Uitaraard kunnen we het geknutsel alleen maar aanmoedigen, maar toch enkele bedenkingen/opmerkingen:
mij met een heel goedkoop aftermarket powerluchtfilter
Let wel op dat een goede luchtfilter in eerste instantie moet filteren. Verder zorgt een goede luchtfilter voor net genoeg werveling in de luchtstroom zodat de cillinder zo optimaal mogelijk gevuld raakt met lucht en benzine. Een te grote werveling zorgt voor een vertraging van het vullen, geen werveling zorgt voor een slecht homogeen benzine/lucht mengsel en een slechte vulling.
Met een oude stofzuigerslang moet je een heel eind kunnen komen.
Bezoek de lokale bouwmarkt (Gama, Hubo, Brico, ...) en kijk eens naar die uitrekbare INOX-buizen die je in allerlei doormeters kan vinden. Zorg er wel voor dat er niet te veel weerstand kan zijn. Door de rijwind moet er immers zo veel mogelijk lucht naar boven in het motorcompartiment worden gebracht.
K&N heeft hier heel erg mooi onderzoek naar gedaan.
De bijgeleverde buis is eigenlijk voor een VVC en zou enkele cm's ingekort mogen worden voor een MPi.
Ik zal een paar foto's nemen en uitleg geven op dit forum
Zullen we deze topic dan alvast verplaatsen naar de Projhects sectie ?
Success and keep us updated !!