brusten schreefColonBoor ik anders een gaatje in de thermostaat?
Dat is niet voor de ontluchting. Dat is meer bedoeld om het hele koelcircuit gelijkmatig op te warmen. Voordeel is dat je zonder een PRRT (zeg maar de in de latere TF toegepaste Pressure Relieve Remote Thermostaat) niet een hele koude sloot water door je motor krijgt bij snel wegrijden als je bijvoorbeeld getankt hebt. Alles is al op nagenoeg de zelfde temperatuur doordat het gaatje in de thermostaat een continue flow van water geeft, ongeacht de temperatuur van het water of de stand van het thermostaat.
Nadeel is dat je hele opwarming behoorlijk lang kan duren. In de winter heb je kans dat het zo 15 minuten kan duren. En dan mag je de kachel nog niet eens aan doen want dan wordt het weer te koud (in mijn geval, met een 70 graden thermostaat, duikt ie dan weer een graad of 4 en komt ie op ongeveer 68 graden)
Maar goed, nooit meer een thermal shock.
Maar ik had je al een PB gestuurd. Mogelijk heb je daar voldoende aan naast wat hier al gemeld is?
Kort door de bocht, druk verlaging lijdt tot kookpunt verlaging, dop er af draaien bij warme motor zal gasbellen veroorzaken en is gevaarlijk. Bij koude motor laten pruttelen (krik aan achterzijde is een goede tip van Bruno, maar het expansievaatje het hoogste punt) en als je vloeistof kan blijven bijgooien dan is al het geborrel wat je ziet bij een motor die nog niet geheel warm is het verdwijnen van air pockets.
Het was de MGF Trophy 160,
Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen:
Youtube kanaal 1 en
Youtube kanaal 2