BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
weer gen**kt door de belgische staat....
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    weer gen**kt door de belgische staat....

    door gille » za jan 30, 2016 2:05 pm

    zoals wel geweten heb ik laatst een tf voor mijn zoon in-orde gezet,
    hij heeft er dus 'n dag of 4 mee gereden alvorens in de vangrails te gaan..
    nu had ik deze wagen dus enkele dagen voordien in belgie ingevoerd , en laten keuren voor verkoop.
    papieren aangevraagd op mijn oude platen (in belgie mag je je platen nog 4 maand houden nadat de wagen uitgeschreven is)
    na 'n week of 2 (dus al na het ongeval kreeg ik 'n schrijven van de DIV dat ik mijn platen niet meer kon gebruiken omdat ik 5 dagen over de 4 maand termijn was, en dus 'n nieuwe aanvraag moest doen voor nieuwe platen.
    hier wel effe over nagedacht omdat ik nog niet zeker wist wat met de wagen te doen, dan vorige week toch maar beslist
    deze nieuwe aanvraag in te dienen...
    Gisteren 'n brief van de DIV in de bus waar ze me nu vroegen om "deel 2 van de Engelse inschrijving" en het
    Europees gelijkvormigheid attest.
    (de Belgische staat werd vorig jaar nog door Europa op de vinger getikt omdat ze geen EGA mogen vragen van wagens die vanuit de Europese unie ingevoerd werden)

    nu is dit de 'tigste wagen die ik vanuit Engeland inschrijf en nooit hebben ze me om deze documenten gevraagd.

    word hier dan toch weer met verschillende maten en gewichten gewerkt????of moet het gewoon wat duurder allemaal???
    ik heb wel reeds de rekening gekregen voor de WEGENTAX alhoewel ik dus met de wagen niet op de wegen mag..
    begrijpen wie kan de bureaucratie hier.
    ik heb deze dan ook terug gestuurd met de melding dat ik graag betaal vanaf de dag dat ik ook met de wagen op de baan kan.
    ik mag me trouwens ook aan een proces-verbaal verwachten omdat mijn platen te laat opgestuurd waren. :stress-{

    "legende" DIV is: dienst inschrijvingen voertuigen

    en dit allemaal terwijl ik zo goed als rond was met het inschrijven van de tophy :? :? ga ik hier weer hetzelfde meemaken? of had ik wellicht te maken met een overijverige stagiair??

    word vervolgd.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: weer gen**kt door de belgische staat....

    door ErikB » zo jan 31, 2016 9:57 pm

    De procedure lijkt elke maal te veranderen.
    Ook is het niet altijd duidelijk hoeveel Engeland bij de EU hoort ... volgens mij zonder twijfel wel, maar niet iedereen is daar even hard van overtuigd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: weer gen**kt door de belgische staat....

    door gille » ma feb 01, 2016 9:30 pm

    ik ga nog ff afwachten en me dan wellicht moeten excuseren :oops: ,
    ik zag net dat ik 'n verkeerd deel van de Engelse inschrijving mee gestuurd had,
    en hierop staan geen technische gegevens van de wagen, vandaag het juiste op de post gedaan
    en gelijk maar 'n reeksje schietgebedjes gedaan ook.
    de rekeningen van de DIV zijn echter wel echt gekomen maar nog geen reactie op mijn weigering om te betalen :roll:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: weer gen**kt door de belgische staat....

    door ErikB » di feb 02, 2016 11:59 am

    Je krijgt ook een vreemde situatie als je je wagen invoert. Dan geef je immers een datum op waarbij je vermoed dat de wagen zal ingeschreven worden.
    Als die datum (aanzienlijk overschreden wordt, gaat men ervan uit je de wagen wel in verkeer hebt gebracht, maar met vreemde of valse nummerplaten.
    Na de helft van de DIV aan de lijn gehad te hebben met de zotste voorstellen (inschrijven voor 1 dag enz...) wist er iemand te vertellen dat je gewoon een bewijs van buiten bedrijfstelling moet aanleveren. WTF, moet politie dat dan vaststellen of zo ?!? Neen, gewoon een mailtje naar DIV dat je de genoemde wagen nog niet gebruikt op de openbare weg .... that's it.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: weer gen**kt door de belgische staat....

    door gille » di feb 02, 2016 7:26 pm

    wel eric,
    mij is er nog nooit gevraagd naar een vermoedelijke datum van in dienst stellen.
    ik ga deze er de volgende keer wel laten bijzetten..
    voila weer 'n tipje dank zij het forum.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten