door Bruno » do sep 01, 2016 12:48 am
De trackday is achter de rug....
De ZR deed het schitterend met in de eerste stint een vlot tot snel gevoel met de nieuwe motor. Vorige trackday hadden we immers een vermogenstekort met de nieuwe motor, doordat de VVC niet werkte en de motor in een soort "noodloop" liep. (de wagen had 4 effectieve en 15 T4 fouten in de mems opgeslagen). Zo was de olietemp. sensor van de VVC solenoïde stuk, waren de stekkers van het VVC mechanisme omgewisseld, ondanks ze volgens de RAVE toch schenen goed te steken, en was er op de throttle positie sensor een kabelbreuk.
Deze trackday was dit allemaal gefixt en ging de ZR in de eerste stint dus als een speer zonder problemen. In de 2de stint werd de ZR luidruchtiger en werd hij steeds sneller en sneller. Het vermogen was helemaal terug zoals in de laatste maanden van het 2.0 VGK era. Eén nadeel was dat we tot tweemaal toe een zwarte vlag kregen voor te veel geluid (99dB) , waardoor de 3de stint niet meer mocht gereden worden.
Positief is dat de ZR er terug echt staat, en hoe !
Negatief is dat we volgende keer gaan aantreden met een OEM uitlaat in de hoop dan terug te kunnen knallen, hetzij met wat minder "geknal" spijtig genoeg....
Wordt vervolgd !
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer