Knop mistlampen voor
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

Knop mistlampen voor

door Jean » wo okt 26, 2005 12:06 pm

Mijn F is (volgens mij) achteraf voorzien van mistlampen. Mede afgaande van de zwarte ringen rond de mistlampen.
    In de middenconsole zit een originele knop voor de mistlampen, echter deze geeft een fel groen licht. Dit valt erg op naast het gele licht van de andere knopen/verlichting. 8)
    Ik kan er overdag niet goed aan aflezen of de mistlampen branden of niet (ik rij altijd met de verlichting aan). Dan moet ik het knopje indrukken om te kijken of het dan feller brand. :roll: Geeft wel een goed excuus als ze me aanhouden met mistlampen aan overdag. :wink:

De vragen zijn dan:

- Kan ik dit lampje (zelf) vervangen worden?
    - Is dit alleen een kwestie van ledje/lampje wisselen? Of de hele schakelaar?
    - Moet ik dan de hele middenconsole uit elkaar halen? Of kan dit via de radio opening?
    - Moet er niet een lampje bij de tellers gaan branden, zoals bij de mistlampen achter?

Alvast bedankt,

Jean
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo okt 26, 2005 12:16 pm

Hee!! bekend item.

Je lampen zijn waarschijnlijk ook orgineel, volgens mij hoort die ring erom. De MG-Rover lampenset is ook achteraf in te bouwen.
    De schakelaar zit lekker verstopt achter de schakelpook, branden of niet; groen of geel; je ziet het lampje niet.

Zelf vervangen, moet wel kunnen, volgens mij moet je de hele schakelaar vervangen maar dat weet ik niet zeker, je moet wel de console uit elkaar halen.

Het is verplicht om een indicatie voor het branden van mistlampen te hebben echter het is niet vastgelegd waar dat lampje moet branden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo okt 26, 2005 12:45 pm

Hoi Jean,

De mistlampen-opzet die je hebt is helemaal origineel van het fabriek af. Ik heb immers dezelfde, maar vind het niet storend. Je kan de schakelaar voor de mistlampen vooraan vervangen door een schakelaar mistlampen achteraan, maar dat maakt het IMO ingewikkelder. het enige verschil zal dan nog zijn het extra lichtje in je dashboard, om te weten welke mistlampen nu branden. Daarvoor vond ik het groene ledje in de schakelaar net heel goed gevonden. Het ledje zelf kan je IMO niet vervangen, je zal dus een komplete schakelaar moeten plaatsen. Ik had het ooit voor dat het lampje in één van de ruitmechanisme schakelaars stuk was, en moest daarvoor ook een complete schakelaar kopen.
    In ieder geval ik vind dat het groene lichtje in de mistlampen-voor schakelaar heel goed zichtbaar is, zelfs overdag, merkwaardig.

@ Jean, je pakketje is verstuurd.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » wo okt 26, 2005 1:41 pm

Het lichtje is overdag ook goed zichtbaar, maar ik kan er niet goed aan aflezen of de mistlampen nu branden of niet. Het verschil in lichtsterkte is niet zo groot. Dit is wel met de andere lampjes van bv de luchtcirculatie, airco of mistachterlicht. Daar brand het lampje zwakjes en als de schakelaar aan is een stuk feller.

Zijn dit soms de zelfde schakelaars als bij Rover? En heeft Rover groene interieur verlichting. Dan zijn er misschien niet genoeg F's geleverd met mistlampen om er dezelfde kleur lampjes in zitten?

@Bruno: bedankt.

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo okt 26, 2005 1:55 pm

Oei, hier kan ik weinig ovr vertellen, wegens geen mistlampen vooraan.

Wel kan je misschien, voordat je heel de middenconsole sloopt, de bereikbaarheid even nagaan nadat je één van die "3-hoekjes" in het voetcompartiment hebt los geschoefd. Je weet wel die "el-cheapo" plastic dingen waar een lichtje inzit: 2 schroefjes, kabeltje los maken en je hebt het ding in handen en misschien voldoende access tot de achterkant van de console.

Afbeelding
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » wo okt 26, 2005 3:10 pm

Bedankt. Hoeven we ons dit weekend niet te vervelen. Dan wil ik ook de ruiten eens gaan stellen.

@Bruno of anderen die het weten.
    Horen bij de F de ringen om de mistlampen niet in kleur gespoten te zijn? Bij jouw is dit door de Thropy spoiler mee gespoten, maar ik zou eigenlijk verwachten dat die ringen standaard ook in kleur horen.

• Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » wo okt 26, 2005 3:27 pm

In de schakelaar zitten twee (gekleurde) lampjes. Die kan je vervangen door iedere gewenste kleur (geel bv), je kan ze er gewoon uitdraaien (schakelaar verwijderen, dan zie je aan de onderkant 2 gekleurde rondjes, die kan je een kwartslag draaien waarna het lampje eruit komt). Zo is het tenminste bij de Rover 200, maar volgens mij zijn de schakelaars van de F hetzelfde.
    Afbeelding
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » wo okt 26, 2005 4:56 pm

Ik ga dit weekend eens proberen. Als ik de lampjes kan vervangen dan opzoek naar de juiste kleur die aansluit bij de rest van de lampjes. Ik laat het na het weekend wel weten.

• Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo okt 26, 2005 6:24 pm

Jean, de ringen waren standaard in zwarte plastiek !
    De mijne zijn inderdaad mee gespoten, of sterker nog helemaal weg geplamuurd, gelijk met de splitter.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo okt 26, 2005 9:33 pm

Die van mij zijn ook zwart, maar ja dat zie je niet, tegen die achtergrond 8)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » do okt 27, 2005 12:13 am

Bruno schreefColonJean, de ringen waren standaard in zwarte plastiek !
    De mijne zijn inderdaad mee gespoten, of sterker nog helemaal weg geplamuurd, gelijk met de splitter.

Niet liegen Bruno, nu zitten ze er helemaal niet meer in. :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do okt 27, 2005 12:15 am

inderdaad, eigenlijk heb je gelijk, maar voor Inge's ongeval, zaten ze er dus nog wel in. Ai, daar gaat de nagel weer door m'n wonde :wink:
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do okt 27, 2005 12:21 am

Ja, zo ben ik dan ook wel weer :lol:

Wat was de reden eigenlijk van het niet terugplaatsen van die ringen?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do okt 27, 2005 12:25 am

Omdat ik ze begot niet meer had, want door het ongeval was alles afgescheurd vooraan. Herbruiken was dus onmogelijk. De ringen waren mee "in-gekit" in de splitter, en ze waren voor de helft (bovenkant) weg gesneden, opdat ze goed aanpasten.
    Nu hebben we het dus anders opgelost...met 2-k kit en hars.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do okt 27, 2005 12:27 am

Ah, op die fiets. Ik zag trouwens dat je het glas van je linker foggy's nog niet vervangen had.
    Geen tijd? :wink: