BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
MG aankopen in Duitsland
  • emilio
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 17
    GeregistreerdCOLON ma nov 28, 2005 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Balen-olmen

    MG aankopen in Duitsland

    door emilio » ma nov 28, 2005 9:19 pm

    In september jl. heb ik een MG TF 120 stepspeed aangekocht in Duitsland.
    De reden waarom ik deze in Duitsland ben gaan kopen is de volgende:
    1) Ik kon hier in Belgie geen TF 120 stepspeed vinden. ( die nog in zeer goede staat was, en ik wilde enkel een stepspeed )
    2) De prijzen liggen in Duitsland beduidend lager dan in Belgie ( +/- 3000 Euro )
    Ik heb wel een procedure moeten doorlopen daar in Duitsland het gelijkvormigheidsattest nooit bij een nieuwe wagen wordt afgeleverd.

    Mensen die geintresseerd moesten zijn hoe deze procedure verloopt mogen mij altijd via e-mail contacteren. ( Ik heb echter alles zelf moeten opzoeken en dat heeft heel wat tijd in beslag genomen )

    Ik wil deze procedure ook wel op dit forum plaatsen, maar ik vrees dat dit te lang wordt.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » ma nov 28, 2005 10:24 pm

    Emilio,

    proficiat met je aankoop en welkom op dit forum.

    Aankopen in Duitsland, in een ver verleden is hier al eens zo'n topic gepasseerd.
    Elan heeft zijn rode F ook in Duitsland aangekocht, en ja hoor....... zijn verhaal staat nog op het net. Loopt dit verhaal wat parallel met uw verhaal?
    klikkerdeklik
  • emilio
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 17
    GeregistreerdCOLON ma nov 28, 2005 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Balen-olmen

    door emilio » di nov 29, 2005 12:39 am

    Ik had Elan zijn verhaal gelezen op dit forum maar er is intussen toch wat veranderd.
    Ik ga de procedure hieronder beknopt beschrijven:

    Ik heb mijn MG gekocht bij een particulier en ben zelf ook particulier.
    Mijn wagen is ouder dan 6 maanden en heeft meer dan 6000 km afgelegd bijgevolg moest ik geen BTW betalen.

    Eerst bij mijn verzekering een roos formulier gaan halen voor " aanvraag tot inschrijving van een voertuig "

    Met dit formulier + de verkoopsovereeenkomst + een bewijs van betaling naar de douane, deze reikt het vignet 705 uit, en het vak W op de aanvraag wordt tevens gevalideerd ( kost 20 eurocent )

    Dan naar de autokeuring, dit kan alleen met een Z-plaat.

    Ik had geen gelijkvormigheidsattest ( COC ) vroeger kom men dit aanvragen bij de invoerder van het land waar het voertuig voor de eerste maal is ingeschreven ( Duitsland ).
    Maar daar MG in faling is gegaan is er ook geen invoerder meer.
    In dit geval moet men het gelijkvormigheidsattest bekomen via de autokeuring.

    Men moet in dit geval een afspraak maken op de autokeuring, deze stellen dan een rapport op van de wagen ( gewicht, afmetingen enz. ) en sturen dit op naar de federale overheidsdienst van mobiliteit.( kostprijs 99 euro )

    Wanneer dit voldoet aan een "in Belgie goedgekeurd prototype" leveren zij het gelijkvormigheidsattest direct af.

    Mijn wagen voldeed NIET aan een "in Belgie goedgekeurd prototype" lieten zij mij weten en moest ik bijgevolg de procedure doorlopen van " goedkeuring als alleenstaand geval " ( reden: ?? )

    Er werd mij gevraagd volgende dcumenten op te sturen:

    1) fotokopie van hun schrijven.
    2) fotokopie van aankoopovereenkomst
    3) fiscale zegel van 5 euro

    Na het overschrijven van 65 euro werd mij " de goedkeuring als alleenstaand geval" toegestuurd, met dit formulier dat dienst doet als gelijkvormigheidsattest + het roos formulier + keuringsbewijs terug naar de autokeuring. ( wagen moet niet meer voorgereden worden )

    Deze leveren dan een nieuw indentificatieplaatje af, dat uzelf in de wagen moet bevestigen ( sticker ) + maken het roos formulier in orde waarmee U dan eindelijk de wagen kunt inschrijven en de nummerplaat kunt afhalen.

    Deze ganse procedure heeft zo een twee maanden in beslag genomen.
    Achteraf bekeken valt het allemaal wel mee maar men moet wel wat geduld hebben.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo nov 30, 2005 9:12 pm

    Met roos formulier zul je wel roze formulier bedoelen?

    In Nederland gaat het ook ongeveer zo. Je hebt ook een COC bewijs nodig en duurt het ook ongeveer 2 maand. Alleen hoeven jullie in België helemaal niets extra's te betalen als in Nederland een BPM of iets dergelijks?
    Lotus Elise S2 111s
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo nov 30, 2005 9:30 pm

    Coen schreefColonIn Nederland gaat het ook ongeveer zo


    Alleen ontvang je er een paar extra acceptgiro's bij. :x
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr dec 02, 2005 8:41 pm

    Brooklands schreefColon
    Coen schreefColonIn Nederland gaat het ook ongeveer zo


    Alleen ontvang je er een paar extra acceptgiro's bij. :x


    Bleef het maar bij een paar....je betaald je hier scheel.
    Lotus Elise S2 111s
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za dec 03, 2005 1:32 am

    Coen schreefColonBleef het maar bij een paar....je betaald je hier scheel.


    Het zijn volgens mij maar een paar instanties die euro's willen incasseren. Dus maar een paar acceptgiro's met opgeteld een behoorlijk bedrag.

    Voor al deze heffingen rijden we in Nederland en België wel over behoorlijke wegen. Weinig of niks betalen en we moeten met onze MG rijden als in Paris-Dakar dan gaan we er ook wel anders over denken!
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten