BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Startprobleem
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Startprobleem

    door Janmgf » do jul 14, 2016 4:53 pm

    De auto start niet meer. :(

    De laatste paar keer dat ik startte duurde het een klein ogenblik tussen het omdraaien van de sleutel en het moment dat de startmotor ging draaien, maar verder startte de auto prima.

    Nu gebeurt er niets meer. Als ik de sleutel naar de start stand draai gebeurt er niets, zelfs geen tik van het startrelais.
    Het alarmlichtje is UIT, maar de overige waarschuwingslichtjes doen het normaal en de accu heb ik voor de zekerheid opgeladen. Ook het alarmlichtje reageert normaal na het afsluiten van de auto (eerst snel, dan langzaam knipperen)

    Het volgende heb ik al geprobeerd:
    - het alarm met de afstandsbediening en met de sleutel in het slot OP en AF gezet
    - de startonderbreker (immobilizer) ingedrukt (maar deze was NIET uitgesprongen)


    Ik heb al gezocht op het forum, maar nog niet echt gevonden wat ik zocht. Vooral de "vertraging" tussen het draaien aan de contactsleutel en het daadwerkelijk beginnen te draaien van de startmotor vind ik vreemd.

    Mogelijke oorzaken ??
    - defect start relais ?
    - toch iets met het alarm of de immobilizer ?

    Graag hulp en bij voorbaat dank.
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » do jul 14, 2016 5:03 pm

    Startmotor eens een klopje geven? Hielp bij mij tenminste :)

    Send from my fancy shmancy Xiaomi
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Re: Startprobleem

    door Janmgf » do jul 14, 2016 6:08 pm

    De F start gelukkig weer !

    Ik heb de 2 aansluitingen (M10 en M14) op de startmotor nog eens goed vastgedraaid.
    En een beetje "gerommeld" met de middelste aansluiting, Is dat een AMP stekker?

    Ik durf er niet hard aan te trekken om de draad los te maken en het contact schoon te maken

    Laat s.v.p. even weten wat het is.
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Philipmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON za nov 08, 2014 1:28 am
    WoonplaatsCOLON Groningen

    Startprobleem

    door Philipmgf » do jul 14, 2016 7:29 pm

    Laatste soort gelijk euvel gehad, stekkertje naar de startmotor was losgeraakt zat met een schoentje erop geschoven, maar niet strak genoeg waardoor bovenstaande gedrag ontstond.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Startprobleem

    door Mr. Dj M. » do jul 21, 2016 9:47 pm

    Die klemmetjes begeven het inderdaad gemakkelijk.
    Euvel had ik ook met m'n 75...
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten