BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Geen fabriek, geen importeur en nu ook geen dealer!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Geen fabriek, geen importeur en nu ook geen dealer!

    door Brooklands » di dec 13, 2005 12:13 am

    Geen MG Rover fabriek meer in Longbridge en geen NL MG Rover importeur meer in Vianen. Maar dan zijn we er helaas nog niet. Per 1 januari 2006 is er ook geen MG Rover dealer meer in Zwolle. Volgens de brief, ontvangen op 7 december heeft het faillissement van de MG Rover fabrikant en de te verwachten verlate doorstart van de nieuwe fabrikant het denkproces over de continuiteit van het autobedrijf uit Zwolle in een stroomversnelling gebracht. Het gevolg is dat Automobielbedrijf van Leeuwen met de medewerkers wordt overgenomen en verder zal gaan als Fiat en Lancia dealer.

    Automobielbedrijf van Leeuwen bestaat al sinds 1907. Van Leeuwen senior is in Heerde begonnen met een smederij annex rijwielhandel. Na een aantal jaren werd besloten als eerste in Heerde een benzinepomp te gaan exploiteren.
    De eerste automobielen verschenen op de Nederlandse wegen en dus ook in Heerde, waar van Leeuwen-senior als eerste een auto aanschafte. De notabelen van de gemeente maakten daar dankbaar gebruik van. Een nieuwe uitdaging was gevonden. Op een goed moment werd het British-Leyland-dealerschap aanvaard, en kon het MG Rover verhaal beginnen. Door gestage groei werd besloten uit te wijken naar de ‘grote stad’.

    Op vrijdag 10 november 1995 was het zover en werd een nieuwe uitdaging aangegaan door een tweede pand te openen, en wel aan de George Stephensonstraat 1 op de Marslanden te Zwolle.

    Tien jaar later: binnen enkele weken zullen hier de merknamen MG Rover worden vervangen door Fiat en Lancia, twee merken waar ik zeker geen Brits gevoel van zal krijgen. Net als 15 april dit jaar: "Again a very sad day"
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten