BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
invoeren MGF
  • hans mgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON di jun 25, 2019 7:07 pm

    invoeren MGF

    door hans mgf » zo jun 30, 2019 11:17 am

    Eerste n vooral, hartelijk dank om me toe te laten ; ik wend me onmiddellijk tot jullie omwille van de "know how" van deze groep.

    In 1998 hadden we een Tahiti blauwe mgf- nu onlangs vraagt mn vrouw om er terug eentje te kopen, maar een amaranthe (was ze zot van destijds)
    Ok, ik in Nederland eentje (1997) gekocht.
    Fijn ! - naar huis gebracht - douane formaliteiten uitgevoerd (E705 doc) ....en nu komt het:

    Ik ga naar de schouwing om de wagen laten te keuren ...blijkt dat hij op de nederlandse papieren GEEN type goedkeuringsnummer heeft staan.
    (Is na ik weet niet hoeveel telefoontjes volgens RDW niet nodig)

    De wagen heeft dit WEL op het plaatje boven het chassisnummer en OOK op het inmiddels aangevraagd COC (gelijkvormigheidsattest)

    Volgens de schouwing in belgie...pfffff...zit er dus niks anders op dan een homologatie proces te startten...ik vraag me af, de wagen heeft het typegoedkeuringsnummer - en het staat ook op het gelijkvormigheidsattest...whats the point?.....ok, het staat niet op de RDW papieren, maar eens hij geschouwd is, heb je die papieren toch niet meer nodig?...
    Kan, of weet iemand van jullie hoe ik uit deze ...tja hoe moet ik het noemen....."situatie" uitgeraak, of iets of wat licht aan de horizon kan zien...de auto staat al meer dan een maand stil......met dit weer...…
    Dus...hulp...indien mogelijk..
    En al op voorhand heel erg bedankt !
    Hans.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: invoeren MGF

    door ErikB » zo jun 30, 2019 1:38 pm

    Er zijn enkele zaken die naar mijn inziens (maar mijn ervaring is ook weer enkel jaren oud) niet kloppen.
    - Er is een CoC, dus waarom is er een homologatie nodig ?
    - was de auto nog recent gekeurd in Nederland, want als dit het geval is, is ie ook -bij Europese wet- goed genoeg voor de Belgische wegen.

    Wat homologaties betreft, zijn er selchts enkele keuringscentra bevoegd. Voor Oost-Vlaanderen is dit in Nazareth. Heb je al gesproken met de mensen van Nazareth ?

    Zelf heb ik voor mijn BRG de homologatie doorlopen, maar daar waren ze in Brussel wel even zoet mee. Dan kan je pas in september gaan rijden, vrees ik.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • hans mgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON di jun 25, 2019 7:07 pm

    Re: invoeren MGF

    door hans mgf » zo jun 30, 2019 7:14 pm

    Beste,
    Goeie vraag: Waarom is er een homologatie nodig: zie hieronder:
    De auto heeft een COC mét de type goedkeuringsnummer erop.
    Ik heb reeds ( omdat het lijkt dat er geen andere opties meer zijn) een afspraak gemaakt met Nazareth.
    Daar zeggen ze: of je nu wel of niet een type goedkeuringsnummer hebt ( de wagen is in nederland geschouwd) of niet: homologatie….anders niks (tof hoor)
    Dus...……..ik vrees dat ik er aan hang voor de moeite.....en j a...volgens de horroverhalen die ik her en der al gehoord heb, zal september heel optimistisch zijn....
    Toch bedankt, ze zijn in belgie ( voor mij onbegrijpelijk) echt ………………………..
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: invoeren MGF

    door gille » vr jul 05, 2019 3:21 pm

    hans, ik heb reeds 20tal mg's ingevoerd als je wilt kan je ff bellen dan wil ik je graag bijstaan.
    gille 0484474925
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten