am

Uiteindelijk kwam ik voor mijn TF terecht bij De Goudse Verzekeringen. Voor hen was het standaard klasse II alarm voldoende.

Wat ik wel vreemd vond dat ik mijn F in 2003 zonder probleem kon verzekeren en toen ik kwam melden dat ik de F had omgewisseld voor een TF (2004) was verzekeren zonder ombouw naar klasse III niet mogelijk. Uiteindelijk dus bij de Goudse terecht gekomen zonder aanpassingen van het alarm.
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    GeregistreerdCOLON zo dec 26, 2004 10:05 pm
    WoonplaatsCOLON Terneuzen (Nederland)
    CONTACTCOLON

door Renno » ma dec 26, 2005 9:43 pm

Met heel veel moeite (verklaring van importeur, ondertekend door dealer) heb ik mijn F kunnen verzekeren bij FBTO. Ze deden heel moeilijk omdat ik geen certificaat had.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Renno, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mmmmmmmm....... MGF !!! :)))
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » ma dec 26, 2005 10:38 pm

Renno schreefColonMet heel veel moeite heb ik mijn F kunnen verzekeren bij FBTO

Opmerkelijk want Gauke had geen enkel probleem bij FBTO. Een officieel SICM certificaat zit alleen bij een klasse III alarm. Op de F en TF zit een klasse II alarm. Hiervoor is geen officieel document beschikbaar.
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di dec 27, 2005 10:18 pm

Zelf heb ik van de buurman die ook een F had destijds een brief gekregen die hij vervolgens had van de importeur. Hierop staat exact geschreven hoe het alarm van de F in elkaar zit waar de verzekering genoeg aan heeft.
    Lotus Elise S2 111s
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » wo dec 28, 2005 1:06 am

Coen schreefColoneen brief gekregen die hij vervolgens had van de importeur

Het blijft toch vreemd. De F en TF hebben standaard een klasse II alarm. Een klasse III alarm is een klasse II aangevuld met een hellingsdetectie.
    Certificaten van een fabrikant, een importeur of dealer; het blijft gewoon klasse II en zal door certificaten nooit een klasse III worden!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo dec 28, 2005 1:09 am

Ik had geen hellingsdetektie nodig, want ze kunnen me toch niet takelen, wegens te laag vooraan ! :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » wo dec 28, 2005 1:14 am

Bruno schreefColonte laag vooraan ! :wink:

In de formule I hebben ze van die handige dingen om die lage wagens omhoog te krijgen. :lol: :lol: :lol:
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » wo dec 28, 2005 1:25 am

Brooklands schreefColon
    Coen schreefColoneen brief gekregen die hij vervolgens had van de importeur

Het blijft toch vreemd. De F en TF hebben standaard een klasse II alarm. Een klasse III alarm is een klasse II aangevuld met een hellingsdetectie.
    Certificaten van een fabrikant, een importeur of dealer; het blijft gewoon klasse II en zal door certificaten nooit een klasse III worden!

In deze brief staat niet in dat het een klasse III is, wat het wel is zou ik kunnen opzoeken als je dat wil.
    Lotus Elise S2 111s
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » wo dec 28, 2005 1:32 am

Coen schreefColonIn deze brief staat niet in dat het een klasse III is, wat het wel is zou ik kunnen opzoeken als je dat wil.

FBTO is FBTO; waarom dan de ene keer wel een F verzekeren en de andere keer een F het als een probleem omschrijven?
    Alle MGF en MGTF rijders parkeren hun auto binnen het gezichtsveld van het terras waar ze zelf zitten.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo dec 28, 2005 8:57 am

Dat de sommige verzekeraars klasse III nodig hebben was mij niet bekend, wel een certificaat, maar ja MGR heeft het nooit laten keuren, dus.....
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo dec 28, 2005 9:58 am

Brooklands schreefColon
    Bruno schreefColonte laag vooraan ! :wink:

In de formule I hebben ze van die handige dingen om die lage wagens omhoog te krijgen. :lol: :lol: :lol:

't Zou al moeten lukken mocht een F1 team interesse tonen in onze auto's. :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1