Hoe een F of TF te kiezen en te kopen?
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    Hoe een F of TF te kiezen en te kopen?

    door Pete » di okt 25, 2005 8:57 pm

    Beste lezers, ik ben nieuw in de MG-wereld maar heb mijn hele leven (36 :) al een MG willen hebben. Op dit moment overweeg ik sterk een F of TF te kopen. Ik heb echter een aantal vragen op dit gebied.....
    1. Wat zijn de aandachtspunten bij de aanschaf? (bouwjaar, kilometrage, roest...?)
    2. Is er een sterke voorkeur voor een TF boven een F?
    3. Wat zijn de rijeigenschap verschillen tussen de F, TF en de verschillende motoren? (Moet een VVC hoger in toeren gereden worden voor een goed koppel?)

    Nou ja best wel veel vragen (voor een beginner :-)

    Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken op het pad van een aanschaf. Ook een verwijzing naar een "buyersguide" op het net is welkom. Ikzelf heb nog niet een goede kunnen vinden voor de F enTF.

    Vriendelijke groet,
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di okt 25, 2005 9:15 pm

    Goede keuze, een F of een TF, het bevalt me prima. Verder ben ik niet de expert om je adviezen te geven dat doen anderen hier beter. Mijn ervaringen met de F zijn niets dan positief, dus........ Veel succes met je zoektocht naar JOUW ideale wagen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di okt 25, 2005 9:47 pm

    @ Demor
    Kom op Demor niet zo bescheiden.... Ik denk dat je juist heel veel ervaring hebt met je F Maar ik denk dat je de spijker natuurlijk wel op z'n kop slaat. het is een top wagen!

    @ Pete
    Ik denk dat je het beste eerst eens met beiden kunt gaan rijden om dan te overwegen voor welke MG je kiest. De TF is natuurlijk een stukje jonger en zal een ander prijskaartje hebben.

    Er is beslist een verschil in rijden tussen F en TF (met dezelfde motoren) met name op het gebied van wegligging. Ik doe geen uitspraak wat ik het beste of vind, een tijd terug heb ik als F rijder een uitgebreide rit gemaakt in een TF 135. Daar zie je mijn bevindingen als F rijder met opmerkingen van anderen.

    Voor de technische kant zou ik zeker eens kijken op de duitse site van Dieter. hier staan diverse aandachtpunten en modificaties die van toepassing zijn op veelal de vroege F's.

    Een vvc hoeft zeker niet hoger in toeren gereden te worden dan een andere uitvoering. Het geniale van de MG-Rover vvc is dat anders dan bij alle andere merken de nokkenassen traploos worden versteld (Honda heeft bijvoorbeeld 2 standen) hierdoor reageert de motor bij lage en bij hoge toeren beter omdat voor alle toerentallen en belastingen er een optimale stand ingesteld wordt. veel koppel bij lagere toerentallen, (vvc motoren hebben niet het karakter wat in de schrijvende pers van auto's met verstelbare nokkenassen verteld wordt) Zie hiervoor eens de rapporten van de Dynojet II.

    Tot slot: Je vertelt dat je een echte MG fan bent, nou dan denk ik dat je met een van beide auto's heel tevreden kunt zijn. Een van onze MG vrienden zegt "An MG is for life. not for Christmas" Je koopt een MG(T)F voor het plezier wat je er aan hebt. Er zijn maar weinig rationele gronden om een sportwagen te kopen. De beste reden is dat je er plezier aan hebt.
    Iedereen doet dat op z'n eigen wijze. De een heel bescheiden met een (nagenoeg) orginele wagen, de ander vindt het beste nog niet goed genoeg en is altijd op zoek naar het optimale voor zijn eigen auto en smaak.
    Voor de rest sluit ik me volledig bij Demor aan (Veel succes met de zoektocht naar JOUW ideale wagen! Let wel op want MG is ernstig verslavend :D
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » di okt 25, 2005 10:14 pm

    Zoals hierboven al geschreven kan je veel informatie vinden op Dieter's pagina. Ook hier: http://www.mgf.ultimatemg.com/ kan je ontzettend veel info vinden, waar je op moet letten.

    Maar mijn opvatting:

    1) Modellen van voor 2000 (geldt dus enkel voor de F) hebben een grotere kans op een lekke koppakking (vanaf 2000 gebruikt MG-Rover een beter model koppakking), controleer dus goed de koelvloeistof, olie etc

    2) Persoonlijk vind ik het weggedrag van de TF fijner, omdat deze naar mijn mening beter bij een sportieve auto past (gas gevulde schokbrekers/veren ipv hydragas units). De F is wel comfortabeler. Het is dus maar waar je de voorkeur aan geeft.

