BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Claxon gaat af bij afsluiten deuren
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON ma feb 08, 2016 4:54 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

Claxon gaat af bij afsluiten deuren

door benerivo » vr jan 19, 2018 9:34 pm

Hallo,Ik ben aan m'n TF allerlei voormalige accessoires toe aan het voegen die origineel op de F wel aanwezig waren zoals het bagagenetje in de kofferbak,het rooster boven de motor met afdekkappen,rubbers in de spatbordranden achter,verlichting onder de voorklep(moet nog aangesloten worden,moet nog uitzoeken hoe hij aangaat als de klep open gaat) en de dubbele claxon.
    Sinds ik er een extra claxon bij aangesloten heb(met originele stekkers),gaat hij af bij het afsluiten van de deuren met de afstandbediening.Het maakt niet uit of ik 1 van de claxons afkoppel,hij toetert steeds een keer .Daarvoor deed hij het niet.Waar zou ik de oorzaak kunnen zoeken?
    MG TF 135 2004 RHD British Racing Green, Oxford leren interieur, Groene softtop, Low coolant alarm,RVS koelleidingen,koplampconversie van Brits naar Europees, Aluminium ringen rond tellers en klokken ,Aluminium knoppen en nog enkele mods.
    Mykel
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 168
    GeregistreerdCOLON vr jul 22, 2011 11:39 pm
    WoonplaatsCOLON Schwalmtal (Duitsland)

Re: Claxon gaat af bij afsluiten deuren

door Mykel » za jan 20, 2018 8:42 am

Mag wel zijn dat je met het werken aan de claxon-kabels de schakelaar voor de voorklep of zijn kabel aangeraakt hebt en dit nu voortdurend kortgesloten is. Dan denkt de alarm dat de klep open staat met afsluiten, een enkele ton van de claxons is het signaal daarvoor.
    MGF: bouwj 1997, 290tkm (!), BRG HAM, zwart leer
    MGTF: bouwj. 2004, rechtsstuur, Monogram Spectre, zwart leer, Chrome en Sports Pack
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » za jan 20, 2018 10:17 am

En hoe zou dat kunnen oplossen?
    MG TF 135 2004 RHD British Racing Green, Oxford leren interieur, Groene softtop, Low coolant alarm,RVS koelleidingen,koplampconversie van Brits naar Europees, Aluminium ringen rond tellers en klokken ,Aluminium knoppen en nog enkele mods.
    Mykel
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 168

door Mykel » za jan 20, 2018 11:44 am

Nog een idee: Heb je de klep helemaal dicht voor het testen? Zo niet, dan is een korte toet normaal.
    MGTF: bouwj. 2004, rechtsstuur, Monogram Spectre, zwart leer, Chrome en Sports Pack
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » za jan 20, 2018 1:42 pm

Dat probleem is opgelost,bedankt.Het was inderdaad de geopende voorklep die de boel in de war bracht.
    Maar nu heb ik nog een vraag:de voorklepverlichting moet ik toch ook op diezelfde schakelaar aansluiten?Of heb ik dat verkeerd begrepen?Zodra je de klep opendoet komt de schakelaar omhoog en komt er toch stroom op te staan?
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » za jan 20, 2018 4:01 pm

Klopt, de schakelaar staat aan de rechterkant (passagiers). Er hangt echter maar 1 kabeltje aan en geen extra voor de verlichting.

Met de hulp van Goeroe Dieter's site:
    http://www.mgfcar.de/schedules/sb30.jpg
    meer diagrammen op http://www.mgfcar.de/schedules/index.htm
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » za jan 20, 2018 4:09 pm

Een andere leuke mod, vind ik anders het plaatsen van een ander verlichtingsarmatuur (van een oudere Austin, Rover) die perfect op dezelfde plaats past, maar een bijkomende schakelaar heeft. Zo kan je de klep openzetten, maar eenvoudig het lichtje uitschakelen omdat de klep bijvoorbeeld wat langer zal openstaan, maar de batterij niet mag leef trekken.
    Ik zou wel moeten uitzoeken van welk model de lamp met schakelaar komt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Mykel
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 168

door Mykel » za jan 20, 2018 5:12 pm

Austin Montego, Metro, Mini vanaf ca. 1984.

Aansluiting van het lampje is met een kabel naar 12v+, de negatieve kontakt is dan via de schakelaar.
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » za jan 20, 2018 6:08 pm

OK,ga ik dat eens proberen.De armatuur met schakelaar wil ik in de achterklep gebruiken,ik laat de klep na een rit nl. altijd open staan zodat de motor z'n warmte sneller kwijt kan(denk ik tenminste,is misschien het idee,als het niet zo is hoor ik dat graag).Nu zet ik een schroevendraaier tussen het slot,dan gaat het lampje ook uit.Ik wil het echter allemaal zo voor elkaar krijgen dat het op de juiste manier werkt.
    Ik dacht dat het verlichtingsarmatuurtje van de voorklep in de F 1 op 1 overgezet kon worden naar de TF,echter het gat in de TF-klep is te ruim.Daar verzin ik wel weer wat op,maar vreemd vind ik het wel.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » za jan 20, 2018 6:24 pm

Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

door Janmgf » di jan 23, 2018 12:25 pm

Ik heb al jaren een gewone wasknijper in de verlichting schakelaar onder de voorklep zitten.
    Als je de schakelaar indrukt kan je de knijper om het drukstiftje doen om te verhinderen dat deze stift omhoog veert.

Handig als je b.v. een acculader aansluit. dan voorkomt deze tip dat het lampje blijft branden als de klep op een kier staat.
    Heb je om een of andere reden toch licht nodig onder de voorklep, dan kan je de knijper er makkelijk uittrekken. :D
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » di jan 23, 2018 9:10 pm

Ja,is ook een manier,moet je maar opkomen.De verlichting is nu aangesloten,het werkt naar behoren.Nu alleen nog iets bedenken om het armatuurtje in de ruimte in de voorklep te klemmen,want het gat is iets te groot waar het in moet.En ik moet de achterkant isoleren,als ik hem er nu indruk maakt hij gelijk kortsluiting met de klep.Maar dat komt ook wel weer goed.Leuk, om zo lekker om te klooien.Je wordt er wel creatief van.
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1