BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Foto's vd fabriek, ofwel: het werk vd chinezen
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    Foto's vd fabriek, ofwel: het werk vd chinezen

    door John » wo nov 16, 2005 1:33 am

    Ontving onderstaande link per mail van Adrian Clifford (MGF-register UK).
    http://www.28dayslater.co.uk/forums/sho ... .php?t=208

    Een beetje 'spooky' (in het donker dan toch) en trieste foto's van lege ruimtes en half gebouwde auto's die nog aan de transportband hangen.

    De mannen van deze 'Urban Exploration site' houden zich bezig met bezoeken en natuurlijk fotograferen van (meestal) verlaten gebouwen en terreinen. Zij brachten onlangs dus ook een bezoekje aan de MG-Rover fabriek in Longbridge.

    Op het forum staat ook nog een bericht van iemand die enkele dagen later een medewerker (nu in dienst van de chinezen) gesproken heeft:
    "Also ended up doing some "social engineering" today, chatting to a guy who is a Rover employee now employed by the Chinese to remove the whole of the Rover 75 production line. This would explain some of what we saw. They are taking EVERYTHING back to China, there's half a forest worth of wood and a team of joiners just to build boxwork to pack the stuff into. They are even taking the sprinkler systems and walkways! I saw a truck with a huge box leaving the site in addition to the number of containers being loaded..."

    Komt wel 100% overeen met wat wij al hoorden tijdens MGF-10 en wat de portiers van Longbridge ons vertelden: er gaan vele vrachtwagens met spullen de poort uit.

    Trek uw conclusie...
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo nov 16, 2005 9:51 am

    Daar krijg je het koud van :(
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo nov 16, 2005 10:03 am

    Om eerlijk te zijn is het nu ook overduidelijk dat de fabriek in Longbridge toch een serieuze achterstand had op gebied van infrastructuur. Daar was dringende nood aan vernieuwing....

    Maar het blijven triestige plaatjes
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo nov 16, 2005 10:06 am

    laat ons hopen dat ze alles gewoon ergens anders stockeren om een nieuw gebouw te plaatsen maar ik vrees het ergste.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo nov 16, 2005 10:43 am

    Pijnlijk . . . MG Rover Nederland te Viaene maar dan 1000x erger/groter/...
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo nov 16, 2005 9:07 pm

    Het is een vervelende situatie en of er ooit nog één auto zal worden gebouwd is toch wel heel twijfelachtig. Heb je nog twijfels dan val je zelfs onder de categorie optimisten.

    Op www.mgtf.be zag ik de productiecijfers van de TF. Was dit in de jaren 2002, 2003 en 2004 nog zo'n 1000 stuks iedere maand. In de periode januari tot begin april 2005 zijn er maar 631 stuks gemaakt. Je krijgt het idee dat ze vanaf het begin van dit jaar al niet meer aan auto's bouwen toekwamen!!!
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » do nov 17, 2005 2:07 am

    Luc schreefColonDaar was dringende nood aan vernieuwing....

    Tja, het complex is ondertussen ook een eeuw oud en sinds 1936 zijn er buiten de paint-shop geen gebouwen meer vernieuwd.
    Meer info over de historie kun je eventueel hier vinden.

    Het is idd een levensgroot verschil met bijv. het moderne complex van Audi dat wij onlangs bezochten.
    De benodigde investering was (zover mij bekend) destijds voor BMW de belangrijkste reden om Rover weer van de hand te doen. Ik heb alleen nooit begrepen waarom ze het aangekocht hebben, in 1994 was ook al duidelijk dat er investeringen nodig waren.
    Het is hun dus duidelijk en alleen om de merken en de daaruit voortgekomen 'new Mini' te doen geweest. Tenslotte is de produktie-lijn voor de 'new Mini' in Longbridge ook nooit in gebruik geweest.

    oh,oh, ben bang dat ik hiermee weer een oude discussie oprakel... :wink:
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2 en 0 gasten