    3) In de VVC hoef je niet meer toeren te maken dan in de niet-VVC motoren. De motor heeft meer vermogen en koppel, dus je hoeft in principe juist minder toeren te maken. Maar om het beste (lees: snelste ;) ) uit de motor naar boven te halen (dit geldt overigens zowel voor de VVC als de niet-VVC) moet je er flink toeren mee maken. Blijf boven de 4500 toeren en het feest kan beginnen :twisted:.
    Afbeelding
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di okt 25, 2005 10:25 pm

    ...@ Demor
    Kom op Demor niet zo bescheiden.... Ik denk dat je juist heel veel ervaring hebt met je F Maar ik denk dat je de spijker natuurlijk wel op z'n kop slaat. het is een top wagen......

    Ik weet mischien wel wat maar ik laat het graag over aan de experts zoals Eribrusaluzja etc. :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Hoe een F of TF te kiezen en te kopen?

    door Brooklands » di okt 25, 2005 11:38 pm

    Op je vragen zijn al de nodige goede adviezen en verwijzingen gegeven. Heb zelf een F gehad en nu bijna twee jaar een TF. Is je twijfel op dit moment alleen beperkt tussen een F of TF dan heb je met MG al een goede keuze gemaakt.
    Qua rijeigenschappen is de F zeker niet minder dan de TF. Persoonlijk vind ik de F wat soepeler en de TF wat stugger.
    Wat al reeds is germeld: het budget wat je wilt besteden. Een F is er vanaf 1995 en een TF vanaf 2002. De "vanaf" prijs van een TF is dus ruim hoger dan die van een F. Voor mijzelf zou het belangrijker zijn om de historie van de wagen erbij te hebben. Of het dan een F is of TF nam ik op de koop toe. M.a.w. liever een mooie F met de historie in beeld dan een geïmporteerde TF met onbekende achtergrond.
    Dat is de reden dat mijn F weg is en er nu een TF staat. Dat had ook gewoon andersom kunnen zijn.

    Veel succes en we zullen zeker nog wel vernemen wat het is geworden. Omdat het op dit moment niet alle dagen cabrio weer is zou ik zeker de tijd nemen tijdens het zoeken.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo okt 26, 2005 12:03 am

    Wel Pete, ik was helemaal geen fan toen we onze F kochten en je moet me nu bezig zien :lol: Als je er een beetje gevoelig voor bent, koop je niet alleen een fijne auto, maar ook een entree-kaartje voor een nieuwe wereld met nieuwe vrienden. 't Klinkt als een cliché, maar velen (ook op dit forum) zullen dit beamen. Als onze MG morgen bij elkaar wordt geplooid (touching wood), dan gaan we direct voor een andere... gewoon omdat we het wereldje niet meer kunnen missen. Tot zover het 'sociale aspect' van het bezitten van een MG.

    Aan de andere kant is er natuurlijk de auto zelf: een plezier om te bezitten en een plezier om mee te rijden. Soms ook een plezier om te herstellen. Vergeet niet dat deze auto's dikwijls door pure liefhebbers worden gereden en dat zij elk kraakje of kuchje opmerken en willen oplossen. Anderzijds heeft de F (en zeker in mindere mate de TF) wel een aantal zwakke punten. In willekeurige volgorde wil ik er toch nog enkele opnoemen:
    - hydragasvering (MGF): met een links en rechts een gesloten systeem met vooraan aan elke kant een 'bol' en achteraan ook aan elke kant een 'bol', is dit systeem misschien verouderd (en ook duur) maar ook optimaal wil ke een compromis vinden tussen comfort en een sportievere wegligging. Let erop dat nergens het wiel zeer dicht bij de wielkast staat, dit kan immers duiden op een defecte sphere/bol. De 'vering' op hoogte zetten doe je dmv. een hydragaspomp (toevoegen van vloeistof).
    Een juiste afstelling bezorgt je een schitterende wegligging. Afwijkingen hierop zijn vrij snel voelbaar.
    - verkeerd afslijten van banden (MGF): een gewijzigde setup van de hydragasvering veroorzaakt een andere uitlijnening wat slijtage kan opleveren.
    - ophangingscomponenten en vnl. de busjes: IMHO begint er al aardig wat slijtage en veroudering op te treden bij modellen van '98 en vanaf 80.000km. Persoonlijk zou ik bij deze 'ouderdom' stilletjes aan beginnen denken aan het vervangen van die busjes (Eng.: bushes) en schokdempers.
    - falen van de cillinderkoppakking (Engels: Head Gasket Failure, Frans: Join de culasse) (vnl. MGF, echter ook nog TF): het moet gewoon gezegd worden dat de koppakking van de oudste MGF's niet de meest sterke was. Er zijn allerlei redenen waarom die pakking eraan moet geloven (wil ik gerust eens in een andere topic een boom over opzetten), maar het design is gewijzigd en de TF heeft tijdens z'n loopbaan enkele bijkomende wijzigingen hiervoor gekregen. Wil je een F kopen en vertelt de huidige eigenaar je dat ie een defecte koppakking heeft gehad, laat je dan niet afschrikken: een recente herstelling zal meer resistent zijn dan de oorspronkelijke. Controleer echter het water- en oliepijl voor en na de testrit. Laat de motor ook rustig opwarmen tijdens de testrit, alvorens er harder tegen aan te gaan.
    - waterinsijpeling via de ramen: dit gebeurt wel meer, maar kan altijd (relatief) eenvoudig opgelost worden. Laat dit je niet beïnvloeden, maar kijk wel of er geen waterschade is.
    - roest: is bij de F/TF gelukkig geen probleem. Er zijn wel wat boutjes en schroefjes die kunnen roesten, maar daar hebben we ook een oplossing voor :wink:

