BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Versleten ?
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    Versleten ?

    door Jupilerman » vr nov 11, 2005 4:29 pm

    Tijdens m´n sleuteluurtjes botste ik ten eerste op het verrotte ding onder de passagierswielkast. u weet wel n°7 http://www.mgfcar.de/epc/mm0659b.cgm.gif
    Wie komt op het idee dat onding met plastic schroeven (2/3) vast te zetten. Die zijn nu namelijk naar de kl*te(n)
    maar goed toen ontdekte ik dit
    Afbeelding
    aan de scheurtjes te zien ziet dat er voor mij zéér versleten uit.
    De riem had er al lang afgelegen, ware het niet dat het motorframe (bovenstuk of hoe heet dat) in de weg zit om m´n dop over de moer van de pully te schuiven. @#^^*#`µ- MGR. ´t zal dus waar zijn dat de auto volledig rond de resonatorbox is gebouwd. :roll:
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » vr nov 11, 2005 5:00 pm

    Kost weer munten :cry: Maar wel minder dan langs de kant stilstaan

    Johan
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr nov 11, 2005 5:05 pm

    Ik denk dat ik gelijk eens m´n aandrijfriem bekijk :roll:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr nov 11, 2005 7:15 pm

    jupi, is dat de aandrijfriem van de generator? Bij mij ziet het er daar iets anders uit, zonder riemspanner. Idd, de rotte plastic schroeven zitten er bij mij nu ook niet meer in, ik denk dat ik een deser dagen de bescherming wel zal verliezen.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr nov 11, 2005 8:10 pm

    MGF_TV schreefColonjupi, is dat de aandrijfriem van de generator? Bij mij ziet het er daar iets anders uit, zonder riemspanner. Idd, de rotte plastic schroeven zitten er bij mij nu ook niet meer in, ik denk dat ik een deser dagen de bescherming wel zal verliezen.


    Yep! van de generator. Bij mij ziet dat er iets anders uit omdat er een airco compressor tussenzit. ´t ware beter een andere compressor natuurlijk :wink: . maar goed

    Zit jouw riemspanner ergens anders dan?

    MGF_TV schreefColon ik denk dat ik een deser dagen de bescherming wel zal verliezen
    Heb je er dan geen andere schroeven ingestoken?


    heb je de schroeven dan niet vervangen door rvs of zo?

    Vind je de riem versleten? Ik denk niet dat die barstjes normaal zijn hé?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr nov 11, 2005 11:15 pm

    bij mij zit er geen spanner op, je spant gewoon de riem op door de generator naar achter te duwen en vast te zetten.
    Als je de riem niet vervangt ben je een :idea: :idea: :idea: (ik durf het hier niet uit te spreken.

    Het probleem met de vijsjes is dat ze in een plastic tegenstuk zitten. Ik heb ook dat verneukt dus heb ik idd een inox vijsje erin gestoken dat enigszins spant. Eigenlijk moest ik er een moerrevet insteken en het zo oplossen maar dat had ik allemaal niet liggen. :cry:
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr nov 11, 2005 11:32 pm

    MGF_TV schreefColonAls je de riem niet vervangt ben je een :idea: :idea: :idea: (ik durf het hier niet uit te spreken.


    je bedoelt waarschijnlijk net het tegenovergestelde van een verlichte geest :wink:

    ik denk dat die olastic prullen niet op de epc staan. ik zal er nog eens goed naar kijken
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za nov 12, 2005 1:45 pm

    Knappe foto Jup !!

    Weeral iets waar we ons zorgen over kunnen maken :wink:

    De scheurtjes bieden meer grip en zorgen voor extra koeling, moet je maar denken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za nov 12, 2005 1:53 pm

    Oh, ik vond het eerder een beetje antique-achtig. Je weet wel craquelée, gelijk de vazen van m´n moeder. :wink:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za nov 12, 2005 1:56 pm

    Tijd om de vazen te reviseren en eventueel te vervangen.... zeg dat ze op 't forum gezegd hebben :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za nov 12, 2005 6:47 pm

    Ter info wil ik nog meegeven, dat de dop zoals afgebeeld niet tss het frame en de pully past. Dus maar om een steeksleutel en buissluitel. Nu weet ik niet hoe ik daar mijn momentsleutel tss ga krijgen, want dat ding moet denk ik 25Nm hebben. ´k heb geluk, want ik heb hier een héééle goede winkel gevonden op nog geen 500m, waar ik al die spullen kan vinden. Ik kreeg begot een rondleiding in ´t magazijn toen ik m´n krik kocht. Dat belooft, als ik zelf m´n spullen mag bijeen rapen ! :wink:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo nov 13, 2005 1:53 am

    jaja, dat zal geld kosten. Goe gezien van die mannen. Laat hem maar zoveel mogelijk zien, hij krijgt misschien wel ideeen. :lol:
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo nov 13, 2005 12:24 pm

    Als ik de volgende keer langsga neem ik m´n thermosfles met koffie mee.

    Probleem is dat al dat "goede" materieel redelijk veel geld kost. Maar ja, ´t is dan ook geen "hubo" of "Gamma" kwaliteit hé. Gaat volgens mij jaren mee. Maar een momentsleutel voor de bout van de krukas (+200Nm) kost al snel 120€ :cry:

    Alle gekheid op een stokje, straks ga ik die riem er (proberen) af halen
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo nov 13, 2005 1:20 pm

    Als het niet lukt, bel me maar, ik weeg genoeg om het nodige moment te leveren op een hefboom van 20cm :wink:
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » zo nov 20, 2005 2:12 pm

    Heb de ( tot nu toe ) nog niet verrotte bescherming vastgezet met inox bouten en kan voorlopig wel gerust zijn denk ik. Was kort klusje en misschien veel problemen voorkomen.
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten