Autostrade met de tf
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Autostrade met de tf

    door brusten » wo maart 16, 2016 4:48 pm

    Gisteren voor het eerst met de tf de autostrade ongereden daar ik in Antwerpen diende te zijn. De tf op zich rijd zeker niet slecht bij snelheden tot 110kph daarna ervaar ik een wiebel of heen en weer geschud van li naar rechts,meer soms minder of net even niet. Het is storend maar niet echt schrikbarend. De enige die ik hier lees die ook iets gelijkaardigs voorhad was Andros maar in het topic is het niet duidelijk of het euvel gevonden werd. Er liggen nieuwe banden op Goodyears met 1.8 bar vooraan en 2.3 achter. De uitlijning is gebeurd bij bandencentrale waar er werd gekozen voor de uitlijning mgtf standaard. Iemand enig idee waar ik hier moet naar zoeken om dit te verhelpen? Afbeelding
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Autostrade met de tf

    door Tommie » wo maart 16, 2016 5:08 pm

    Banden niet goed uitgebalanceerd ?
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Autostrade met de tf

    door brusten » wo maart 16, 2016 5:12 pm

    Toch wel Tommie dat sluit ik zeker uit :?
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Autostrade met de tf

    door Mr. Dj M. » wo maart 16, 2016 5:49 pm

    Er spelen een aantal dingen:
    - Banden (grip: leeftijd band en luchtdruk in de band, balancering)
    - Uitlijning
    - Rubbers/speling ophanging

    Als je gaat strepen moet je er komen!
    Afbeelding
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Autostrade met de tf

    door brusten » wo maart 16, 2016 5:56 pm

    Hey Dj banden grip en luchtdruk alsook uitlijning kunnen we uitsluiten dus rubbers/speling ophanging nazien, bedankt voor de tip thumbsup
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Autostrade met de tf

    door Bruno » wo maart 16, 2016 6:27 pm

    Uw keuze van bandendruk vind ik een rare keuze, maar zal dit niet veroorzaken. Uitlijning is gedaan zeg je, heb je ook een rapport hiervan en wat is het resultaat ervan? Ben je 100% zeker dat de wielen goed zijn gebalanceerd, t'is niet omdat je het allemaal hebt laten doen dat het ook goed is gedaan !
    Ophangingrubbers is ook een mogelijkheid, lagers is dit echter zeker ook. Opkrikken die handel en check ALLE lagers en fuseekogels op speling.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Autostrade met de tf

    door brusten » wo maart 16, 2016 6:41 pm

    Bruno de banden druk 1.8 en 2.3 vond ik hier op het forum van verschillende personen die dit goed ervaren heb ik dus overgenomen ik geloof fabriek af 1.8 en 2.5, nee heb geen uitlijning rapport gekregen ik vraag het na, hij vertelde me wel dat het li achterwiel een flinke deuk had maar kan dit de oorzaak zijn ik ervaar het pas op hogere snelheid. De ophanging rubbers zal ik laten nakijken. Lagers en fusees check ik zelf, bedankt voor het meedenken ik laag het jullie zeker weten, nogmaals bedankt thumbsup
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Autostrade met de tf

    door Tommie » wo maart 16, 2016 7:17 pm

    brusten schreefColonToch wel Tommie dat sluit ik zeker uit :?

    Ik zou dat niet te snel uitsluiten. Is het een bibber en zwalp je een beetje.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Autostrade met de tf

    door brusten » wo maart 16, 2016 8:23 pm

    Tommie bibberen niet maar wel wat li re schudden zou je zwalpen kunnen noemen ja, dus uitbalanceren opnieuw laten nakijken :? Ok begin ik mee, bedankt
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Autostrade met de tf

    door Tommie » wo maart 16, 2016 8:32 pm

    Ik heb bij het laten restaureren van de trophy velgen, en onlangs van de 11 spokes, de velgen allemaal laten rechten. Ook op het uitbalanceren van de banden sta ik steeds zelf mee te kijken omdat sommige het niet zo nauw nemen.

    Ik weet steevast dat ik met de zomerbanden -winterbanden wissel steeds terug mag naar de centrale omdat er niet goed is uitgebalanceerd op mijn bedrijfswagen.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Autostrade met de tf

    door brusten » wo maart 16, 2016 8:37 pm

    Ja Tommie is toch jammer hé das 2 x betalen alle als het bij 2 x blijft
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Autostrade met de tf

    door Tommie » wo maart 16, 2016 8:38 pm

    Bedrijfswagen hee. Rekening is voor de leasefirma.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Autostrade met de tf

    door Tommie » wo maart 16, 2016 8:40 pm

    Danny. Laat eens fotos zien van het interieur als je wil ? Ik ben benieuwd naar de combinatie.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Autostrade met de tf

    door brusten » wo maart 16, 2016 8:45 pm

    Ok Tommie ik post er één, staat volgens iedereen die het al gezien heeft super, ben er zelf erg blij mee.AfbeeldingAfbeelding
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: Autostrade met de tf

    door Fontech » do maart 17, 2016 12:26 am

    Mss eens peinzen over een donkerbruin dakje ?
    Is tegenwoordig een trendy kleurtje .
    Grt.

    Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten