BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Portieren stellen
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON ma feb 08, 2016 4:54 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

Portieren stellen

door benerivo » za dec 22, 2018 8:12 pm

Hallo,
    Ik ben bezig met mijn scharnierpennen te vervangen omdat m'n deuren een beetje doorhangen.Kwestie van nieuwe bussen en pennen;is allemaal niet heel ingewikkeld.Maar nu wil ik ook de deuren zo stellen dat de onderkant niet meer naar buiten staat.Dat zie je bij veel F/TFs.Kan ik de scharnieren op een of andere manier verstellen zodat de deuren naadloos aansluiten met de rest van de auto?
    MG TF 135 2004 RHD British Racing Green, Oxford leren interieur, Groene softtop, Low coolant alarm,RVS koelleidingen,koplampconversie van Brits naar Europees, Aluminium ringen rond tellers en klokken ,Aluminium knoppen en nog enkele mods.
  • Barbour
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON wo mei 09, 2018 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle

Re: Portieren stellen

door Barbour » zo dec 23, 2018 2:51 pm

Dat kan vanuit de wielkast, je moet dan de kunststof wielkuip demonteren, en dan kun je er bij, als je dat niet weet zoek je je helemaal suf.
    Safety fast, born from jets

MG-F 1.8i 1998, Anthraciet
    Saab 9-5 Aero 2002, Zilver
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » zo dec 23, 2018 4:03 pm

Wielkastbekleding is er al uit,anders kan je ook de pennen niet vervangen zonder je lakwerk te beschadigen.Het zat allemaal een beetje vast,het is niet zo dat je de pennen er 1,2,3 uittikt.Scharnieren zijn er dus al uitgeweest.Ziet er allemaal prima uit maar ik vraag me af of je de scharnieren zodanig kan verschuiven dat je de deur kan verstellen.Het lijken mij vaste gaten dus volgens mij valt er weinig te schuiven.
    MG TF 135 2004 RHD British Racing Green, Oxford leren interieur, Groene softtop, Low coolant alarm,RVS koelleidingen,koplampconversie van Brits naar Europees, Aluminium ringen rond tellers en klokken ,Aluminium knoppen en nog enkele mods.
  • Barbour
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    WoonplaatsCOLON Zwolle

door Barbour » ma dec 24, 2018 12:22 pm

De bevestiging van het scharnier aan het portier kent als ik het me goed herinner sleuf gaten, die zou je wel iets moeten kunnen verstellen.

• benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » ma dec 24, 2018 1:11 pm

Ik heb al geprobeerd door ze naar de buitenkant onder spanning te zetten,maar het is me nog niet gelukt.In je eentje valt het ook niet mee om ze en onder spanning te krijgen en de bouten aan te draaien,dus vanmiddag krijg ik hulp .Kijken of het dan lukt.Ik heb altijd in gedachten:probeer je niks,dan weet je niks :D
    In ieder geval bedankt dat je zo meedenkt.
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » di dec 25, 2018 6:48 pm

Ik heb het portier nu redelijk in lijn met de rest van de auto,de bovenkant sluit mooi aan.Onder staat hij nog iets naar buiten.Scharnieren hebben vaste gaten,geen sleufgaten.Dat is jammer,maar helaas.
    Ik ben nu met de slotvanger aan het goochelen om de deur soepel te laten sluiten,hij moet als het ware omhoog glijden om hem goed aan te laten sluiten bij het rubber van de softtop.Ik heb de slotvanger dus wat schuin omhoog staan,iedere keer weer iets verstellen en dan weer proberen.
    Ik wil het zo voor elkaar krijgen dat je de deur als het ware met zo weinig kracht in het slot gooit.
    Dat gaat lukken,je bent alleen effe bezig :) .
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » wo dec 26, 2018 7:07 pm

Barbour,je hebt gelijk:er zitten wel sleufgaten in de scharnieren die op het portier zitten.
    Ik ben nu aan het linkerportier bezig en toen zag ik het.Ga ik toch het rechterportier nog beter proberen af te stellen.Wel raar dat ie vorige keer geen kant op wou,ik had er een verlengstang van de doppenset tussen gezet(bouten zaten los).
  • Barbour
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    WoonplaatsCOLON Zwolle

door Barbour » do dec 27, 2018 3:11 pm

Ik hoop dat het allemaal lukt, we zien de foto's wel komen :lol: