Barbour schreefColonMomenteel worden perfecte F-jes in Engeland uit elkaar getrokken omdat ze in onderdelen meer opleveren, net gaat me gewoon aan het hart....
Dat doet op het eerste gezicht inderdaad pijn, van de andere kant bekeken: Moderne auto's worden in dermate grote aantallen gemaakt, er moeten er echt veel weg voordat de waarde toe kan nemen: het is immers vraag en aanbod.
Met 22 jaar ben ik met m'n F een heel eind op pad, al ervaar ik wel dat het meer en meer energie kost om de auto goed te houden. Alle onderdelen zijn normaal gesproken "end of life" of erover. Dat is voor mijn 50 jaar oude MGC een heel ander verhaal: geen electronica (alleen een moderne ontsteking) degelijke bekabeling en alles mechanisch overgedimensioneerd. Kom daar tegenwoordig nog maar eens mee aan. Enige die dwars zit is het roestduiveltje, maar daar krijgen moderne auto's ook last van.
Die C (wat in principe een minder populaire auto is, in het bijzonder een GT-versie) is destijds 4500x als Roadster en 4500x als dichte GT = 9000 x verkocht. (8897 om precies te zijn) Kijk als dan de helft weg is, dan wordt een auto zeldzaam en krijgt meer waarde. (vooral de GT, daar is immers in de winter vaak mee doorgereden)
Van die kant bekeken zou een TF een betere investering dan een F kunnen zijn, al is de opvolger nooit zo populair bij oldtimer verzamelaars als het origineel.
In werkelijkheid maakt het mij niets uit wat de waarde van de auto's is. Geen idee wat op lange termijn gebeurt. Ik verkoop ze toch niet zomaar. Maar wat als we allemaal ons moeten laten rijden in een auto met "Autodrive" of de benzine onbetaalbaar of op is? Het is een vraag voor de erfgenamen. Voor hen het genot of het voordeel: Voor hen het risico dat ik of een goede of een slechte belegging heb gedaan.