BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
rijden met kapotte veerbol?
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

rijden met kapotte veerbol?

door jantje » do okt 06, 2016 2:36 pm

Na mijn eerdere problemen (veerbol kapot rechts, maar vervangen) is er nu een aan de andere kant kapot gegaan.
    Mijn F hangt dus laag links.
    Ik zit met lowering pins, en met nogal brede banden rondom (16 inch 245/40)
    kan ik hiermee naar de garage rijden (ca 10 km) of toch maar beter laten voeren?

Ik denk er ook aan om eventueel een reconversie te doen, maar misschien kan ik het nog even uitstellen.
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Re: rijden met kapotte veerbol?

door Bruno » do okt 06, 2016 2:40 pm

Als de bol is vervangen, kan je er toch weer een decenia tegen ?
    Niks mis met de hydragasunits, en performance gewijs nog altijd de beste ophanging voor een MG vind ik. Logisch dat de bollen al eens durven falen, tenslotte zijn de meeste bollen ook al bijna 20 jaar oud. Een conventionele ophanging gaat even snel stuk, bewijze mijn Volvo C70 die al een jaar aan de kant staat om eens nieuwe schokdempers te krijgen, als ik zin heb, wegens versleten en afgekeurd !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do okt 06, 2016 3:39 pm

't Zal afhangen van het soort weg dat je wil doen .... neem een rustig moment van de dag en rijd de 10km zelf.

Ook kan je een 16" wiel vervangen door een standaard reservewiel. Die zijn immers smaller en vooral hoger (en dus minder stug)

Niks mis met de hydragasunits, en performance gewijs nog altijd de beste ophanging voor een MG vind ik. Logisch dat de bollen al eens durven falen, tenslotte zijn de meeste bollen ook al bijna 20 jaar oud. Een conventionele ophanging gaat even snel stuk,

Maar de units gaan al 20jaar stuk en degene die je nu plaatst zijn ook niet nieuw meer. Dus ik begrijp de twijfel.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do okt 06, 2016 4:27 pm

Niet akkoord, onder normale omstandigheden gaan de bollen zomaar niet stuk. Het is echt de laatste jaren dat het euvel frequenter voorkomt. 10 jaar geleden was het eerder een uitzondering.
    Dat de bollen nu ook op leeftijd zijn klopt, maar ook hier geldt wederom dat er niks aan de hand hoeft te zijn met een oude bol als hij altijd normaal op druk heeft gestaan en de wagen geen buitenslaper is geweest.
    Ik durf eigenlijk, ondanks men vaak anders beweert, mijn hand ook best in het vuur steken voor een ongebruikte bol die al die jaren op de plank heeft gelegen.

@ Jan : 245/40 zeg je ? op welke velgen heb je deze maat gekregen ? Ik veronderstel dat dit een typefout betreft.
    Verder zou ik, zoals Erik aangeeft, heel zacht en eventueel op een thuiskomer (die toch iets meer dempt) naar de garage rijden, indien het in de buurt gelegen is.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574

door jantje » do okt 06, 2016 5:57 pm

Bruno, ja, wat snel getypt nietwaar: 215/40 natuurlijk.
    ik merk dat de band tegen de wielkast aan schuurt, dus toch maar effe Apeldoorn bellen :lol:
    (ik heb een abo bij VAB, dus dat komt wel in orde)
    Brooklands F van 1998
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

door brusten » do okt 06, 2016 7:21 pm

Ja jan de hydragas bollen die je plaatst zullen waarschijnlijk ook reeds in gebruik geweest zijn en andere zijn er niet meer, ikzelf heb er al vijf vervangen op 500 km. Denk zelf ook om de bollen te laten aanpassen met een systeem die ok hier onlangs heb gepost. Succes met de f thumbsup
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do okt 06, 2016 11:43 pm

Als je 2de handse bollen neemt die nog onder een afbraak wagen zitten en waar alles goed bij lijkt, zou er normaal gezien geen probleem mogen zijn, ga je voor bollen die al gedemonteerd zijn en waar je geen oorsprong van kent, vraag je om problemen. Een slechte bol herken je pas, eens terug gemonteerd immers.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » vr okt 07, 2016 6:08 am

Ik laat @ Fontech de bollen inderdaad ook zolang mogelijk op druk onder de sloopwagens zitten , gewoon omdat dan aan beide zijden van het membraam de druk "normaal" blijft .
    Bij een gedemonteerde zit er enkel de gasdruk aan 1 zijde vh membraam en dat lijkt me minder ideaal .

@Brusten ; 5 bollen op 500km ?? Dat is wel extreem .

Grt.

Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

door brusten » vr okt 07, 2016 10:08 am

@Brusten ; 5 bollen op 500km ?? Dat is wel extreem .

Grt.

Fonny[/quote]
    Ja Fonny 5 bollen geplaatst door Stefan. Waarom denk je dat ik een tf kocht, wilde uiteindelijk wel rijden hé.
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

door mgf_stefke » za okt 08, 2016 1:44 am

Uiteindelijk waren mijn achterste veerbollen wel "Goed"
    En bleek het toch een "voorste bol" te zijn die een miniem verlies had en het erna toch had begeven al was deze ervoor gecontroleerd ,

Bollen onderdruk of gedemonteerd bij houden het blijft een discussie wat het beste is ik heb genoeg veerbollen op bepaalde manier gestockeerd en amper last ermee gehad
    De afkomst van ervoor speelt inderdaad veel mee
    Was het een binnenslaper of eentje die nooit opgepompt werdt of dag dagelijks gebruikt

Eveneens zijn deze wel in regie met alle plezier herplaatst

Mvg stefke
    Ps. ik heb ook voor/achter bollen liggen
    0472770333
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574

door jantje » ma okt 17, 2016 3:18 pm

Bol is intussen vervangen en we kunnen weer rijden.
    Willy heeft het opgelost, maar ik denk dat het nu wel stilaan op zijn einde loopt.
    Eind dit jaar gaat hij definitief op pensioen.
    Hij zal nu zijn garage te koop stellen

Hij heeft me de raad gegeven uit te kijken naar iemand met een pomp om de MGF op hoogte te houden... :P
    Hij heeft nogal wat klanten met een landrover (vnl Defenders) die ook moeten uitkijken naar een alternatief.
    Van de Defenders heeft hij nog veel wisselstukken.

Ik zal hem missen, hoewel ik zijn GSM nr heb gekregen, "voor als ik in de problemen zit"
    dat is een klantenservice niet? thumbsup
    Brooklands F van 1998
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma okt 17, 2016 3:21 pm

De markt voor Defender spul zal niet zo snel opdrogen.....
    Maar die hebben geen hydragas.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » ma okt 17, 2016 3:46 pm

Willy is idd een aimabel persoon . Althans zo leerde ik hem toch kennen toen we wederzijds zaken deden .
    Nu hij enige tijd geleden startte met het leegmaken van zijn "extra magazijn" was het te denken dat het stilaan op zen einde liep qua MG's en Rover .
    Grt.

Fonny / Fontech
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1