Winterbanden
    Renaat
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON do nov 25, 2004 9:27 pm
    WoonplaatsCOLON B - Leuven

Winterbanden

door Renaat » wo nov 23, 2005 9:42 pm

Hallo,

met de winter in aantocht zou ik winterbanden willen leggen op mijn TF. Zijn er types die sterk aan te bevelen zijn en omgekeerd? Hebben jullie een extra set velgen daarvoor gekocht of kost het eraf halen van de zomerbanden en het erop leggen van winterbanden niet veel geld?

Ciao,

Renaat
    Cruising is life!!!!
    MG TF 160 VVC, Black Metallic, Tan Leather Interior, Mike Satur Roll Hoops FHW849
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

Re: Winterbanden

door Brooklands » do nov 24, 2005 12:35 am

Renaat schreefColonHebben jullie een extra set velgen daarvoor gekocht of kost het eraf halen van de zomerbanden en het erop leggen van winterbanden niet veel geld?

Veel geld ?? Je gaat die winterbanden toch niet overzetten om die mooie velgen van de TF. Dit soort dingen doen we in Nederland maar toch niet daarbuiten ! ! :lol:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » vr nov 25, 2005 10:25 am

?? ga je die mooie velgen dan de helft van het jaar in de kast zetten?
    en op stalen velgen rijden? ziet er toch niet uit??
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » vr nov 25, 2005 12:07 pm

Bruce schreefColon?? ga je die mooie velgen dan de helft van het jaar in de kast zetten?

Sterker nog, ik zet de hele auto in de kast. Maar je hebt wel gelijk dat een maand of vier/vijf op stalen velgen rijden ook geen gezicht is.
  • mg lover
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON ma nov 14, 2005 2:32 pm
    WoonplaatsCOLON turnhout

glij bandjes

door mg lover » vr nov 25, 2005 12:44 pm

hey hey
    ik heb sinds gister mijn winterbandjes erop liggen
    maar ik ging kijken voor een michelin band en heb die
    erop laten leggen 195-55-15 ik dacht lekker veilig
    rijdt ik weg is er gewoon niet mee te rijden hij breekt om het minste uit enz net dat ie over zijn banden heen glijd of ben ik mijn 17 " velgen al te gewoon :?
    nu heb ik er maar terug een goede regenband op laten leggen en
    dan kom ik de winter wel door en mijn velgjes hoeven niet bang te zijn van het slechte zout :wink:
    groetjes
    love mah mg
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » za nov 26, 2005 10:35 am

Ik heb gister eveneens mijn winterbanden er onder laten leggen. Maar onder mijn 206, (nog) niet mijn F. Ik ben al jaren groot voorstander van winterbanden (heb 6 jaar in Oostenrijk als snowboard leraar gewerkt) en zou niet meer zonder willen.
    MG lover, er moet iets mis zijn geweest met de banden, breedte, spanning of het uitlijnen, want winterbanden rijden onder de 7 graden vele malen beter dan gewonen banden. (vind ik).
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » za nov 26, 2005 11:29 am

(heb 6 jaar in Oostenrijk als snowboard leraar gewerkt)

Wat moet een snowboard dan nog leren dan? :lol:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » za nov 26, 2005 2:07 pm

Nu niets meer, board kan alles.. liggen, springen.. vallen.. alles :wink:
    Renaat
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83

door Renaat » za nov 26, 2005 6:31 pm

Kan er iemand onder jullie me zeggen welk type dan het meeste geschikt is? 'k Ben nie van plan van met stalen velgen rond te rijden, maar 'k zou dan eerder ergens een set velgen kopen die nog op iets lijken maar toch nie duur zijn (een setje in promotie of ebay, ...).
    Weten jullie ook wat 't ongeveer kost om die banden op velgen te trekken en deze te monteren? En uiteraard interesseert de prijs van de winterbanden me zelf ook sterk.
    Mijn buur vroeg me waarom ik niet enkel achteraan winterbanden zou opleggen (achterwieltractie) maar dat lijkt me toch wel riskant, niet?

Ciao,

Renaat
    Cruising is life!!!!
    MG TF 160 VVC, Black Metallic, Tan Leather Interior, Mike Satur Roll Hoops FHW849
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » za nov 26, 2005 9:10 pm

Ik had destijds van die "mooie" MG wieldoppen erbij... dan maar liever op een stalen velg rijden
    Lotus Elise S2 111s
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

door mpmgf » zo nov 27, 2005 7:32 pm

Ik rijd in de wintermaanden op van die lelijke zwarte velgen.... heb ook de MG wieldoppen maar dat ziet er helemaal niet uit.

Zelf rijd ik in de wintermaanden met Bridgestone Wintertrack, heb met deze band hele goede ervaringen.... waar anderen glijden gingen wij door...

Grtz Mpmgf
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » zo nov 27, 2005 10:43 pm

ik heb winterbanden onder mijn lease 206, dus geen idee wat het (tegenwoordig) kost..
    Ik ga er vanuit dat het in BE goedkoper is dan in NL... Het word hier wat kouder dus ik ga me er hier voor de F ook in verdiepen..
    Renaat
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83

door Renaat » di nov 29, 2005 10:38 pm

Hallo,

'k ben daarnet bij een grote bandencentrale langsgeweest. Het volgende stelde hij voor:
    Voor Kleler banden 185/55 R15 (80 euro 't stuk)
    Achter Dunlop SPM3 205/50 R15 (120 euro 't stuk)

Maw, in plaats van de huidige 16"-velgen zou ik dus 15" moeten monteren aangezien er in 16" voor die maten (195/45 en 215/45) geen winterbanden beschikbaar zijn. Klopt dat? Kennen jullie misschien winterbanden die aan de bovenstaande maten voldoen?

Als die niet bestaan, zoals de verkoper mij wijsmaakte, dan moet ik zoek naar velgen! Ik had Minlite-velgen voor ogen. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Ciao,

Renaat
    Cruising is life!!!!
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

door John » wo nov 30, 2005 2:05 am

Ik rij nu voor de derde winter zeer tevreden op 15 inch Dunlop SP3 Wintersport:
    Voor: 185/55 R15
    Achter: 205/50 R15

Heb er wel een extra set velgen voor gekocht, standaard ligt er onder mijn TF 16 inch.
    Ten tijde van mijn aanschaf waren winterbanden in 16 inch niet leverbaar, afgaande op het verhaal van Renaat nu ook nog niet.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
    Renaat
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83

Winterbanden

door Renaat » wo nov 30, 2005 10:55 pm

Hallo John,

aangezien mijn verkoper exact dezelfde bandenmaat voorstelt heeft hij me dus blijkbaar geen blaasjes wijsgemaakt, dat stelt me al een pak gerust. 'k Zal eens navragen of hij ook aan het type Dunlop SP3 Wintersport kan geraken en tegen welke prijs. Als dat meevalt, dan leg ik ook zo'n onder.

Ciao, Renaat
    Cruising is life!!!!