BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
problemen met schakelen
  • Avatar gebruiker
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

    problemen met schakelen

    door paul van R » zo jul 10, 2016 7:26 pm

    Hallo,
    Ik had eerst weinig maar nu vaker problemen met schakelen. In de neutrale stand kan ik hem in geen enkele versnelling krijgen het lijkt of ik de koppeling niet ver genoeg heb ingetrapt, hoewel dit wel het geval is. De koppeling werkt goed en slipt niet dus lijkt me in orde. Na wat geprutst met de versnellingspook schakelde hij weer voor een tijdje weer goed. Zo ver ik weet kan het koppelingspedaal niet afgesteld worden? Het is erg vervelend als het gebeurd bij berg op bij haarspeldbochten zoals op mijn vakantie in zuid Frankrijk. Heeft iemand ook deze problemen gehad en wat was de oplossing? Zelf zoek ik de problemen in de koppeling of versnellingsbak, maar misschien is het iets heel simpels. Wie weet raad?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: problemen met schakelen

    door Kasper » zo jul 10, 2016 10:01 pm

    Versleten afdichting in de (hulp) cilinder van de koppeling, doet zich nog wel eens voor.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

    Re: problemen met schakelen

    door paul van R » ma jul 11, 2016 4:11 pm

    Bedankt kasper voor je reactie, ik denk dat ik het in die richting als begin moet zoeken. Ik heb bij een korte controle nog geen lekkage ontdekt maar zal het nauwkeuriger controleren. Mocht dit zo zijn dan lijkt mij het vervangen van de beide cilinders de oplossing.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: problemen met schakelen

    door Kasper » ma jul 11, 2016 6:02 pm

    De hulpcilinder heeft het zwaarste leven (Temperatuur is wellicht de oorzaak) en is veelal de bron van de ellende.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

    Re: problemen met schakelen

    door paul van R » di jul 12, 2016 12:56 am

    Het komt inderdaad vooral meer voor bij lange ritten of rijden met een redelijk hoog toerental en hoge temperaturen zoals op vakantie in zuid Frankrijk (ongeveer 32 graden buitentemperatuur). Het motorcompartiment wordt dan flink warm. Ik hoop dat vervangen van de hulpcilinder de oplossing is, maar ik juich nog niet te vroeg.
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten