Mijn F is APK afgekeurd wegens een dodelijk hoge doses CO2.
De oorzaak hiervan is een overleden kat, wat na 15 jaar niet zo vreemd is.
Bij demontage bleek ook de einddemper aan het eind van zijn levensduur te zijn, reden om
beide tezamen met de downpipe en lambdasonde te vervangen. Ik ben Nederlander en laat
het spruitstuk dus lekker zitten
Nu heb ik een zo goed als nieuwe einddemper (MK1) gevonden, de rest van de onderdelen komen
ook binnenkort, dus dat is geen probleem.
Ik heb echter een vraag betreffende de einddemper. Mijn demper heeft eindpijpen met een
diameter van 35 mm. De "nieuwe" heeft eindpijpen met een diameter van 50 mm.
Nu is dit op zich prima, de eindstukken van een TF 160 passen hier perfect op, terwijl dit met
mijn vorige pot niet zo was.
Weet iemand van jullie of er verschillende einddempers in omloop zijn?
Beide lijken mij OEM produkten.