    Verschil tussen een F en een TF: misschien iets wat zwart/wit gesteld maar een F heeft z'n vering voor comfort en de TF heeft de sportieve setup.
    - Wil je de vering van de F sportiever, dan kan dit zonder enig probleem en zo sportief als je wil (tot voorbij het niveau van een TF als je wil)
    - Wil je de vering van de TF comfortabeler, dan moet je uitkijken naar een TF MY2005 of kies je voor een TF met XPower veren (zouden de wagen aangenamer, minder springerig maken).
    Voor de rest is bij de TF de motor al een ferm stuk geoptimaliseerd.
    De TF heeft het interieur van een MGF MY2000

    Wil je genieten van een VVC motor, kies dan voor de regionen van de hogere toeren. Ga je die niet opzoeken, dan kan je evengoed voor een MPi (de gewone) kiezen.
    De motoren:
    - 1600 MPi (112pk in de MGF/115pk in de TF)
    - 1800 MPi (120pk in de Steptronic/Stepspeed MGF/TF en in de MGF)
    - 1800 MPi (135pk in de TF)
    - 1800 VVC (145pk in de MGF, uitgez. de Trophy 160 LE)
    - 1800 VVC (160pk in de MGTF en de MGF Trophy 160 LE)
    Het verschil tussen MPi en VVC wordt vnl. behaald door het systeem van de variabele kleppentiming en de grotere kleppen in het VVC blok.
    Verder heeft een VVC standaard een rijkere uitrusting dan een MPi.

    Zo, dit moet je al behoorlijk op weg zetten.

    Groeten,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo okt 26, 2005 8:28 am

    Welkom Pete,

    Binnen een dag een redelijke berg informatie

    Ik stond een maand of 5 a 6 geleden op hetzelfde punt als jij, Hoewel ik mijn zinnen al had gezet op een F, natuurlijk vanwege de prijs, maar ook (en dit is natuurlijk persoonlijk) omdat ik de F mooier en tijdlozer vind.

    Ik heb bij de aanschaf van mijn F het volgende lijstje aandachtspunten gebruikt,
    conditie softtop en achterraam, kosten minimaal 750 euro (softop), achterraam
    250 euro
    conditie uitlaat en met name de voorpijp, deze lekt meestal na 5 a 6 jaar,
    kosten 350 euro
    vastplakkende gasklep, herkennen aan te hoog stationair toerental, kosten 250
    euro
    lekkende koelbuizen, midden onder de auto, kosten inclusief plaatsen 200 euro
    lekkende koppakking, te herkennen aan oa oplopende watertemperatuur tijdens het
    rijden, olie in het expansievat, oliedrap aan peilstok en of olievuldop, geen
    risico nemen en absoluut niet kopen!!!!
    versleten voorbanden met name aan de binnenkant van het loopvlak, verkeerde
    uitlijning + aanschaf nieuwe banden
    speling op lagers en of fuseekogels

    Ik ben naar aardig wat F-jes gaan kijken en heb er proefritten in gemaakt, maar het voelde steeds niet juist, en ik stond al een beetje op het punt om het op te geven. Maar toen maakte ik een proefrit in mijn F, en dat was het, het voelde gewoon goed…
    Dus, ga van je gevoel uit… klikt cliché maar echt waar.

    Als je het niet vertrouwd of niet zeker weet laat hem dan (bijvoorbeeld ANWB) keuren, en let op Bovag keurmerk.

    En, zoals Erik al zegt, dit forum is een (hechte) vriendenclub, waar ik een van de nieuwe leden ben, en je leert hier verschrikkelijk veel.

    Kijk ook eens goed op het Forum bij Te Koop, de Moderators van dit forum kennen vaak de auto en\of de eigenaar, wat een zekerder gevoel geeft.
    En plaats als je weet of het een F of TF wordt ook een bericht onder Gevraagd.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    f of tf

    door Ivan » wo okt 26, 2005 9:12 am

    Hoi Pete,

    Heb zelf een f tweedehands gekocht voor de zomer op goed geluk. Enkel mijn oom was erbij ( die wel kennis heeft van de mgb en mga maar niet van de huidige auto's. Heb een heel degelijke f op de kop kunnen tikken en al veel mee kunnen rijden ( het gezegde dat je met een cabrio in Belgie niets kan aanvangen dankzij het slechte weer is zeker niet waar).
    Het is wel zo dat ik toen voor een f heb gekozen door het gunstigere prijskaartje. Zou anders voor de tf gegaan zijn. Maar ben zeker tevreden van de f.
    Veel succes!
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » wo okt 26, 2005 10:15 am

    Ik heb afgelopen voorjaar een F gekocht. Ik heb mij lange tijd georienteerd op internet op waar ik op moest letten. Ik heb een hele dag gespendeerd aan F-jes bekijken. Ik vond het allemaal niets.

    Totdat ik op marktplaats een 2e hands particuliere verkoop vond. Meteen toen ik de auto zag, was ik onder de indruk. Het voelde gewoon goed. Ik heb heel critisch alle bekende punten bekeken en vond het redelijk. De koelwaterpijpen van bijna alle F-en die ik bekeken had waren in slechte staat, dus ik had ingecalculeerd dat dat zo-en-zo vervangen moest worden. Ook bij deze was dat het geval. De auto was verlaagd, wat ik niet handig vond, maar dat is bij een F geen probleem; je kan hem bij een specialist weer laten 'oppompen'. Kost weinig moeite en geld. Ik heb de auto gekocht en reed er trots mee naar huis.

    De volgende week heb ik hem op laten pompen en toen bleek dat 1 voorwiel buiten het spatbord uitkwam, terwijl de ander dat niet deed. Ik heb hem laten uitlijnen (is verstandig na ophogen) en toen bleek dat dat ene voorwiel er helemaal scheef onder stond. Na een onderzoek bleek het een scheef subframe te zijn.

    Een F heeft 2 bijna identieke subframes, die afgeleid zijn van de Rover 100 serie. Het voorsubframe zit echter geen motorblok in, waardoor hij ook geen extra stijfheid hiervan krijgt. ALs je dan met een beetje vaart een stoeprandje raakt, is in 9 van de 10 gevallen het subframe krom. Het bleek dat mijn auto schade had gehad, wat deels hersteld was. Alle panelen sluiten heel mooi op elkaar aan, links rechts helemaal gelijk, dus het was niet van buiten te zien. Als ik dus ooit nog weer een F koop, dan ga ik tijdens de proefrit naar een bandenspecialist om de auto te laten meten, dan pas weet je het zeker...

    Uiteindelijk heb ik een bijna nieuw subframe gekocht en voor montage in de auto het ding verstevigd door er 4 diagonaal buizen in te lassen. Helaas kon ik de schade niet op de vorige eigenaar verhalen, tenzij ik het tot een rechtzaak liet komen...
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo okt 26, 2005 10:21 am

    ...op dit moment niet alle dagen cabrio weer is zou ik zeker de tijd nemen tijdens het zoeken....

    Daarentegen is er nu beter te onderhandelen met handelaren omdat ze nu de showroom niet uit te branden zijn.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo okt 26, 2005 10:39 am

    Op http://www.mgf.ultimatemg.com/ staat een "buying guide" onder "MGF History, people & information"

    In de te koop sectie van deze site staat overigens een hele mooie Brooklands uitvoering !

    Het is denk ik belangrijk dat je je orienteerd welke versie je wilt. http://www.mgtf.be/ geeft een mooi overzicht van de versies welke er geweest zijn. Vervolgens kunnen we je gerichter tips geven.

    Pas wel op want er verschijnen steeds meer "rotte appels" in MG land; slecht rerepareerde en/of onderouden wagens. Maar dit is niet specifiek voor de MGF, bij iedere auto van 10 jaar oud is het oppassen geblazen.

    Heb je eenmaal een goede gevonden is het dan ook 100% F-un !
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo okt 26, 2005 11:28 am

    http://www.mgtf.be/ geeft een mooi overzicht van de versies welke er geweest zijn.

    Ga hiervoor naar http://www.mgtf.be/models . . .
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • johnnl
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON wo jun 01, 2005 1:22 pm
    WoonplaatsCOLON W8 London UK

    door johnnl » wo okt 26, 2005 3:06 pm

    Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn F en kan je alleen maar aanraden om alle hier gemaakte opmerkingen serieus te nemen. En reken er wel op dat je met een F korte ritjes laat veranderen in hele lange. (dat was ook ongeveer de marketingslogun) En daar bedoel ik niet mee dat je dan lang stilstaat :P
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo okt 26, 2005 5:56 pm

    Zoveel antwoorden op 1 vraag. :lol: Heb je alles al gelezen Pete? Je lijkt er stil van geworden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten