BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Eezibleed
  • Avatar gebruiker
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

    Eezibleed

    door paul van R » di maart 14, 2017 6:34 pm

    Hallo,

    Het ontluchten met 2 man van de remmen en koppeling is al diverse keren uitvoerig behandeld. Je kan het ook alleen doen met de Eezibleed Automatic Hydraulic Brake andClutch Bleeder Kit en de reserve band. Dus ik zo'n kit aangeschaft leek me handig. Helaas het ontluchten van de remmen lukte me niet. De dop van het remreservoir MGF is uitgevoerd met een soort bajonetsluiting om het reservoir af te sluiten. Er zijn in de kit diverse speciale doppen bijgevoegd die je nodig heb om het reservoir af te sluiten en druk op te bouwen maar een passende zit er niet bij. Heeft iemand eerder bij deze aankoop dit probleem gehad en opgelost?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Eezibleed

    door Bruno » za maart 18, 2017 1:25 am

    Ik gebruik al jaren een ontluchter op perslucht, maar heb nooit de bijgeleerde tools gebruikt om op het reservoir te zetten. Gewoon af en toe wat bijgieten, terwijl de ontluchter zijn werk doet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Eezibleed

    door Tommie » za maart 18, 2017 11:26 am

    Gebruik ik ook. Zoals Bruno aangeeft, gewoon op potteke bijvullen
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • Avatar gebruiker
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

    Re: Eezibleed

    door paul van R » za maart 18, 2017 11:00 pm

    Met bovenstaande reacties ben ik het eens. Het reservoir bijvullen is minimaal en helaas beschik ik niet over pers-lucht met de bijbehorende ontluchter. Bij een controle met de Brake Fluid Tester geeft deze aan dat de remolie te veel vocht bevat ( ongeveer <3%). Dit is voor mij aanleiding om de remolie in zijn geheel te vervangen. De methode die ik toepaste was de ontluchtings-methode met z'n tweeën totdat ik het gevoel had dat alle remolie was vervangen en dat ging prima. De eezibleed leek me handig om het alleen te doen het ging prima met de koppeling. Ik laat me niet ontmoedigen door een niet bijgeleverde passende dop er zit niets anders op dan er zelf een te maken, de methodiek lijkt me prima.
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten