MGF mk1 middenconsole ombouwen naar een mk2??
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    MGF mk1 middenconsole ombouwen naar een mk2??

    door wlevels » di nov 08, 2005 10:51 am

    Allereerst sorry als ik dit topic in het "projects" gedeelte had moeten zetten. Maar volgens mij staat hij hier goed.

    Op ultimateMG heb ik deze ombouw gevonden,

    Ook heb ik een lijst erbij gevonden welke onderdelen je hiervoor nodig hebt.
    Alleen heb ik nou de vraag: Dat is toch een MG met het stuur rechts, maakt dat uit???zijn dat dan andere onderdeelnummers voor een linksgestuurde MG?

    Daarbij, heeft iemand dit ook al gedaan??een mk2 midden console in een mk1??Wat heeft jullie dat gekost?
    En waar zou ik deze onderdelen het beste kunnen bestellen???

    Zoals je ziet ben ik nogal een beginner, maaja ik heb dan ook pas sinds gister de papiertjes van een MG :lol:

    Alvast bedankt
  • Avatar gebruiker
    Cipo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON ma jun 27, 2005 12:19 am
    WoonplaatsCOLON Reuver

    door Cipo » di nov 08, 2005 1:57 pm

    Je kunt een complete ombouwset vinden bij UK Carparts, voor €295,-
    Hij levert de middenconsole ook zilverkleurig wat ik persoonlijk wel mooier vind.
    Wat betreft het ombouwen, Ik ben zelf ook niet zo technisch maar heb mijn console er ook wel eens uitgehaald en het lijkt mij dat je de nieuwe console er alleen maar hoeft in te plaatsen, en alles dan weer aansluiten.
    Lijkt mij dat de stekkers gewoon passen, en dat je verder geen aanpassingen hoeft te doen.
    Cipo
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di nov 08, 2005 2:57 pm

    Dit heb ik eens van Sander ontvangen, die hier ongtwijfeld nog het één en ander over zal posten:
    Sander schreefColonde middenconsole is zeerzeker niet zomaar uit te wisselen:
    - Ander kachelbediening (dikker, verder naar voor)
    - Metalen rand en pookzak
    - Andere beugels voor montage aan tunnel en montage bij klokken
    - Andere knoppen b.v. mistlicht en achterruit verwarming
    - Eigenlijk ook een compleet andere midden tunnel maar een tweetal parkers en een ijzerzaag kan dit ook oplossen


    Je topic staat perfect, de 'afdeling Projects' is voor zgn. ongoing projecten waardoor de mensen het hele project een beetje kunnen volgen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 08, 2005 7:09 pm

    Volgens mij klopt de lijst zo ver:
    - console zelf
    - Ander kachelbediening (dikker, verder naar voor)
    - Metalen rand en pookzak
    - Andere klik beugels voor montage in knik console en montage bij klokken
    - Andere knoppen b.v. mistlicht en achterruit verwarming
    - Eigenlijk ook een compleet andere midden tunnel maar een tweetal parkers en een ijzerzaag kan dit ook oplossen

    Alles is redelijk goedkoop op de kop te tikken via b.v. ebay.co.uk maar dan moet je er wel tegenaan lopen. Dit zijn normale prijzen voor de conversie (uit mijn hoofd):
    - Console zelf €30,- ebay
    - Beugel bij klokken €20,- dealer (zitten soms nog op de console)
    - Beugels bij knik in console totaal €15,- dealer (zitten soms nog op de console)
    - Kachel unit €50,- ebay
    - metalen rand + pookzak €35,- ebay
    - mistlicht knop €10,- dealer
    - verwarmingknop €10,- dealer

    Totaal dus ongeveer €170,- Het staat me bij dat ik ongeveer €150,- betaald heb dus misschien is het nog aan de hoge kant.

    Optioneel:
    - Spuiten in keur naar wens €80,- MG-SP
    - kachel knoppen TF160 €30,- dealer
    (vaak zijn die op de kachel zitten lelijk en uitgebeten)

    Ik vond het een leuke conversie om te doen die de sfeer in de F een stuk moderner/sportiever maakt. Ook het verzamelen van de spullen her en der (ebay.co.uk ebay.de marktplaats.nl enz) hou ik wel van. Ik heb nog wat spullen over (dubbel gekocht) van toen ik mijn conversie deed als je interesse hebt moet je je email adres maar even PM-en dan zoek ik op wat die spullen me gekost hebben en kun je ze over nemen. Ben je iig alweer een stukje op weg.
    Building >200BHP K-series
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di nov 08, 2005 8:14 pm

    Sander,

    Heb je voor en na foto's?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 08, 2005 11:51 pm

    Voor foto's niet echt maar na foto's wel:

    http://dennis.core-lan.nl/mgf/album53

    Dit is de meest recente:
    Afbeelding
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di nov 08, 2005 11:55 pm

    Het onhandige van de MK2 console is dan weer dat je met een hand niet beide ramen omlaag kunt doen ;)
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 08, 2005 11:55 pm

    Daar heb je modules voor, de mijne gaan up&down met "one touch" :P
    Building >200BHP K-series
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » di nov 08, 2005 11:59 pm

    Coen schreefColonHet onhandige van de MK2 console is dan weer dat je met een hand niet beide ramen omlaag kunt doen ;)


    Haha daar neem ik dan maar genoegen mee :lol:
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo nov 09, 2005 12:05 am

    Sander schreefColonDaar heb je modules voor, de mijne gaan up&down met "one touch" :P


    Beide met een knop of 1 keer op beide knoppen drukken? Is dit een makkelijke conversie? (vast het hele dashboard open halen...)
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 09, 2005 12:17 am

    Je moet enkel de middenconsole eruit halen en zorgen voor een +12V die redelijk stroom kan leveren. Ik heb voor de stabiliteit speciaal een draad hiervoor naar de accu getrokken.

    De conversie is best te doen. Ik heb de DEI530T ingebouwd. Wel moet ik zeggen dat het afstellen van die dingen niet super is. Soms springt de beveiliging iets te vroeg in en moet ik nog een keer drukken. Dit kan b.v. voorkomen met natte ramen en de motor van auto niet draait (dus lager spanning)

    Ik ben nog 2 dingen op de conversielijst vergeten:
    - rubber matje voor in het MK2 bakje €2,-
    - blindplaatjes voor de opties die je niet hebt €3,-
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo nov 09, 2005 12:20 am

    Sander schreefColonIk heb de DEI530T ingebouwd


    Waar kan ik die vinden?

    Een conversie die volgens mij nog wel te doen is, mits ik niet een draadje naar de accu hoef te trekken.
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 09, 2005 12:31 am

    Coen schreefColonWaar kan ik die vinden?

    Een conversie die volgens mij nog wel te doen is, mits ik niet een draadje naar de accu hoef te trekken.


    http://www.google.nl/search?sourceid=na ... &q=DEI530T

    Als je op ziet tegen een draad trekken naar de accu kan je de hele inbouw afraden, het is te doen maar zeker wel een paar niveau's hoger dan een autoradio of een carkit inbouwen.

    Erik had foto's en een korte beschrijving ervan online staan maar ik kan de link niet meer vinden.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo nov 09, 2005 1:48 am

    Sander schreefColon
    Coen schreefColonWaar kan ik die vinden?

    Een conversie die volgens mij nog wel te doen is, mits ik niet een draadje naar de accu hoef te trekken.


    http://www.google.nl/search?sourceid=na ... &q=DEI530T

    ....

    Erik had foto's en een korte beschrijving ervan online staan maar ik kan de link niet meer vinden.

    3de link in de Google search die je zelf aanbracht :wink:

    Toevallig heb ik nog wel zo een DEI530T liggen :roll:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » wo nov 09, 2005 3:08 am

    Coen schreefColonHet onhandige van de MK2 console is dan weer dat je met een hand niet beide ramen omlaag kunt doen ;)
    Lukt prima, alleen niet met kabouterhandjes :lol:
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten