BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Steptronic
  • Diesel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 36
    GeregistreerdCOLON di maart 21, 2017 3:04 am
    WoonplaatsCOLON Westmaas

    Steptronic

    door Diesel » vr maart 24, 2017 5:12 pm

    Hallo,
    Heb sinds kort een 1.8i steptronic, alles prima en rijdt heerlijk.
    Probleem is alleen dat zeker als die koud Is hij wel in zijn achteruit gaat zonder af te slaan, maar zodra ik vooruit wil Is het net alsof je de koppeling laat schieten en slaat die af.
    Kan ik hem natuurlijk achteruit warm rijden maar dat Is voor moeder de vrouw weer niet handig. :devil-(
    Iemand een Idee?
    Alvast bedankt,
    Gr
    Wim
    Vandaag niet dan morgen
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Steptronic

    door Los » vr maart 24, 2017 8:45 pm

    Als ik dit zo lees, komt de gedachte aan een olieverversing op.
    Als er te veel, of te weinig olie in de bak zit, kan dit gevolgen voor het schakelgedrag hebben.
    Is in de historie van je steptronic ook te zien of en wanneer de cvt een nieuw filter en olie heeft gekregen?
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Steptronic

    door Tukker » za maart 25, 2017 10:49 am

    Let op. Olie peilen met draaiende motor! en de kleur zwart is niet goed. :D
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Diesel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 36
    GeregistreerdCOLON di maart 21, 2017 3:04 am
    WoonplaatsCOLON Westmaas

    Re: Steptronic

    door Diesel » za maart 25, 2017 10:54 am

    Olie is vervangen bij laatse beurs volgens verkoper en boekje, ze gaan contact met mg opnemen of hier iets aan te doen Is.
    Maar lijkt me dat dit vaker vorige komt bij de steptronic vandaar vraag forum, wachten af.
    Flushen misschien een oplossing?
    Of kan er lucht ergens zitten, kan je koppeling Afstellen?
    Vandaag niet dan morgen
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Steptronic

    door Tukker » za maart 25, 2017 11:01 am

    Check zelf even de peilstok en bekijk de kleur, ik vertrouw garages nooit op hun blauwe ogen. ;)
    peilstok zit links, wat diep verstopt. is rood van kleur. Vanuit het rooster in de kofferruimte bereikbaar.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Diesel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 36
    GeregistreerdCOLON di maart 21, 2017 3:04 am
    WoonplaatsCOLON Westmaas

    Re: Steptronic

    door Diesel » za maart 25, 2017 1:33 pm

    Klopt olie ook helder rood en ruikt naar Paarden?
    Is koppeling af te stellen anders?
    Vandaag niet dan morgen
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Steptronic

    door Tukker » za maart 25, 2017 2:49 pm

    Neen, koppelingsplaten zijn niet af te stellen.

    Je geeft aan dat hij dit alleen doet als hij koud is. (dikke olie?

    1./ is stationeer toerental juist?
    2./ Zit er de aanbevolen olie in? (geen gewone automaatolie!)
    3./ Veel storingen hebben te maken met de olie. (niveau en type)


    Download even de manual, daar staan wat storingen beschreven.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Diesel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 36
    GeregistreerdCOLON di maart 21, 2017 3:04 am
    WoonplaatsCOLON Westmaas

    Re: Steptronic

    door Diesel » za maart 25, 2017 5:33 pm

    Oké ga ik doen bedankt voor info
    Vandaag niet dan morgen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Steptronic

    door Kasper » di maart 28, 2017 1:08 pm

    Anders gewoon in de 1e versnelling wegrijden. Mijn Steptronic doet dit ook af en toe. Na het opnieuw starten slaat deze echter nooit weer af, alleen 's-morgens eerste keer starten met koude motor.
    Doet hij inderdaad nooit bij het achteruit rijden, alleen als ik de oprit af ben en weg wil rijden, kwam er laatst achter dat handmatig schakelen met de 1e versnelling beterschap gaf. (maar ook niet volledig)

    (zal eens versnellingsbak olie laten verversen)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Diesel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 36
    GeregistreerdCOLON di maart 21, 2017 3:04 am
    WoonplaatsCOLON Westmaas

    Re: Steptronic

    door Diesel » vr maart 31, 2017 5:15 pm

    Kasper schreefColonAnders gewoon in de 1e versnelling wegrijden. Mijn Steptronic doet dit ook af en toe. Na het opnieuw starten slaat deze echter nooit weer af, alleen 's-morgens eerste keer starten met koude motor.
    Doet hij inderdaad nooit bij het achteruit rijden, alleen als ik de oprit af ben en weg wil rijden, kwam er laatst achter dat handmatig schakelen met de 1e versnelling beterschap gaf. (maar ook niet volledig)

    (zal eens versnellingsbak olie laten verversen)


    kan niet in 1 wegrijden moet ik toch eerst naar drive?

    dit klinkt nog gekker luchtfilter zat vol met troep, tm hazelnootjes aan toe, zeker veel in bos gereden.
    nu eff k&n filter van de v-max over inlaat gedaan troep er uit, iets olie bijgevuld 5mm op de stok en zo goed als weg probleem, is nu ook wel iets warmer buiten maar toch :?: rare dingen die mgf haha
    Vandaag niet dan morgen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Steptronic

    door Kasper » vr maart 31, 2017 6:20 pm

    De buitentemperatuur is zeker van invloed, nu heb ook ik er geen last van.

    1e versnelling?

      * voet op de rem
      * pook naar D
      * pook naar links
      * tikkie tegen de pook of golfballetjes
      * Gasssss geven
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Diesel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 36
    GeregistreerdCOLON di maart 21, 2017 3:04 am
    WoonplaatsCOLON Westmaas

    Re: Steptronic

    door Diesel » za apr 01, 2017 5:24 am

    Kasper schreefColonDe buitentemperatuur is zeker van invloed, nu heb ook ik er geen last van.

    1e versnelling?

      * voet op de rem
      * pook naar D
      * pook naar links
      * tikkie tegen de pook of golfballetjesk
      * Gasssss geven


    Yep die had ik maar zodra ik in D ga slaat die af net alsof je de koppeling laat schieten kom dus niet eens in 1
    Vandaag niet dan morgen
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten