

lucas schreefColonWordt de CO uitstoot beinvloed door het al dan niet hebben van een katalysator?
lucas schreefColonIk bedoel, als ik de katalysator van mijn MGF verwijder, heeft dat dan een drastische verhoging van de CO waarde tot gevolg of is dat verwaarloosbaar?
lucas schreefColonDe kans is bijzonder groot dat mijn kat stuk is (deze rammelt)
lucas schreefColonEnig idee wat de kostprijs is van een nieuwe kat ? of waar vind ik een goede 2de handse kat ?




Ik heb wel tijd tot november 06 om de MGF aan te bieden.
Laat iets weten.

Bruno schreefColonZoals Sander zegt krijg je meer CO-uitstoot wanneer je geen katalysator hebt, echter dat wil niet zeggen dat je zonder kat, de uitstootnormen overschrijdt. Sterker nog, zelfs met kat. kan je teveel uitstoot hebben.
Ik rij al jaren zonder katalysator probleemloos door de technische controle. Sterker nog zelfs met gewoon een bypass, dus zelfs niet met een lege katalysator. Waarschijnlijk hangt het ook af van keuringsstation tot keuringsstation.


Sander schreefColonBruno schreefColonZoals Sander zegt krijg je meer CO-uitstoot wanneer je geen katalysator hebt, echter dat wil niet zeggen dat je zonder kat, de uitstootnormen overschrijdt. Sterker nog, zelfs met kat. kan je teveel uitstoot hebben.
Ik rij al jaren zonder katalysator probleemloos door de technische controle. Sterker nog zelfs met gewoon een bypass, dus zelfs niet met een lege katalysator. Waarschijnlijk hangt het ook af van keuringsstation tot keuringsstation.
In Nederland kom je hier ZEKER niet mee weg

Demor schreefColonDat wil zeggen als je de kat verwijderd, ik denk dat als je een lege kat plaatst dat menig keuringsfiguur dat echt niet in de gaten heeft omdat de uitstoot nog wel binnen de toegelaten marges ligt.


Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.