Krijg de tf niet ontlucht
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Krijg de tf niet ontlucht

    door brusten » zo feb 28, 2016 12:04 am

    Wat heb ik gedaan, koelbuis vervangen, vacuüm getrokken, koelvloeistof erop, kachel opgezet laten draaien, ontlucht op de motor en de radiator, de fan slaat na een tijdje aan ik open dan de dop om te kijken of die geen druk maakt en begint dan te brubbelen en loopt over, herhaaldelijke malen opnieuw geprobeerd en telkens hetzelfde, de temp is goed en de kachel warmt maar telkens ik de dop afdoe begint hij te stijgen, wat doe ik verkeerd?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door gille » zo feb 28, 2016 10:36 am

    ik denk niet dat je de dop mag openen als het systeem warm is. enkel aan de voorziene nippels ontluchten,
    a voor op de radiator
    b achter plastiek bak (nippel van verwarmingsradiator)
    c achter op de motor (nippel op dikke retourleiding)
    en... beste ontluchten met draaiende motor, wagen moet natuurlijk warm zijn en de verwarming binnen moet goed warm staan en zeker op stand 2 blazen.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door Bruno » zo feb 28, 2016 10:52 am

    Volledig juist, en daarenboven best de achterkant omhoog krikken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door brusten » zo feb 28, 2016 10:52 am

    Hey Gille bedankt voor de reactie, de motor draaide de kachel stond op en tot daar geen probleem. De fan slaat aan ok dus maar als ik wil zien of er geen overdruk gemaakt word doe ik de dop af en dan krijg ik die reactie is, is dit normaal?
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door brusten » zo feb 28, 2016 11:01 am

    Hallo Bruno en Gille dus als ik de dop afdoe terwijl de motor draait krijg ik die reactie dat het niveau drastisch stijgt, brabbelt en overloopt doordat ik de dop afdoe? Is dit correct.? Ik heb wel vacuüm getrokken en dan nog op 2 plaatsen ontlucht. De nippel aan de kachel niet doordat die muurvast zit en misschien afbreekt als ik teveel forceer.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door gille » zo feb 28, 2016 11:52 am

    dop losdraaien onder druk doe je best toch maar niet,
    en de nippel aan de verwarming: het lijkt me echt wel belangrijk om ook daar te ontluchten,
    deze aan de motor is van ondergeschikt belang.
    ttz als je er alles niet uitkrijgt van voren hier ook eens ontluchten.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door brusten » zo feb 28, 2016 2:56 pm

    Hey mannen de nipple thv de verwarmingskachel krijg ik niet open en wil hem ook niet afbreken.iemand idee hoe ik het laatste beetje lucht ertoch uitkrijg? Alvast bedankt
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door gille » zo feb 28, 2016 5:50 pm

    wd 40???
    hier zou ik naar grijpen.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door brusten » zo feb 28, 2016 7:47 pm

    Boor ik anders een gaatje in de thermostaat?
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door Fontech » zo feb 28, 2016 7:48 pm

    Deze ontluchtingsnippel kan best goed vastzitten maar om degelijk te ontluchten moet hij toch "open" gezet kunnen worden . Best een degelijke ringsleutel gebruiken vd juiste maat , zeker geen steeksleutel .

    En de dop erop laten . Er hoort druk op het systeem te komen door uitzetting vd vloeistof .

    Fonny

    Like/deel de Fontech facebookpagina
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door brusten » zo feb 28, 2016 7:52 pm

    Hey Fonny lukt echt niet om hem te openen je voelt gewoon dat hij afbreekt
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door brusten » zo feb 28, 2016 8:40 pm

    Oei lees hier veel slechte dingen ivm gaatje boren in de thermostaat, ja zal het er dan gewoon moeten op wagen en hopen dat ik geen hgf krijg

    Bedankt Gille en Fonny voor jullie hulp thumbsup
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door gille » zo feb 28, 2016 9:15 pm

    Als je,de radiator niet gaat ontluchten moet je toch zeker extra goed controleren
    Ik zou het alvast niet aanraden.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door brusten » zo feb 28, 2016 9:29 pm

    Hey Gille de radiator wel maar niet de nipple op de kachel, ik zie geen andere uitweg en blijkbaar ook niemand anders hier of ik hoorde het anders wel zeker. Ik zie niet in wat ik anders nog zou kunnen proberen, gisteren hebben we 4h geprobeerd
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Krijg de tf niet ontlucht

    door amnon » zo feb 28, 2016 10:20 pm

    brusten schreefColonBoor ik anders een gaatje in de thermostaat?

    Dat is niet voor de ontluchting. Dat is meer bedoeld om het hele koelcircuit gelijkmatig op te warmen. Voordeel is dat je zonder een PRRT (zeg maar de in de latere TF toegepaste Pressure Relieve Remote Thermostaat) niet een hele koude sloot water door je motor krijgt bij snel wegrijden als je bijvoorbeeld getankt hebt. Alles is al op nagenoeg de zelfde temperatuur doordat het gaatje in de thermostaat een continue flow van water geeft, ongeacht de temperatuur van het water of de stand van het thermostaat.
    Nadeel is dat je hele opwarming behoorlijk lang kan duren. In de winter heb je kans dat het zo 15 minuten kan duren. En dan mag je de kachel nog niet eens aan doen want dan wordt het weer te koud (in mijn geval, met een 70 graden thermostaat, duikt ie dan weer een graad of 4 en komt ie op ongeveer 68 graden)
    Maar goed, nooit meer een thermal shock.
    Maar ik had je al een PB gestuurd. Mogelijk heb je daar voldoende aan naast wat hier al gemeld is?
    Kort door de bocht, druk verlaging lijdt tot kookpunt verlaging, dop er af draaien bij warme motor zal gasbellen veroorzaken en is gevaarlijk. Bij koude motor laten pruttelen (krik aan achterzijde is een goede tip van Bruno, maar het expansievaatje het hoogste punt) en als je vloeistof kan blijven bijgooien dan is al het geborrel wat je ziet bij een motor die nog niet geheel warm is het verdwijnen van air pockets.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten