BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Octaan gehalte 102
  • ArthurMG
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 134
    GeregistreerdCOLON za jul 25, 2015 7:54 pm
    WoonplaatsCOLON Numansdorp

    Octaan gehalte 102

    door ArthurMG » di jul 12, 2016 8:51 pm

    Iemand ervaring met benzine octaangehalte 102??
    Of hij herrie maakt of muis stil is, Engelse auto's worden altijd bekeken.
    Zal wel door de klasse komen.
    Rover 75 2.5 sterling my'00 full option

    MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey verkocht

    MGF 1,8 VVC my"96. BRG. No. 021 from 100 first delivered in Holland, registered in MGF reg.
    Milltek sport exhaust, K&N filter, fresh air induct, 52 mm alu throttlebody, 150,9 pk geijkt . verkocht
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Octaan gehalte 102

    door Andros » wo jul 13, 2016 12:05 am

    In theorie heb je een hoger octaangetal alleen nodig om pingelen van de motor tegen te gaan zodat de brandstof niet voortijdig uit zichzelf ontbrandt. Ik weet dat mijn TF iets zuiniger rijdt met 98 maar prestatieverschil zou weinig uit moeten maken. Welke verwachting heb je van benzine met een hoger octaangetal dan 95 :) ?
    De nachtspotter!
  • ArthurMG
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 134
    GeregistreerdCOLON za jul 25, 2015 7:54 pm
    WoonplaatsCOLON Numansdorp

    Re: Octaan gehalte 102

    door ArthurMG » do jul 14, 2016 8:05 am

    Welke verwachting heb je van benzine met een hoger octaangetal dan 95 :) ?


    Dat is juist waarom ik hier deze post doe, ben gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen.
    Heb nu een keer getankt en weet niet of het tussen de oren zit of gewoon waar is.
    Mijn VVC loopt iets rustiger, start sneller, reageert wat beter in de acceleratie en heeft wat meer plops in de uitlaat als voorheen. Zou iets zuiniger moeten zijn, zou ook het blok intern wat schoner moeten houden en bij opslag in de wintermaanden zou deze brandstof niet vergommen, weet alleen niet of dat extra geld het waard is om er op te blijven rijden, winteropslag zou het waard zijn.
    Of hij herrie maakt of muis stil is, Engelse auto's worden altijd bekeken.
    Zal wel door de klasse komen.
    Rover 75 2.5 sterling my'00 full option

    MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey verkocht

    MGF 1,8 VVC my"96. BRG. No. 021 from 100 first delivered in Holland, registered in MGF reg.
    Milltek sport exhaust, K&N filter, fresh air induct, 52 mm alu throttlebody, 150,9 pk geijkt . verkocht
  • Avatar gebruiker
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

    Re: Octaan gehalte 102

    door Missedisland » do jul 14, 2016 9:22 pm

    Moet de ECU niet geprogrammeerd zijn om de voordelen van een hoger octaan gehalte te benutten? Meende gelezen hebben dat de MGF staat ingesteld op max. 95 waardoor je geen prestatie verbetering merkt van een hoger octaan gehalte. Ik heb het zelf nooit geprobeerd moet ik zeggen. Ik tank af en toe wel eens Shell V-Power voor de (schoonmaak) additieven, maar dat is ook 95 volgens mij.
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Octaan gehalte 102

    door Mr. Dj M. » wo jul 20, 2016 12:47 pm

    Dat is 97, maar inderdaad om profijt te hebben van het octaan gehalte qua power moet je motor daar de settings voor hebben en voor zover wij weten is dat bij de k-series niet het geval.
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » wo jul 20, 2016 9:49 pm

    Octaan is geen gehalte maar het is octaangetal. Een veelvuldig gemaakte fout, "octaan" is immers geen bestanddeel maar een eigenschap van de brandstof :)

    Send from my fancy shmancy Xiaomi
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Octaan gehalte 102

    door Mr. Dj M. » do jul 21, 2016 9:53 pm

    True! :roll:
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten