door ErikB » do maart 24, 2016 10:32 am
Ik loop hier ook al even rond en de trend die ik zie is: veel meer banden scoren goed op een MGF/TF.
Als je rond de eeuwwisseling nog echt op zoek moest naar een band met stevige wangen/zijkanten, dan is dit vandaag veel makkelijker. Door het toegenomen gewicht en performantie van nieuwe auto's, en waarschijnlijk ook door de evolutie in de bandenwereld. (IMHO)
Het unidirectionele karakter van de band, dikwijls in combo met dat V-profiel zorgde er meer voor dat de F/TF goed spoorde, minder zocht of dwaalde en zo dus een zekere mate van stevig en veilig gevoel gaf. Opnieuw zal de evolutie in de bandenwereld er voor zorgen dat we vandaag dat effect evengoed met een andere band kunnen hebben.
De overstap van Bridgestone Potenza S-02 PP (V-profiel) naar S-03 PP (nog steeds unidir. maar geen V-profiel) vele jaren geleden voelde nog verkeerd. Of althans geen verbetering. Misschien moet ik nog een een recentere Bridgestone Potenza PP ervaren.
(er kan evengoed een andere reden zijn geweest waarom de S-03 als minder werd beschouwd)
my 2 cents
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)