BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
Artikel over de MG ZT-260 en de laatste jaren van MG Rover
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Artikel over de MG ZT-260 en de laatste jaren van MG Rover

    door Coen » zo maart 12, 2017 7:46 pm

    Erg interessant artikel over MG Rover waar menigeen nog iets van kan leren hier.

    http://www.autoblog.nl/nieuws/special-mg-zt-260-96724


    Soms is het verhaal en de drama dermate goed dat de auto zelf ook legendarisch wordt.

    De beste voorwielaandrijver ooit bouwen. Dat was het doel. Dat is om een heleboel redenen opmerkelijk. Ten eerste is het nogal subjectief, hoe meet je het? Ten tweede waren merken als Alfa Romeo, Peugeot, Honda en Ford uitstekend in staat om puike voortrekkers te bouwen. Maar het was met name saillant vanwege de opdrachtgever: BMW. We hebben het over de jaren ’90, dus Beiers zijn uitgerust met achterwielaandrijving. Standaardaandrijving noemt BMW het. Maar bij het eerste echte product voor hun nieuwe merk, moest het roer om.

    Roerige tijden in de Britse auto-industrie. Het fenomeen klinkt maar al te bekend in de oren. Dat is erg spijtig, want voor de Tweede Wereldoorlog was de Britse auto-industrie toonaangevend. In de jaren daarna moest het echter vooral worstelen met stakend personeel, eigenwijze (en slechte) techniek en een belabberde bouwkwaliteit. Meer en meer Britse autobedrijven moesten in de jaren ’70 en ’80 dan ook noodgedwongen hun poorten sluiten. De concurrentie uit Europa was gewoon te heftig. De finale nekslag kwam toen de Japanners voet aan de grond kregen. Jazeker, het waren uiterst saaie gebakjes, maar ze bleven wél heel.

    En nog een heleboel tekst meer achter de link :)

    Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Artikel over de MG ZT-260 en de laatste jaren van MG Rov

    door Mr. Dj M. » wo maart 29, 2017 9:08 pm

    Had hem gezien.
    Erg leuk bericht om te lezen, maar wel jammer inderdaad. Er had nog zoveel meer kunnen zijn...
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten