BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
trophy inserts in koplampen?
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    trophy inserts in koplampen?

    door wlevels » wo dec 07, 2005 11:11 pm

    Aan jullie mgf eigenaren die trophy inserts hebben, of die in ieder geval foto's hebben van een mgf met trophy inserts, zou ik die graag eens willen zien.

    Ik ben mij namelijk aant bedenken om trophy inserts te bestellen maar vraag me natuurlijk wel eerst af hoe dat uitziet etc. Vraag me ook af of je niet minder scherpe lampen krijgt omdat standaard zo'n glinsterende spiegel-look inserts erin zitten die volgens mij toch wel de lichtstraal versterken ofniet??
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do dec 08, 2005 12:12 am

    Welke combinatie had je graag gehad (zwart of koestwerkkleur in combinatie met welke kleur van auto) ? Het zou echt moeten lukken als we geen voorbeeld foto's zouden hebben.

    De lichtbundel wordt in eerste instantie gevormd door een combinatie van de spiegel rond de lamp en het glaasje dat ervoor zit. Op de reflector die een kleurtje krijgt, wordt haast geen licht verstrooid/weerkaatst. Een licht moet immers een divergerende lichtbundel naar het wegdek sturen, als de te kleuren reflector zou mee doen, dan schijnt het licht alle kanten op.

    PS.: MG Styling & Performance kan je uit voorraad een setje zwarte inserts leveren.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » do dec 08, 2005 1:04 am

    Ik heb een racing green mgf en weet niet wat voor kleur inserts ik zou willen, of zwart of dezelfde kleur groen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 08, 2005 2:36 am

    - Als je het wil doen zoals origineel werd gedaan door MG, moet je voor zwarte kiezen, zoals op de Trophy.
    - Color coded zou anders ook niet lelijk zijn. Wat het mooiste is, is persoonlijke smaak, en sterk afhankelijk van de kleur van de wagen. Ik persoonlijk opteer voor een donkere insert, dus is de wagen licht van kleur, opteer ik voor zwarte inserts (agressief contrast). Is de wagen eventueel donker van kleur, kan je IMO ook color coded gaan, maar nogmaals alles is afhankelijk van persoonlijke voorkeur.
    - Moest het schilderen van de reflectoren, het lichtbeeld negatief beinvloeden, zou men dit nooit fabriek-af hebben gedaan (Trophy)
    - Foto's van F'en met geschilderde reflectoren vind je met de massa op onze gallery.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » do dec 08, 2005 8:14 am

    ik vind het toch maar moeilijk om daar een duidelijke foto van te vinden. Ik denk dat ik rustig afwacht tot de zomer als er meetings komen of iets dergelijks, en dan eens op zoek ga naar een paar trophy's om te vergelijken :lol:
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » do dec 08, 2005 11:42 am

    Ik heb begrepen dat het mogelijk is om de standaard verchroomde inserts zelf te spuiten. Klopt dat? Is de vorm van de verchroomde en Trophy inserts hetzelfde? Het lijkt soms een beetje alsof de rib in het midden tussen de 2 luchtbundels hoger is bij een Trophy.

    Hoe zit het trouwens met de behuizing onder de inserts. Die zijn lichtgrijs en daar kan je nog een stukje van zien als je vlak achter het glas net voor de inserts kijkt. Dat lijkt heel slordig, vind ik. Worden die ook wel eens donker gemaakt?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do dec 08, 2005 2:14 pm

    Ik heb begrepen dat het mogelijk is om de standaard verchroomde inserts zelf te spuiten. Klopt dat?

    Dat klopt, zolang je het maar een beetje proper aanpakt hé. De lichten kunnen helemaal uit elkaar gehaald worden (let op dat de lens niet valt) en dan kan de reflector gespoten worden.
    Is de vorm van de verchroomde en Trophy inserts hetzelfde?

    Volledig dezelfde... en de F enthusiasts hadden ze al in kleur gezet voordat de Trophy op de markt verscheen.
    Worden die ook wel eens donker gemaakt?

    De mijne zijn ook bordeaux gemaakt....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do dec 08, 2005 2:47 pm

    En dan heb je nog freaks die de "ribbels" eruit laten plamuren :lol: Ik heb ze eerst BRG gespoten maar ik vond dat niet mooi. Een vriend van me bracht het treffend. Hij vertelde me dat hij vond dat je niet onderdelen die niet bij de carosserie horen daarbij moet betrekken door ze in kleur mee te spuiten.

    Dat is natuurlijk wel persoonlijk en ook min of meer afhankelijk van de kleur van de wagen. Wanneer zouden ze er bij corvette ook achter komen ?
    Afbeelding

    ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do dec 08, 2005 5:09 pm

    Wanneer zouden ze er bij corvette ook achter komen ?

    Afbeelding
    Leuke anekdote: tijdens het eerste Treffen stonden we me een behoorlijk aantal F-en geparkeerd bij een Duits automuseum, terwijl we zelf op een terrasje iets zaten te nuttigen. Ondertussen zitten we vrolijk bij te praten over de laatste nieuwe wijzigingen.... komt er een (toen spiksplinternieuwe) Modena 360 de parking opgereden en plaatst zich tussen de F-jes. De reactie van de F-rijders: "pfff, he copied us, he's got painted reflectors to." Bij nadere inspectie, bleek dat de verf in de koplamp blaasjes vertoonde, iets wat op de F-jes nog niet was voorgevallen.

    Hij vertelde me dat hij vond dat je niet onderdelen die niet bij de carosserie horen daarbij moet betrekken door ze in kleur mee te spuiten.

    The man has a point.... maar als je de designer himself zegt dat je z'n werk hebt voltooid, dan moet je niet wakker liggen van nkele lijnen en indrukken die veranderd zijn. :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten